Latias Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Ja, siden det er trekning i dag, kan det være greit med en tråd for EM 2012. Norge greide dessverre ikke å kvalifisere seg til VM, men vi er optimistiske og tror at det kan bli et sluttspill i 2012. Med gode kamper mot slutten av forrige kvalik, og med norske spillere som storspiller i sine utenlandske spillere, har man god grunn til å ha troen. Informasjon EM i fotball 2012 skal arrangeres i Polen og Ukraina sommeren 2012. Dette er det siste mesterskapet med 16 lag, fra og med 2016 vil det være 24 lag. Kvalifisering Vertslandene er automatisk kvalifisert. For de resterende 14 plassene blir det delt opp 9 kvalifiseringsgrupper: Det blir seks grupper à seks lag, tre grupper à fem lag. Seedingen blir klar etter VM-kvalifiseringen 2010. De ni gruppevinnerne og den beste toeren går rett til sluttspill, mens de åtte siste toerne går til omspill om de fire siste plassene. Kvalifiseringsgrupper Gruppe A Tyskland Tyrkia Østerrike Belgia Kazakhstan Aserbajdsjan Gruppe B Russland Slovakia Irland Makedonia Armenia Andorra Gruppe C Italia Serbia Nord-Irland Slovenia Estland Færøyene Gruppe D Frankrike Romania Bosnia-Hercegovina Hviterussland Albania Luxembourg Gruppe E Nederland Sverige Finland Ungarn Moldova San Marino Gruppe F Kroatia Hellas Israel Latvia Georgia Malta Gruppe G England Sveits Bulgaria Wales Montenegro Gruppe H Portugal Danmark Norge Kypros Island Gruppe I Spania Tsjekkia Skottland Litauen Liechtenstein Endret 7. februar 2010 av Latias Lenke til kommentar
Latias Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Seedinga: Nivå 1: Spania (tittelforsvarer), Tyskland, Nederland, Italia, England, Kroatia, Portugal, Frankrike, Russland. Nivå 2: Hellas, Tsjekkia, Sverige, Sveits, Serbia, Tyrkia, Danmark, Slovakia, Romania Nivå 3: Israel, Bulgaria, Finland, Norge, Irland, Skottland, Nord-Irland, Østerrike, Bosnia Nivå 4: Slovenia, Latvia, Ungarn, Litauen, Hviterussland, Belgia, Wales, Makedonia, Kypros Nivå 5: Montenegro, Albania, Estland, Georgia, Moldova, Island, Armenia, Kasakhstan, Liechtenstein Nivå 6: Aserbajdsjan, Luxemburg, Malta, Færøyene, Andorra, San Marino Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Russland og Danmark/Sverige hadde vært kos. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Hvorfor så beskjeden? Gi meg England/Spania. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Tydelig at noen bør jobbe med engelsk kunnskaper før de skal arrangere EM, for denne trekningen ble jo dobbelt så langdryg fordi ingen kan prate annet enn polsk. Drømmetrekning: Frankrike Sverige/Danmark Norge Belgia Island Luxemburg Endret 7. februar 2010 av archongamer Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hvorfor så beskjeden? Gi meg England/Spania. Fordi jeg vil til EM. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Får vi Island nå så spyr jeg! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Hvorfor så beskjeden? Gi meg England/Spania. Fordi jeg vil til EM. Jeg kan hjelpe deg med å bestille billetter. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Men for faen da. Da roter vi det nok en gang bort mot Island. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Forslag: La oss ta inn Island som en stat underlagt Norge fort som FAEN! EDIT: Bombe at Sverige har rumpeenkel kvalikk da... Endret 7. februar 2010 av MartinF Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Danmark OG Island?! Wtf! Synd det ikke er noe politisk konflikt mellom oss, slik som med Russland og Georgia Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 EDIT: Bombe at Sverige har rumpeenkel kvalikk da... De fikk Nederland da Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Spania eller Portugal! JAAAAAAAA!!!! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Portugal, Danmark, Island og Kypros.. Ikke veldig enkel gruppe, vil jeg påstå Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Ingen dårlig gruppe vi kom i, mange spennende kamper. Kommer vi til EM? Jeg tviler veldig. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jøsses..Portugal i gruppe med Norge i EM-kvaliken. Tror jeg skal ta en tur til Ullevåll snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå