Gå til innhold

Kimsufi Q-1T server, erfaringer? Oppsett og bruk?

ignoreme

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. (Om denne er feilpostet så er det bare å flytte den, litt usikker på hvor den passet best. :) )

Vurderer sterkt å bestille denne. Om man betaler over ett år blir det ca 490 kroner per mnd. Mener det er en grei pris, eller er jeg helt på jordet? 4700 kroner kunne jo ha skaffet meg en egen server egentlig... hmmm.

Serveren vil bli brukt til følgende:

Linux ubuntu server

Rtorrent

Webserver (Trenger mysql, php 5, beste måten å løse det på?)

Backup

Andre morsomme ting?

Grunnen til att jeg ønsker å leie og ikke å kjøpe er pga intetnetthastigheten. Her har jeg muligheten for 100/100. Noe jeg ikke kan få her jeg bor. (20/1 er maks).

Det som vil bli kjørt på serveren er som sagt rtorrent for torrent filer. Webserver del hvor jeg vil kjøre to nettsider, en med svært lite trafikk og en som kjører ett forum med chat med ca 100 aktive brukere til hver tid.

Det jeg da lurer på er om dette er en god løsning, hva slags programmer vil jeg trenge? Og finnes det andre billigere alternativer som vil gi meg ca det samme oppsette? (HAr lett opp og ned).

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville heller gått for 2 mindre servere hvor du har torrents på en og nettsidene på en så du ikke risikerer nedetid på sidene.

siden om ovh oppdager du har torrents kjørende kobler de ifra servern din omgående så får du en standardmail om kontraktbrudd og at du ikke er ønsket som kunde.

du får da ikke refundert noe av perioden du har betalt for eller mulighet for hente ut filene dine fra servern.

de er populære for torrentbruk men kjører oppryddinger i ny og ne hvor alle som har betalt på forhånd for lengre perioder eller bruker mye kapasitet går på dør, for bruker du maks av kapasiteten din er det minimal profit igjen til de.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...