Gå til innhold

Hvor lang tid? MVA-innmelding

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på hvor lang tid det tok fra dere registrerte opptak i MVA-mantallet til dere faktisk ble registrerte og kunne fakturere med MVA?

Meldte meg inn på torsdag og har en del regninger som venter å bli kjørt ut.....

Endret av Imiles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Lurer på hvor lang tid det tok fra dere registrerte opptak i MVA-mantallet til dere faktisk ble registrerte og kunne fakturere med MVA?

Meldte meg inn på torsdag og har en del regninger som venter å bli kjørt ut.....

Dersom du tar dette via altinn.no og sender samordnet registermelding der tar det maks 2-4 dager.

Tar du dette på papir går det nok noen uker. dersom du harnoen utgående fakturaer du skal sende nå, kan du fakturerer dette med mva uten problemer, dersom du har dokumentert at salget ditt har oversteget 50.000,- eks mva.

Du blir da registrert fra 1. termin 10.

Lenke til kommentar
Hei

Dersom du tar dette via altinn.no og sender samordnet registermelding der tar det maks 2-4 dager.

Tar du dette på papir går det nok noen uker. dersom du harnoen utgående fakturaer du skal sende nå, kan du fakturerer dette med mva uten problemer, dersom du har dokumentert at salget ditt har oversteget 50.000,- eks mva.

Du blir da registrert fra 1. termin 10.

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...