Gå til innhold

Etpar kjappe spørsmål. (E8500 etc)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en E8500 som jeg OC'er og leker meg litt med for tiden.

Det første spørsmålet, er vel relatert til Strømforsyninga, eller Hovedkortet... eller Prosessoren.. :p

PSU'en er en: Cooler Master Real Power M620, 620W PSU

HK'et er et: ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775

Spørsmål nr1 er som følger; Jeg stiller vcore i bios på noe, men bios, CPU-Z osv rapporterer volten som mye lavere enn det jeg har stilt den på, f.eks. Jeg satte den på 1.3750 i bios, men den ender opp som ca. 1.3000 eller noe rundt der. Er dette HKet, PSUen eller bare noe sånn sikkerhetsgreier som er innebygd i CPUen?

Spørsmål nr2; Jeg kjøpte noe litt random minne, siden det minnet jeg egentlig skal ha er sendt i retur fordi jeg fikk feilplukk, men tingen er; Jeg bestilte Kingston HyperX 2x1gb kit, PC2-8500 CL5. (Dette står det på esken OG brikken også.)

Denne blir rapportert som PC2-6400 I CPU-Z og SiSoft Sandra osv. Whaat?

Spørsmål nr3; Spenninga på Minnet blir rapportert som 1.8v, selv om jeg har stilt den til 2.2v. What?

Da skal jeg ikke plage dere mer. :)

-crabster

Endret av crabster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, det stemmer med CPU-Z og SPD, så ja, glem det spørsmålet, bare jeg som var litt n00b. Takk for det. :)

Dog, klarer fortsatt ikke å forstå hvorfor den (SPD i CPU-Z) rapporterer den som "PC2-6400 (400MHz)" og SiSoft Sandra sier;

"Manufacturer0 Partnum0 SerNum0 AssetTagNum0 DIMM Synchronous DDR2 GB/64 @ 667MHz"

I BIOS POST sier den 1066MHz, DRAM Frequency i "Memory" tab i CPU-Z er 531.2MHz, FSB/DRAM = 4:5

Er en E8500 @ 4GHz (425x9.5)

(EDIT, slengte med bilder)

post-209688-1266022518_thumb.jpgpost-209688-1266022550_thumb.jpg

Endret av crabster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...