Gå til innhold

skal kjøpe meg nytt skjermkort, men hva?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut å handle nytt skjermkort, men hva og hvilket merke???

Er så utrolig mye å velge mellom :shrug:

Jeg tenkte å bruke fra 1500-2000 ikke noe mere en dette.

Kortet skal kunne trekke nye spill som smurt. (mulig for den prisen??)

evt noen vet om noen store omveltinger i markedet som tilsier at kortene går ned i pris snart :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den prisklassen er det vel Radeon 9500pro og Radeon 9700 non-pro som jeg mener er de beste kjøpene. Hvis du vil bruke 2000+100-200+frakt så er et R9700 non-pro det beste valget.

Du vil absolutt klare å trekke alle spill og klare deg godt i den nærmeste fremtiden.

Hvis du er interresert så var det en kar for ikke mange dagene tilbake som laget en post hvor han spurte hvor mye han ville få for sitt rv9700pro. Du kan jo se om du finner den posten :wink:

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk eller stygg, men å kjøpe hvilket som helst Geforce 4 kort nå vil være som å kaste pengene ut av vinduet.

Nei kjøp 9500pro eller 9700non-pro med mindre du får noe bedre brukt!

(Har vært Nvidia-fanboy i ett par år nå og når til og med jeg kan innrømme at Ati sine produkter er bedre enn Nvidias (med unntak av FX5900 Ultra) så kan dere det også)

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk eller stygg, men å kjøpe hvilket som helst Geforce 4 kort nå vil være som å kaste pengene ut av vinduet.

(Har vært Nvidia-fanboy i ett par år nå og når til og med jeg kan innrømme at Ati sine produkter er bedre enn Nvidias (med unntak av FX5900 Ultra) så kan dere det også)

Lenke til kommentar

enig. GF4 var før

Lenke til kommentar

enig. GF4 var før

Lenke til kommentar

Kjøp GeForce FX 5900 Ultra du :p

Neida. Ville anbefalt 9700 non-pro fremfor 9500, men jeg er ikke helt oppdatert på prisene på ATi. 9700 er jo tross alt bedre. Men hvorfor ikke vente litt og spare opp mer penger til evt. et 9800 128mb?

Lenke til kommentar

Jeg selger deg mitt under to

måneder gamle Hercules

Radeon 9700 Pro for 2000+

frakt hvis du er interessert.

Da får du et kort som

garantert holder en stund!

Ellers kan du jo trekke fra

en 500 og kjøpe et nytt

9500 kort hvis disse fortsatt

er å få tak i.

Men det er stor forskjell. ;)

Lenke til kommentar
Jeg selger deg mitt under to

måneder gamle Hercules

Radeon 9700 Pro for 2000+

frakt hvis du er interessert.

Da får du et kort som

garantert holder en stund!

Ellers kan du jo trekke fra

en 500 og kjøpe et nytt

9500 kort hvis disse fortsatt

er å få tak i.

Men det er stor forskjell. ;)

Hvor bor du? og garantien er ikke akkuratt hyggelig når det gjelder bruktkjøp av slikt :(

Lenke til kommentar

Rart ingen har foreslått Geforce FX 5600..

Det ligger jo i den prisklassen og yter helt greit i nye spill.

Jeg vil si valget står mellom disse DX9-kompatible kortene:

Radeon 9600 (pro eller standard 128MB) (billigste: 1120kr)

Radeon 9500 (pro eller standard 128MB) (billigste: 1285kr)

Geforce FX 5600 (ultra eller vanlig 128MB) (billigste: 1468kr)

Radeon 9700 (standard 128MB) (billigste: 2137kr)

Lenke til kommentar

Simen1, yter ikke FX5600 mindre enn R9500Pro?

Syns jeg husker det, men kan hende jeg blander sammen.

Men en ting er nå helt sikkert, om jeg skulle har kjøpt nytt skjermkort (og det skal jeg snaaart) så hadde jeg gått for et Radeon kort.

Grunn:

-Yter veldig bra

-Lite kluss (har opplevd litt av hvert med nvidia, og "gamle dager" med ati er over)

-Overlegen bildekvalitet

Akkurat det siste er det som gjør at jeg ville gått for Radeon, bildekvaliteten kan ikke sammenlignes med Geforce serien.

Lenke til kommentar
Simen1, yter ikke FX5600 mindre enn R9500Pro?

Jeg skekket litt nå nettopp og du har helt rett. Både Radeon 9500 og Radeon 9600 ser ut til å være raskere enn Geforce FX 5600. I tillegg er begge til og med billigere. (myten om at "jo mer det koster jo bedre er det " har fått seg en støkk nok en gang.)

Etter å ha sett denne testen vil jeg smale ned alternativene til Radeon 9500, Radeon 9600 og Radeon 9700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...