Aardal Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hvilke utviklingsverktøy brukes til spill som foreksempel planetarion, evony, farmville, mafiawars etc? Jeg har en ide (som så mange andre) som jeg vil prøve å gjennomføre, men trenger hjelp til dette ene spørsmålet for å komme i gang Aardal Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Mykje php trur eg, men alle språk kan brukast. java, c/c++, C#/.Net , python ......... I tillegg er det viktig å separare funksjonalitet i frontend og backend, då dei forskjellige delande kan vere koda i ulike språk. Og det er lettare å vedlikeholde ein lagdel applikasjon kontra alt i ei smørje slik ein opplever ofte i php-koda system. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Når ble disse realtime spill? ^^ Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Rekner med at TS legger i realtime at spelet går vidare sjølv om ein ikkje er pålogga / online. Iallefall eksemplene tyder på det. Lenke til kommentar
Aardal Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Når ble disse realtime spill? ^^ jankee har forstått riktig, jeg tenker på spill som tikker og går hele tiden, med eller uten spilleren Endret 9. februar 2010 av Aardal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå