Gå til innhold

Mafia II - Fakta, videoer og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarte noe artig i Jimmy's Vendetta nettopp.

Jeg skulle stjele en bil, så kom det en mann og sette seg inni på sjåførsiden, jeg sette meg inn på andre siden, nå sitter jeg på passasjersiden, mens en gammel mann kjører bilen :p Jeg kan ta opp våpen, men ikke skyte.

Edit: Så kan jeg styre hvor bilen skal kjøre med å sette et waypoint på kartet. :p

post-130936-1284584252,5958_thumb.png

Endret av mortenandre
Lenke til kommentar

Anbefales Jimmy's vendetta?

Anbefales ikke i det hele tatt. Denne DLCs har ingen sammenhengende historie, ingen cut-scenes. Selveste historien blir fortalt i "load"- skjermbildet. Og det arcade preget gameplay :sick:

Alt det jeg likte i Mafia2 er borte..

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Anbefales Jimmy's vendetta?

Anbefales ikke i det hele tatt. Denne DLCs har ingen sammenhengende historie, ingen cut-scenes. Selveste historien blir fortalt i "load"- skjermbildet. Og det arcade preget gameplay :sick:

Alt det jeg likte i Mafia2 er borte..

Nå mistet selv jeg som likte det LITT, lysten til å spille det..

Men, får vel runne.

Lenke til kommentar

Men andre DLC-er inneholder som regel noe nytt. Jimmy's Vendetta inneholder så og si bare ting som egentlig fulgte med spillet, men som de låste i siste liten.

Hvor står det?

Det trenger ikke stå noe sted. Når det slippes så kort etter "fullversjonen" sier det seg selv at innholdet like gjerne kunne vært med der.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor står det?

Jeg lasta ned en mod som gjorde at man fikk tilgang til å loade kapitler og lagringspunker direkte fra hovedmenyen. Med denne har man mulighet til å laste inn noen deler av Jimmy's Vendetta, samt en uferdig freeride til hovedspillet. Dette er altså uten Jimmy's installert.

Du trenger heller ikke se lenger enn på nedlastingsstørrelsen til Jimmy's Vendetta. Tror ikke det er mer enn 300-400 MB.

Jeg er enig i det som ble sagt over, denne forretningsmodellen må kveles.

Lenke til kommentar

Men andre DLC-er inneholder som regel noe nytt. Jimmy's Vendetta inneholder så og si bare ting som egentlig fulgte med spillet, men som de låste i siste liten.

Hvor står det?

Det trenger ikke stå noe sted. Når det slippes så kort etter "fullversjonen" sier det seg selv at innholdet like gjerne kunne vært med der.

Jeg ser ikke helt den når det er vanlig i dag at DLCer er ferdige før release av spillet og markedsføres med spillet.

Lenke til kommentar

At flere driver med det gjør det ikke mer ålreit, og det virker som om Mafia II sprenger grenser. Spillet ville sannsynligvis også fått bedre presseomtale om free roam var med fra starten av. En annen ting er at så forseggjort Mafia II er på mange områder, er det all grunn til å tro at 2K Czech er ambisiøse utviklere med en viss integritet, og det gjør det enda merkeligere at de lot mesterverket sitt forkjipes på denne måten. Hadde det vært snakk om "Rice Your Car: White Trash Underground 3" eller noe i den gaten, hadde jeg ikke blitt like forskrekket.

Det er ikke noe galt i seg selv i å selge spill oppstykket på denne måten, men hvis jeg betaler for fullversjonen skal det pokker meg også være fullversjonen. Jimmy-oppdragene driter jeg i, men Mafia II er helt klart et sandkassespill uansett hva utviklerne måtte påsta at de prøvde på, og da blir jeg sur når jeg finner ut at grunnen til at jeg blir gjetet gjennom historien (stå opp -> gjør ting -> legg deg) er at de har plukket ut selve kjernen i sandkassemodusen så de kan ta betalt for den etterpå. Det er ikke rimelig på noen måte. Så vidt jeg vet har selv ikke platebransjen sunket så dypt enda.

Endret av Isbilen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...