Gå til innhold

USB minneplugg problem og irriterende trådløst mus og tastatur

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har bygget ny pc, med win 7 home premium 64 bit og nok ressurser på alle måter.

Har opplevd to irriterende problemer som ser ut til å oppstå innimellom:

1 -Win 7 ser ut til å miste oversikten over hva som er innholdet på harddisker og bruker lang tid på å søke gjennom når man bruker usb minnepinner.

Har en 8 GB Corsair survivor, og når jeg plugger den inn så søker windows gjennom den i nærmere to minutter før jeg får tilgang til den.

Ofte så må windows søke gjennom harddisken også etterpå (har to, gjelder ikke OS disken som er aktiv hele tiden men disken som man lagrer dokumenter, filmer , ting på).

Søkingen gjennom harddisken skjer kun etter at jeg har plugget til USB minnepluggen.

Ser samtidig at jeg får melding om at minnepluggen må formateres før den kan tas i bruk nesten hver gang den plugges til.

Jeg har formatert den på maskinen, men neste gang så er det samme melding. Kan ignorere den, og det ser ikke ut til å spille noen rolle for jeg får jo tilgang til den.

Har begynt å lure på om minnepinnen ikke er kombatibel med win 7, men siden den er formatert så skulle det ikek være noe problem.

Den oppdages som den skal hver gang, og gis riktig navn og lignende så den fungerer jo.

Er bare en følelse av at det ikke er helt stabilt.

2 -Det andre er trådløst tastatur og mus.

Bruker microsoft sitt wireless laser desktop 7000 sett.

Fungerer utmerket, stort sett, men merker at enkelte nettsider gjør at spesielt musa ser ut til å leve sitt eget liv.

I noen spill ser jeg at musa tar seg en pause noen sekunder innimellom, som i farcry 2, dette er jo frustrerende når man er midt oppi en kamp men stort sett så går det greit.

Det er nettsidene som er verst.

Har snakket med andre som har trådløse muser, og de opplever det samme og det ser ut til å gjelde både logitech og microsoft sine modeller.

Har opplevd det samme både på bl.a microsoft 7000 og 8000 mus, logitech sine air muser, og andre.

Det virker for meg som om det er en konflikt mellom mus og enkelte nettsider.

De nettsidene som er verst med musa sliter også med tastaturet, men ikke så ille.

På diskusjon.no kan man f.eks skrive innlegg uproblematisk, mens andre forum klarer ikke tastaturet å skrive et helt ord uten at man må rette.

Frustrerende, og irriterende.

Til nå så har jeg selvsagt lagt inn siste drivere, jeg har kontaktet support og får selvsagt standardsvaret om at man ikke må ha musa for langt unna mottager, at man må lade den opp hvis batteriet er utladet osv men ingenting som adresserer problemet.

Jeg har også registrert at de sidene som mus og tastatur sliter mest har en voldsom ressursøkning på mus og tastatur.

Er som om en I7 920 prosessor og 6 Gb ram, et ATI 5850 skjermkort, 1000W psu og nye drivere ikke er nok ressurser til musdriveren...noe som er litt teit synes jeg.

Det rare er jo at jeg kan bruke programmer som openoffice uten problem, jeg kan spille uten store problemer bortsett fra noen pauser innimellom (musa stopper å respondere 3-4 sekunder innimellom), dette forumet fungerer feilfritt, mens andre sider tilsynelatende uten sammenheng kan være et helvete å navigere på.

Jeg har en mistanke om at det også kan være noe flash, silvelight eller noe lignende.

Hvis del ligger en konflikt der så kan nettsider som.....hmmm, se der ja der ble det kluss på denne siden også....hmm, vel, så kan det være et problem med nettsider som bruker versjoner av f.eks flash som skaper problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...