Gjest Slettet+7412534 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei kjære kamerakjennere. Jeg har fått tilbud fra en kamerat om å kjøpe hans brukte (men i bra stand) Olympus e410 for kroner 500. Kameraet mangler batteri og lader, men dette kan jeg jo skaffe billig på ebay etc. Jeg har allerede Nikon d300 så trenger egentlig ikke kameraet, men tenkte å gi det bort i gave til søsteren min som er glad i å ta bilder. Vil dette være et brukbart nybegynnerkamera som tar bra bilder? Det følger med Zuiko 40-150mm. Så er det et røverkjøp eller er det å kjøpe katta i sekken tror dere? Takk for svar Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Sålenge du stoler på at kameraten din ikke har stjålet kameraet (siden det mangler batteri og lader) så er det ett godt kjøp. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Røverkjøp, takk ja med en eneste gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Sålenge du stoler på at kameraten din ikke har stjålet kameraet (siden det mangler batteri og lader) så er det ett godt kjøp. Han har kvittering på det (har sett den med mine egne øyne:P). Det er jo et kamera fra 2007 (snart 3 år), men allikevel er det vel et brukbart kamera da? Lenke til kommentar
se# Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Alle rimelig nye digital speilreflekser er bra kameraer. Eneste ulempe jeg kan se er at en telezoom ikke er noe ideelt standardobjektiv. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Alle rimelig nye digital speilreflekser er bra kameraer. Eneste ulempe jeg kan se er at en telezoom ikke er noe ideelt standardobjektiv. jeg bytter glatt 14-42 med en 40-150 kjøp det! bare objektivet er verdt mer enn 500,- Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det er jo en flott start for en lovende fotograf, og en kjempefin pris. Lenke til kommentar
eks Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hvis kameraet er i god stand er det et røverkjøp. Jeg solgte mitt pent brukte E-410 i fjor sommer for kr 1700 med 4GB CF-kort, to batterier, lader, 14-42mm og bæreveske. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Knallkjøp. Men man TRENGER et objektiv med mindre enn 40mm i brennvidde. Søsteren din kommer til å bli gal av å ikke kunne zoome ut lenger enn 40mm. Du må finne enten en 14-42mm eller en 25mm pancake for at hun skal få en god pakke som hun blir fornøyd med. Lenke til kommentar
dags Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Billig er det. Bra er det også. God oppløsning og fin teksturdefinisjon. Men: lysmåler er litt omtrentlig og høylys klippes mer brått enn i E-420. Rent bruksmessig vil jeg anbefale E-450... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå