MaxLekker Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg har et ABIT NF7-S hovedkort og en Maxtor S-ATA harddisk. Problemet er at BIOS bare søker på IDE kontaktene når den skal finne "IDE" master/slave komponenter. (Ser ut til at harddisken blir oppdaget, for i RAID menyen for S_ATA kontaktene vises den.) Så lenge disken ikke kommer opp som IDE får jeg heller ikke installert OS!! Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette problemet?? :o Lenke til kommentar
Ash Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Biosen finner ikke harddiskene som er koblet til sata kontrolleren. De dukker kun opp i biosen til den kontrolleren. Det du glemmer er å installere driverene til sata kontrolleren under oppstarten av Windows installasjonen slik at Windows finner harddisken din. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 I tillegg er det en del innstillinger i bios som må gjøres se i manualen. Lenke til kommentar
MaxLekker Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Takk for hjelpen!! Det var driveren til SATA-kontrollen som var problemet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå