Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klassisk bluescreen, eller?

Anbefalte innlegg

Hei.

Det har seg slik at når jeg prøver å slå på datamaskinen får jeg bluescreen. Samme skjer i sikkermodus. Meldingen som kommer frem går som følger:

"Det er oppdaget er problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, startet du datamaksinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende:

Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig installert. Hvis dette er en ny istallering, ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om wondows-oppdateringer du kan trenge.

Hvis problemene fortsetter, deaktiver eller fjerener du nylig installert maskinvare eller programvare. Deaktiver BIOS-minnelaternativer som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, startet du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger sikkermodus.

Teknisk informasjon:

*** STOP: 0x0000000ED (0x867A900, 0xC0000032, 0x00000000, 0x00000000) "

Men som sagt får ikke jeg meg inn på maskinen på noen måte for å få gjort det som står der.

Windows XP home edition forresten, om det skulle ha betydning.

Help..? :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...