Gå til innhold

Socket Int-mPGA

Anbefalte innlegg

Socket Int-mPGA Xeon P4.

Litt vaskelig å finne tester på disse hovedkortene/ processorene, er det noen som vet om disse processorene er mye raskere en vanlige P4 processorer og om de er like "enkle" å overklokke?

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse er desverre mye vanskeligere å overklokke, man kommer ikke direkte langt med disse CPU-ene. :(

Og ytelsen i forholde til en vanlig P4 rettferdigjør ikke prisen, hvis du ikke da sitter veldig mye med harde rendinger jobber osv. CAD/DAC, 3d Studio.

Spill feks er mye kjappere på et P4 system siden disse ligger som regel et godt heste hode foran på alle andre fronter, Chipsett til HK, osv.

Eneste formål disse CPU-ene kan være bedre en en vanlig P4 er under rending jobber, server applikasjoner.

Men for prisen man betaler kan man fort kjøpe et større vanlig P4 system for samme prisen.

-P-

Lenke til kommentar

Det er da ikke så dyrt. Du finner jo lett konge xeon hovedkort til rundt 2500,. (USA)

Det blir ca 1200,- mer enn et Q200 P4 hovedkort.

Siden det for det meste bare er en chipsetprodusent, og tre fire aktuelle chipset fra den produsenten, så blir halve poenget med tester borte.

s2668.gif

$315.00

2126,-

s2665.jpg

$416.00

2808,-

Lenke til kommentar

Søren,

vel, da får man vel like så godt holde seg til vanlig P4.

Hvorfor sluttet de med å lage PIII egentlig?

Dual PIII 2.6 Ghz hadde vært konge, ytelsesmessig så er de jo i mange tilfeller bedre enn P4 processorene.

Men-men...

Takk for reply,

Med hilsen,

Erik

Lenke til kommentar

Mmm,

Det billigst jeg finner på komplett.no er,

Asus PRL-DL Hovedkort for Xeon P4/533mhz 3321,-

Intel Pentium 4 Xeon 1.8 GHz Boxed PC400 1815,-

Intel Pentium 4 Xeon 1.8 GHz Boxed PC400 1815,-

Det er egentlig ikke så dyrt, du har rett i det, men i og med at de ikke egner seg noe særlig for overklokking så er det vel egentlig ikke verdt det?

Lenke til kommentar

Så kommer alltid spm, trenger man en så kraftig workstation??

Jeg har 9 maskiner hjemme, og tre av dem er rimelig kraftige. min Worstation som er en dual XP1900+ med 1Gb ram, 3Dlabs Oxygen skjermkort, og alt i Scsi, så slår denne alt annet jeg har i rene server applikasjoner og 3d rendringer, men klokker nesten ikke i det hele tatt og er ubrukelig til spill, men glatt i 3d studio max da :woot:

Pluss at STØY fra disse maskinen er et lite problem siden de tenger dobbelt av vifter til cpu, som reglel mer gjennomlufting i kabbinettet og et kraftig power er veldig å foretrekke... over 400watt altså..

Og husk at om man har dual 1,8Ghz vil ikke dette si man har ytelsen av en 3,6 Ghz CPU, cpu nr2 gir ca en 40% ytelse økning i forholdet til en, og da da ville to 1.8Ghz CPU´er tilsvare en xeon CPU på 2,53 Ghz

Vet ikke om det blir så billi å bra jeg.... :)

3,00Ghz med Dual DDR blir billigere og bedre i det lengre løpt tror jeg da...

Lenke til kommentar

jeg er den ultimate hardware freaken, jeg mÅ ha altd et nye, jo kulere og fetere og bedre, jo mer koser jeg meg, helst skal det ha MASSE kule thingys osv.... dual prosessor maskin har jeg ikke bruk for, men jeg har bestilt meg stash fordi om ,hva er hensikten med dual prosessor på et hovedkort egentlig, er ikke 2 prosessorer på et hovedkortet litt overdrevet`?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...