Gå til innhold

jeg tror alle vet noe om dette:: hvordan man blir raskere

Anbefalte innlegg

jeg snakker om fotball.. altså bli raskere i korte distanser, liksom bare løpe fra andre spillere, holde en fart i ca 25 meter som imponerer andre.. jeg kan ta hvilket som helst program, fordi jeg trener hverdag. jeg ver at knebøy, spenst. sprinter er veldige nyttige, men vet ikke noe mer om det.

f.eks knebøy.. er det best å gjør 10-12 raske rep, enn å ta mye vekt og ta 10 veldige rolige.

det samme lurer jeg på spenst, hvor mye og hva

eller sprinter...

og er det noe ant som jeg ikke nevnte, så bare skriv ned, det er sikkert noe bra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

styrketrening kan nok hjelpe deg en del ja, men du har og mye og hente på og få inn et bra løpsteg og god teknikk. dette får du sikkert hjelp til hvis du har en friidretsklubb i nærheten, der kan du også få hjelp med å trene spenst som igjen hjelper deg i sprint.

undersøkelser viser at styrketrening med tunge vekter kan være like bra for spenst og hurtighet, som små sprintløp og spensttrenig men med mye mindre skaderisiko.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eksplosiv styrke i bein og rygg gjør det raskere.

Knebøy og markløft baby!

På knebøy er det best å kjøre mot 3-7 repsfasen med tung vekt.

trenger ikke kun trene eksplosivt heller ;)

eksplosiv trening er mye større belastning for beina og vanelig styrke vil også hjelpe deg til å bli raskere. mer muskler gir deg mer hoppstyrke(spenst) som igjen hjelper deg i sprint ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...