Corporal Jenkinson Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Om noen kjeder seg - så streamer Nederland treninga si direkte til Youtube: 2 Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Skjønner helt ærlig ikke folk som setter penger på Gomez som toppskårer. Klose har langt bedre relasjoner til Podolski og Özil enn Gomez - noe Joachim Löw også vet. Det som taler til Gomez' fordel er at Klose akkurat har kommet tilbake fra langtidsskade. Du har ikke tenkt tanken at Gomes har vært prioritert foran Klose i treningskampene + kvalik inn mot EM + har gjort det relativt bra? Hva har da relasjoner noe som helst å gjøre med noe? Nei, den tanken har faktisk aldri slått meg. Kanskje ikke så rart med tanke på at det du sier er direkte feil. Klose ble ikke benket én eneste gang for Gomes [sic] i EM-kvalikken. Klose spilte seks av ni kvalikkamper for Tyskland. Alle fra start. I de resterende tre kampene - de tre eneste kampene Gomes[sic] startet - var ikke Klose inkludert i troppen. Klose ble også toppskårer for Tyskland i kvalikken. I tillegg er han den spilleren som har skåret nest mest mål for Tyskland gjennom tidene. Det at Klose ikke har spilt oppkjøringskampene henger kanskje sammen med at han har vært skadet siden slutten av mars, tror du ikke? ---- Ellers er jeg helt enig med Teipball både angående dokumentaren og Benzema. De fleste store supporterskarene som blir brukt som eksempler i videoen tar sterk avstand fra mesterskapet (mot den moderne fotballen) og kommer dermed heller ikke til å stille. I tillegg er dette et gammelt problem som alltid har eksistert. Kanskje litt sent å dra det frem i lyset én uke før mesterskapet? Lukter svertekampanje lang vei. I tillegg synes jeg det er rart at Sol Campbell, utifra en 28 minutter lang propagandafilm, fraråder folk fra å dra ned. Hva vet han om forholdene i Polen og Ukraina - bortsett fra denne snutten? Garantert ingenting. 2 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Det at Klose ikke har spilt oppkjøringskampene henger kanskje sammen med at han har vært skadet siden slutten av mars, tror du ikke? Kvalik inn imot EM kan du ha/har sannsynligvis rett i. Jeg har minimalt med info annet enn små highlight snutter på the tube, så jeg antok at han var førstevalg. Dog, vil jeg anse det som naturlig at Gomes er drillet på topp fordi han er førstevalg. At han er førstevalg kan jo naturligvis forklares med at Klose har vært skadet, men formen hans kan ikke skyves under en stol. Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Det at Klose ikke har spilt oppkjøringskampene henger kanskje sammen med at han har vært skadet siden slutten av mars, tror du ikke? Kvalik inn imot EM kan du ha/har sannsynligvis rett i. Jeg har minimalt med info annet enn små highlight snutter på the tube, så jeg antok at han var førstevalg. Dog, vil jeg anse det som naturlig at Gomes er drillet på topp fordi han er førstevalg. At han er førstevalg kan jo naturligvis forklares med at Klose har vært skadet, men formen hans kan ikke skyves under en stol. Jeg er rimelig sikker på at Klose er førstevalg. (underbygges med statistikken fra kvalikken) Problemet er bare det at han ikke er 100% fit. Dermed vil Gomez iallefall starte åpningskampen. Skulle Gomez skåre hattrick kommer han selvsagt til å forbli førstevalg, men presterer han under pari er jeg rimelig sikker på at Klose snart blir å finne fra start. Men for all del, skulle spillet gå inn skal jeg være den første til å bøye meg i støvet! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Da er det kun få dager igjen til det braker løs Gleder meg som en liten unge! Største kampen i gruppespillet blir nok Nederland - Tyskland, pleier å være kanongode kamper å se på! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Nederland portugal tok jo ganske bra av sist.... Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Mer kritikk av dokumentaren, denne gangen fra the guardian: http://www.guardian.co.uk/football/2012/jun/06/panorama-attacked-sensationalist-euro-2012-racism-claims 1 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Jermain Defoe resier hjem fra EM pga farens plutselige bortgang. Det står også i artikkelen at han vil returnere til troppen og ingen erstatter vil bli hentet inn. Da risikerer England å være uten to av sine fire utvalgte spisser når de første kampene spilles. Endret 7. juni 2012 av Solaar Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Mer kritikk av dokumentaren, denne gangen fra the guardian: http://www.guardian....2-racism-claims "The reporters responded that this line of inquiry 'didn't fit their story', a response which perplexed me at the time. Haha. Blir for dumt. Men det verste er jo at den vanlige mannen går rett på dette her, pluss den vanlige norske "journalisten". Helt enig med deg om Sol Campell, at han skal være en ekspert som uttaler seg er helt bak mål. Men det er jo perfekt for dokumentaren( om vi kan kalle den for det), en tidligere svart engelsk kjent landslagsspiller som kritiserer hele greia. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Vel, jeg har en bror som bor i Polen og han sier til meg at der nøyaktig på denne måten. Han har flere mørkhudede venner som ikke kan gå alene på byen uten å få juling, fotballkamper er helt uaktuelt. Han har fortalt flere skremmende historier om dette. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Når jeg var i Polen var det ingen problemer med de mørdhudede vi var med. Ingen kommentarer, og ingen ypping. Er godt mulig det er problemer i Polen og Ukraina, men denne dokumentaren er ikke måten man skal vurdere det på. Endret 7. juni 2012 av Teipball Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Jeg har også vært over snittet mye i Polen, da samboeren min er polsk. De stedene jeg har vært, dvs. i Warszawa og omegn har ikke JEG registrert noe rasisme. Nå er jeg hvit, så det kan jo være mye jeg ikke har fått med meg. En ting jeg derimot er smertelig klar over er utfordringene de har blant flere grupperinger "fans" der nede, hvor hooligans er et stort problem. Ukraina kan jeg ikke uttale meg noe om. Uansett håper jeg det blir fotballen som står i fokus, og ikke at det blir ødelagt av rasisme, slåssing og alt annet utenomsportslig drit. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) http://www.vg.no/spo...?artid=10073748 Nederland møtt av apelyder på trening Endret 7. juni 2012 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Når jeg går inn på Canal 9, står det at kanalen ikke er tilgjengelig, noe som er merkelig med tanke på at det er en gratiskanal. Noen som har samme problemet? Vil nødig se Russland-Tsjekkia på stream i morgen. Jeg har parabol fra Canal Digital. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Har lastet ned kanalene på nytt, i hvert fall. Får bare prøve meg videre. Kan i verste fall ringe kundeservice i morgen. Lenke til kommentar
Kakkki Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Dokumentaren er ikke måten man skal vurdere det på. Såklart vurderer man ikke hele østeuropa som en gjeng med høyreekstreme rasister pga en dokumentar, lengre har vi vel kommet? Men dokumentaren er veldig bra, og tar opp ett viktig problem i Polen/Ukrania. Nemlig disse gruppene, selv om de såklart er i en lav prosent. De er villige til å gå langt, og tanken på kansellerte kamper, slagsmål på stadiumene, eller i værstefall dødsfall ville vært katastrofe? Synes dokumentaren tar opp ett viktig problem, og skjønner ikke hvorfor den blir sett ned på. Og PS, gleder meg til i kveld! 1 Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Når jeg går inn på Canal 9, står det at kanalen ikke er tilgjengelig, noe som er merkelig med tanke på at det er en gratiskanal. Noen som har samme problemet? Vil nødig se Russland-Tsjekkia på stream i morgen. Jeg har parabol fra Canal Digital. Det kommer an på hva slags pakke du har. I Norgespakken blant annet følger ikke Cana l9 med. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 Spent på åpningskampen, får håpe at Polen tørr å spille underholdende. Hellas er jo ikke verdens mest underholdende lag så... Lenke til kommentar
Lucky Luciano Skrevet 8. juni 2012 Del Skrevet 8. juni 2012 (endret) Dokumentaren er ikke måten man skal vurdere det på. Såklart vurderer man ikke hele østeuropa som en gjeng med høyreekstreme rasister pga en dokumentar, lengre har vi vel kommet? Men dokumentaren er veldig bra, og tar opp ett viktig problem i Polen/Ukrania. Nemlig disse gruppene, selv om de såklart er i en lav prosent. De er villige til å gå langt, og tanken på kansellerte kamper, slagsmål på stadiumene, eller i værstefall dødsfall ville vært katastrofe? Synes dokumentaren tar opp ett viktig problem, og skjønner ikke hvorfor den blir sett ned på. Og PS, gleder meg til i kveld! Dokumentaren blir rettmessig sett ned på fordi det er en ren propagandafilm, laget for å skape sensasjon og sverte Polen/Ukraina. Noe den forsåvidt har klart. Det interessante er jo at rasisme er et betydelig større problem i Sør-Afrika. Siden 1994 er 3000 hvite rasedrept... Drap per 100.000 innbygger er også nedslående: Polen 1.29, Sør-Afrika 32(!). Men dette passet kanskje ikke inn i den gemene hops virkelighetsoppfatning, og det er selvsagt mye farligere å dra til Polen og Ukraina enn SA. Ewh... Endret 8. juni 2012 av Lucky Luciano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå