Gå til innhold

Hvor få kjapt lån på 5000kr?

tempozzz

Anbefalte innlegg

Har dukket opp noe "uventet" og jeg har dårlig økonomi for tiden og er arbeidsledig.

Noen som vet hvor jeg enkelt og fort kan få et lån på 5000kr?

Er litt kjedelig å spørre venner om lån, så håper noen kan svare på spørsmålet mitt ovenfor.

Endret av tempozzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har kreditt på kontoen får du ikke overført mer enn du har innestående. Hvis du har kreditt får du ganske høye renter på det du overtrekker. Men dette får du sjekke med banken din.

Et godt råd er å ikke bruke mer penger enn du har. Det fører deg rett i luksusfella.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bruker bare denne tråden da jeg har samme behov som trådstarter.

Orker ikke spørre foreldrene mine, men har vurdert å høre med et par kamerater. Hvordan å få et kjapt lån på 5000 kroner? Som kan betales tilbake i juni når skattepengene/feriepengene kommer.

Lenke til kommentar

:mad: Da SKAFFER du deg en jobb. Enklere blir det ikke.

Selvfølgelig, men er ikke alltid man har tid til å jobbe når man studerer, dessverre. Dessuten får jeg ikke pengene før i beste fall neste måned, noe som ikke er kjapt.

Lenke til kommentar

Det finnes jo haugevis av dyre forbrukslån der ute, disse baserer seg derimot på inntekt de siste årene.

Ville helst gjort et forsøk på å kontakte banken du allerede er kunde i, forklare situasjonen og spørre om de kan hjelpe deg.. I så fall blir det mer praktisk for din del, for da har du alt på "ett sted".

Lenke til kommentar

det har mye med saken å gjøre.. og hvis du skal vær så negativ så kan du finne ett annet sted surmule...

som sagt så er det lett å ordne 5000kr på 10min uten å gå i noe bankt etc , men det spørs hva du skal kjøpe, hvor gammel du er, og hva du har i inntekt..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes jo haugevis av dyre forbrukslån der ute, disse baserer seg derimot på inntekt de siste årene.

Ville helst gjort et forsøk på å kontakte banken du allerede er kunde i, forklare situasjonen og spørre om de kan hjelpe deg.. I så fall blir det mer praktisk for din del, for da har du alt på "ett sted".

Takk for et ordentlig svar. Tipper jeg hører med noen kamerater før jeg kontakter banken.

det har mye med saken å gjøre.. og hvis du skal vær så negativ så kan du finne ett annet sted surmule...

som sagt så er det lett å ordne 5000kr på 10min uten å gå i noe bankt etc , men det spørs hva du skal kjøpe, hvor gammel du er, og hva du har i inntekt..

Mye med saken å gjøre? Beklager for surmulingen min, men noen på forumet poster bare innlegg for å få flere innlegg og etter det forrige innlegget så virket det som du var en av dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Først kommer en og sier at jeg må skaffe meg jobb, noe som ikke er å svare på spørsmålet mitt. Deretter spør en hva pengene skal brukes til? Hva i all verden har det med saken å gjøre? :)

Begge to prøver faktisk å være hjelpsomme.

Å ta opp dyr kreditt fordi man plutselig trenger penger er gjerne et tegn på det dypere problem som man burde se nærmere på.

Husker et tilsvarende innlegg hvor det var en fyr som "trengte" 5000kr, men etter litt spørring så viste det seg at de skulle brukes på en PC som han strengt tatt ikke trengte. Hadde den blitt kjøpt på kreditt, med den betalingsevnen han hadde, så hadde det endt opp med å koste han 15000 istedetfor 5000 som var det PC-en kostet.

Jeg har to kompiser som begge to har rotet seg bort i dyre kreditter og det er faen ikke noe moro å se de slite som faen fordi de må betale renter på gammel moro.

... Den kjappeste måten å få tak i 5000kr på er å spørre foreldrene sine, familie, venner, kontokreditt eller bruke kredittkortet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

forbrukslån er løsningen.

eller du kan få et lån av meg. du låner 5000nok og betaler tilbake 5800nok innen 3 måneder. vist pengene ikke er tilbake innen da øker tilbakebetalingsbeløpet til 6500nok. etter 3måneder og 2uker kommer vi og tar inventar tilsvarende 8000nok.

du får lånet i kontanter (alt på en gang)

og du betaler tilbake i kontanter (alt på en gang)

kødd

Endret av supercz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruker bare denne tråden da jeg har samme behov som trådstarter.

Orker ikke spørre foreldrene mine, men har vurdert å høre med et par kamerater. Hvordan å få et kjapt lån på 5000 kroner? Som kan betales tilbake i juni når skattepengene/feriepengene kommer.

Nå er det jo over 1 år siden jeg spurte om dette, men det endte vell opp med at jeg fikk lånt pengene av en venn mener jeg å huske. Det er nok det greieste også siden det ikke er snakk om så alt for mye penger.

Lenke til kommentar

Kredittkort er genialt, i hvert fall hvis du vet at du kan betale tilbake før rentene begynner å løpe. Med mitt studentkort koster det 1 % av overfør beløp fra kredittkortet, og betaler jeg tilbake innen 45 dager er denne 1 % alt jeg trenger å betale. Det ville mao. kostet meg 50 kr å lånt 5000 kr av banken min i 45 dager. Problemet er at kredittkortrenter er rimelig stygge dersom når de begynner å løpe.. Så du MÅ være HELT sikker på at du kan betale tilbake før de begynner å løpe.

Det beste er nok å be venner og familie om hjelp..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...