bergen_it Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg jobber i en IT bedrift som har mange utenlandske kunder. Disse jobber blant annet på tidspunkt hvor vi her i Norge normalt har stengt. Dette er f.eks Skjærtorsdag, Langfredag, 1.mai, 17.mai, pinse, kr.himmelfartsdag etc. Problemet nå er at sjefen vil pålegge oss å være tilgjengelig for kundene også på disse dagene. Ikke på kontoret, men via hjemmekontor og mobiltelefon. For dette gis det en kompensasjon på kr 2000 pr dag (8 timer). I min arbeidsavtale står det ingenting om at jobbing på slike tidspunkt må påregnes og jeg er ikke interessert i dette da jeg ellers har en stressende jobb og ønsker å ha fritiden min i fred. Dessuten synes jeg kompensasjonen er altfor lav. Kan arbeidsgiver pålegge denne typen tjeneste når det ikke finnes avtaler om det ? Noen som har erfaringer ? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 vis du ikke liker avtalen så sier du det, som du sier det er ikke noe som er avtalt eller informert om ved ansettelse. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Det mest normale her er etter min erfaring at hjemmevakt betales med 1/5 av lønnen for den tiden du ikke gjør noe annet enn å være tilgjengelig for arbeidsgiver og overtidssats for den tiden du faktisk jobber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå