Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sprengt blodkar i øye i forbindelse med spilling

Occi

Anbefalte innlegg

Hei

Innimellom får jeg sprengte blodkar på ett av øynene mine, og det kommer nesten alltid i sammenheng med at jeg har sittet veldig lenge oppe og spilt (slemme MW2), og da sitter jeg på mitt rom i kjelleren med trolig ganske tørr luft.

Det jeg lurer på er om sprengte blodkar forsaket av dette, altså lite søvn(?), mye stirring på skjerm(?) eller evnt. kanskje det er pga. tørr luft, er noe man kan forhindre eller prøve å dempe. Når man først har fått det tar det gjerne en god stund før det blir bra igjen, og det ser jo mildt sagt ikke bra ut med et helt rødt øye.

Jeg har søkt litt rundt på emnet, men har ikke funnet akkurat hva jeg leter etter, nemlig svar fra andre innen miljøet, jeg er interessert i å høre erfaringer, rykter, fakta og alt annet som kan gi meg innblikk i hvorfor man får sprengte blodkar, og evnt. hva jeg kan selv gjøre med det i min situasjon! :)

Takker på forhånd! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar ikke helt den forklaringen der for god fisk, KristofferH - det er egentlig ingenting sånn logisk sett som skulle tilsi at sprengte blodkar har noen sammenheng med spilling. Med mindre du har en kilde utarbeidet av fagfolk så høres det veldig spekulativt ut.

Nå er jeg ingen ekspert på sprengte blodkar, men slik som jeg opplever det så får jeg det helt random iaf.

Lenke til kommentar
Karene på øyets overflate har ofte tynne vegger som kan sprekke og forårsake en liten blødning. Det kan f.eks. skje i forbindelse med kraftig hoste men kan også komme helt av seg selv uten at man finner noen egentlig årsak annet enn at noen personer har tynnere karvegger enn andre. Det er ufarlig men kan se ille ut.
Lenke til kommentar

Takker for alle svar, alt hjelper :)

Jeg har hatt dette flere gager før, men denne gangen passet det veldig dårlig og varte ganske lenge (2-3d). Dette er nok pga. jeg fortsatte å spille inne på det tørre rommet mitt :p

Har akkurat samme problemet jeg og, og det skjer når jeg spiller MW2, og kun på det høyre øye...

Sikkert bare et pussig sammentreff, men dette skjedde også i forbindelse med MW2 og var også på mitt høyre øye ;)

Er nok bare pga. at "alle" spiller MW2 for tiden & at MW2 er ganske addictive. "Baaare en level til!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...