Smågal Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei. Det har seg slik at når jeg prøver å slå på datamaskinen får jeg bluescreen. Samme skjer i sikkermodus. Meldingen som kommer frem går som følger: "Det er oppdaget er problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, startet du datamaksinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig installert. Hvis dette er en ny istallering, ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om wondows-oppdateringer du kan trenge. Hvis problemene fortsetter, deaktiver eller fjerener du nylig installert maskinvare eller programvare. Deaktiver BIOS-minnelaternativer som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, startet du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger sikkermodus. Teknisk informasjon: *** STOP: 0x0000000ED (0x867A900, 0xC0000032, 0x00000000, 0x00000000) " Men som sagt får ikke jeg meg inn på maskinen på noen måte for å få gjort det som står der. Windows XP home edition forresten, om det skulle ha betydning. Help..? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Har du en XP CD? Da skal du kjøre chkdsk /r fra Recovery Console. http://support.microsoft.com/kb/555302 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå