Laffen_Macc Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Er det noen forskjell ytelsesmessig på om man har en ren Ubuntu installasjon på en laptop eller om man både Xp og Ubuntu? Jeg har nå lagt inn Ubuntu 9.1 på min laptop Dell Latitude X1, har også Xp på maskinen. Laffen. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Eit 10 år gammalt os, og eit 4 månder gammalt os har ein tendense til å ikkje oppføre seg likt når det kjem til resursbruk osv. (btw, ubuntu er generelt set treigt, serleg på 32bit) Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Eit 10 år gammalt os, og eit 4 månder gammalt os har ein tendense til å ikkje oppføre seg likt når det kjem til resursbruk osv. (btw, ubuntu er generelt set treigt, serleg på 32bit) Tror du misforstår. TS spør om det er forskjell på å ha kun Ubuntu på maskinen, eller dualboot. Svaret er nei, annet enn at du må ha to-tre partisjoner og mister dermed litt harddiskplass. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Ubuntu er heller ikkje treigare enn XP, Firefox er treigare, men mykje anna er ikkje. Lenke til kommentar
Laffen_Macc Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Eit 10 år gammalt os, og eit 4 månder gammalt os har ein tendense til å ikkje oppføre seg likt når det kjem til resursbruk osv. (btw, ubuntu er generelt set treigt, serleg på 32bit) Tror du misforstår. TS spør om det er forskjell på å ha kun Ubuntu på maskinen, eller dualboot. Svaret er nei, annet enn at du må ha to-tre partisjoner og mister dermed litt harddiskplass. Det var dualboot jeg lurte på ja. Da lar jeg bare maskinen være som den er, med begge operativsystem på. Forøvrig så er maskinen mye kjappere med Ubuntu enn den var med XP. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå