sveinar02 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Heisann! Har netopp kjøpt meg ny pc i deler fra komplett, og har nå fått satt sammen pcen og installert windows 7 64bit. dette er handlelisten: Chieftec Super Series 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6pin+1x 6+2pin Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL8 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i5 Intel Core? i5 Dual Processor i5-660 Dual Core, 3.33Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w Intel® X25-M SSD 80GB 2,5" SATA2, read/write speed of up to 250MB/70MB sec, M Microsoft Windows 7 Pro EN OEM, 64bit MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3 DDRIII, ATX, 1xPCI-Ex(2.0)x16, GbLan(Winki), OC Ge Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37 Blu-Ray DVD-ROM, Sata XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "BLACK", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPo Fractal Design Define R2 Black Pearl Vifter: 1x 120mm Front, 1x 120mm Bak, Lydabsorbere Qpad|CT, Black, Medium,4mm, Gamingmatte med Hybratek overflate og glidz Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM Er dette en "god" PC? Vil jeg kunne dra alt av spill på maks grafikk? lurte også på om det var noen her som kunne anbefale meg noen form for program som tester/optimaliserer ytelsen på cpu, gpu, og generelt at systemet virker som det skal? på windows opplevelsesindeks fikk jeg 7.1-5.9-7.4-7.4-7.4, altså indeksen havnet på 5.9 ettersom de tar den laveste. er dette bra? Er nokså grønn på pc som dere sikkert forstår.. jeg bruker en intel ssd 80gbdisk til os. har også et problem, lastet ned bittorrent, og problemet er at alle filene lagres på intelhardisken, selv om jeg har gått inn på innstillinger og satt den til og lagre alt av nedlastninger på den andre hardisken (WD500GB). Det lagres automatisk på "doenloads" inne på "user"folderen. (som ligger på inteldisken) noen som har peiling på hvordan jeg kan forandre dette? bittorrentklienten er lagret på inteldisken, vil det hjelpe om jeg innstalerer den på den andre istedet? Setter stor pris på svar:) mvh Sveinar Endret 7. februar 2010 av sveinar02 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hehe, er det ikke litt bakvendt å spørre om PC'en er bra eller ikke etter at du har kjøpt den? Men jo, det er en bra PC det der og du bør kunne trekke det aller meste av spill på max, selvfølgelig avhengig av hvilken oppløsning du spiller i. Ut fra det du opplyser fungerer PCen som den skal, og jeg lurer litt på hvorfor du spør egentlig? Har du noen indikasjoner på at det er noe som ikke fungerer? Har ingen erfaring med bittorrent, men med uTorrent får man to valg: hvilken mappe filene skal lagres i midlertidig (altså mens de lastes ned), og hvilken de skal lagres i når de er ferdige. Kan det være noe av samme greia hos deg, og at du må endre på noe mer? Lenke til kommentar
sveinar02 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Hehe, er det ikke litt bakvendt å spørre om PC'en er bra eller ikke etter at du har kjøpt den? Men jo, det er en bra PC det der og du bør kunne trekke det aller meste av spill på max, selvfølgelig avhengig av hvilken oppløsning du spiller i. Ut fra det du opplyser fungerer PCen som den skal, og jeg lurer litt på hvorfor du spør egentlig? Har du noen indikasjoner på at det er noe som ikke fungerer? Har ingen erfaring med bittorrent, men med uTorrent får man to valg: hvilken mappe filene skal lagres i midlertidig (altså mens de lastes ned), og hvilken de skal lagres i når de er ferdige. Kan det være noe av samme greia hos deg, og at du må endre på noe mer? hehe jo det er vel det, hadde ikke tålmodighet til og vente.. Har egentlig ingen indikasjoner på at pcen ikke fungerer som den skal, vil bare at den skal fungere optimalt. lurte på om noen visste om noen programmer jeg kan kjøre pcen med, som sjekker alt for bugs og div feil. har prøvd call of duty mw2 men var ikke veldig imponert over grafikken, helt ok. kjører på 1920x1080 oppløsning. merker tendens til svak lagg av og til.. cpu temp ligger på rundt 50-60 grader, samme med gpu, er dette ok? men er vel hovedsaklig ute etter noen gode programmer som sørger for oppdaterte drivere og generelt rydder pcen for dritt som hoper seg opp.. Det er det samme på bittorrent som utorrent, men av en eller annen grunn nektet pcen og lagre på den andre disken.. litt styr og måtte vente til nedlastning er ferdig for og så lopiere over til disk 2. takker for svar:) Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Tempraturene er helt normale. Windows update sørger stort sett for at alt av drivere er oppdatert. ATI/AMD gir ut nye drivere hver mnd, så her må du nok oppdatere selv manuelt hvis du hele tiden vil ha nyeste. Kjenner i hvert fall ikke til noe program som gjør dette for en. Spillytelse kan ha noe med drivere å gjøre (HD5-serien er jo fortsatt ganske fersk), og hvis det er i multiplayer du får lag, så kan dette også ha med ping å gjøre. Ellers er framedrops ganske vanlig å oppleve i ny og ne. Selv sørger jeg for at PCen kjører optimalt ved å benytte et par programmer som fjerner adware og spyware, og så passer jeg på hva det er jeg installerer av programmer på maskinen og om programmer som kjører i bakgrunnen er nødvendige. Også er det greit å ta en reinstallering av Windows i ny og ne. Kjenner ikke til noen programmer som optimaliserer PCen for en desverre. Lenke til kommentar
sveinar02 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Takker for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå