miiilo Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Var på jakt etter trådløs router, men ble prakka på routermodem Jensen Web:Link 39300 på expert. Selv om jeg sa jeg hadde CD kabel. sliter med å få denne til å virke med mitt Canal Digital kabel bredbånd, mangler WAN port på routeren, er det mulig å få brukt denne som en ren router? eller må jeg tilbake å klage på expert? Setter pris på all tilbakemelding mvh Emil edit: fikset link Endret 7. februar 2010 av miiiilo Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 linken din er broken(du har en for mye http). det er en "wan" kontakt ifølge datasheetet som ligger på linken du har lagt her. så, har du lest bruksanvisningen? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Du kan fint bruke den som er rent modem. Jensen har også en som heter AL89300 (den rene routerutgaven), men da prisen er identisk så er det ingenting i veien med å ha muligheten til ADSL på den. Mener å huske at Canal Digital sine modem låser seg opp på en mac-adresse. Da må du isåfall ta strømmen på modemet i en 10-15 minutter slik at den "glemmer" mac-adressen til pc'en/den tidligere routeren og så burde det fungere. Lenke til kommentar
miiilo Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) vel, det er ingen WAN kontakt kun 1 ADSL kontakt (til RJ-45-11) og 4 netverks porter (til RJ-45-45). Fra produktbeskrivelsen: • 4 x 10/100 BASE-TX Ethernet LAN ports • 1 x 10/100 BASE-TX Ethernet ADSL port CD modemet har standard RJ-45-45 utgang. har prøvd å koble meg på adsl port direkte fra modem og igjennom splitter som ifølge bruksanvisning, med og uten reset, uten hell, finner ingen beskrivelse av hvordan man kan bruker denne som en ordinær router. Hvis det er mulig, trenger jeg god forklaring av oppkobling. edit: prøvde å rette opp noen komma feil men ga opp Endret 7. februar 2010 av miiilo Lenke til kommentar
miiilo Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 bump mulig jeg er veik, men trenger fortsatt litt hjelp her. Enten enforklaring på hvordan, eller en forklaring på hvorfor ikke det går. på forhånd takk =) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Det du har er et routermodem for ADSL. Siden du har kabelmodem, så behøver du en ren router og ikke et routermodem som ikke går på kabel men ADSL. Endret 9. februar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå