rtc11 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei, jeg lurer litt på hva forskjellen på BRRip, BDRip og .mkv er? .mkv filene er jo vesentlig større enn BRRip og BDRip filene som har .mp4 formatet. Men hvordan er kvalitetsforskjellen? Er det noen grunn til å benytte seg av .mkv filer hvis disse .mp4 filene gjør samme jobben? Eller har det kun noe med hvor man spiller av filene? Har ikke testet selv enda, men jeg vet at PS3 har en sperre for store filer og blurayformatet. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 mkv filer har den fordelen at man kan "bygge inn" flere forskjellige streamer av feks subtitles eller lyd. Feks når jeg kopierer en dvd inn på hdd og bruker handbrake til å lage x264 av den, så kan jeg inkludere alle lydsporene, og alle tekstsporene. Samt gjøre slik at det går an å velge dem i en mediaspiller. Det finnes flere forskjellige ting man kan gjøre med feks subs, som å gjøre de forced (er på hele tiden), default (starter avspilling med valgt sub på) BRrip og BDrip sier, såvidt jeg vet, bare noe om hvilke kilde videoen er tatt fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå