Gå til innhold

Mafia II - Fakta, videoer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Kan jeg bruke mitt HD 5870 til generell-grafikk og nVidia 8800GTS til PhysX? Hvis ja, er det vanskelig å få til?

 

Nvidia har desverre satt en stopper for dette. Du får ikke lenger kjørt PhysX på Nvidia skjermkortet om du har et ATI skjermkort ved siden av. For ikke lenge siden, var dette akuratt det folk gjorde, men som sagt har nvidia oppdatert sine drivere og softwaren til PhysX som fjerner denne muligheten.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Vel, når de skal oppføre seg slik, så stjeler jeg bare PC utgaven dems fra en torrentside, null problem. :):whistle:

 

Eller kanskje kjøpe den?

Nei, ikke verdt det. Laster heller ned når de ikke klarer å levere en god Ps3 release.

 

Har Xbox 360 og ps3 selv, og skal ha det til XBox, men du kan ikkje forvente at xboxen og ps3en skal ytte like bra sm ein PC, det blir for dumt og klage på dei som lager spillet.

Det er IKKE det jeg sa. Les dagbladet artikkelen før du skriver slik vas.

Det gir deg fortsatt ikke rett til å ta det, bare fordi du er sur fordi gresset er flatt. Det er jo ikke akkurat sånn at du skal bruke gresset til å ligge med uansett, eller er det noe jeg ikke forstår? Bagatell kaller jeg dette.

 

Nå er du bare vanskelig. Han klager jo på at PS3 versjonen har lavere framerate og er dummet ned enn Xboks versjonen. Er ikke noe bagateller dette her vel.

 

Jeg har en laptop,acer aspire 5920g med 2,2 ghz og geforce 8600m gt...har også 3 gb ram...

 

men min framerate med physx av og alt annet på medium er kun 16 average...

 

hva bør den ligge på?jeg har ikke peiling på dette,men syns dette ble sirup...

og viftene i laptopen suser verre enn verst når jeg setter igang demoen.

Sett PhysX til Off, da får du bedre ytelse. Bør ha over 20 Fps om du skal nyte spillet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til spillet kommer ut. Det jeg likte best med det første spillet var historien og de morsomme oppdragene. Etter å ha prøvd demoen, virker det som at historien og oppdragene fortsatt holder mål.

Det eneste jeg er litt skuffa over er fordumminga av spillet. Da sikter jeg til ingen manuell gir, mulighet til å ha med seg latterlig mange våpen, lading hvor du beholder kulene i magasinet man skifter osv. Får håpe det er forskjellig vanskelighetsgrader hvor man stille til sin smak.

Det er jeg faktisk litt enig i.

 

I tillegg, i Mafia, om jeg fikk en arrestordre på meg fra en purk, kunne jeg skyte ham i hodet, så ble jeg ikke wanted. Nå vet politiet at du har gjort noe galt med en gang, selv om ingen levende politifolk vitner.

Akuratt dette irriterer meg også.

Lenke til kommentar

Hmm. Kan jeg bruke mitt HD 5870 til generell-grafikk og nVidia 8800GTS til PhysX? Hvis ja, er det vanskelig å få til?

 

Nvidia har desverre satt en stopper for dette. Du får ikke lenger kjørt PhysX på Nvidia skjermkortet om du har et ATI skjermkort ved siden av. For ikke lenge siden, var dette akuratt det folk gjorde, men som sagt har nvidia oppdatert sine drivere og softwaren til PhysX som fjerner denne muligheten.

 

Jeg syns dette høres tvilsomt ut juridisk. Hvorfor skal nVidia bestemme oppbygninga av folks PC-er? Hvis man vil ha ATI til grafikk og nVidia til PhysX, så burde det være brukernes valg. Snakk om kontrollfriker.

Lenke til kommentar

Vel, når de skal oppføre seg slik, så stjeler jeg bare PC utgaven dems fra en torrentside, null problem. :):whistle:

 

Eller kanskje kjøpe den?

Nei, ikke verdt det. Laster heller ned når de ikke klarer å levere en god Ps3 release.

 

Så jeg skal begynne å laste ned alle spill som er ødelagt for PC siden de også lages til de svake konsollene da?

Lenke til kommentar

Vel, når de skal oppføre seg slik, så stjeler jeg bare PC utgaven dems fra en torrentside, null problem. :):whistle:

 

Eller kanskje kjøpe den?

Nei, ikke verdt det. Laster heller ned når de ikke klarer å levere en god Ps3 release.

 

Så jeg skal begynne å laste ned alle spill som er ødelagt for PC siden de også lages til de svake konsollene da?

Hvis du spør meg, så er svaret enkelt. Jeg driter i hva du gjør. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Var ikke lønnsomt for Nvidia å tillate bruk av PhysX sammen med ATI kort. Når folk kjøpte seg ATI kort istedenfor nye NVidia kort så nok selskapet rødt. På en måte hadde ATi en markedsfordel. Alt Nvidia gjorde var å rette opp i det slik at folk som kjøper nye Nvidia kort ikke skal føle seg snytt for retten til PhysX.

 

Nvidia folk bør jo ha en gode siden kortene er så innmari dyre.

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Var ikke lønnsomt for Nvidia å tillate bruk av PhysX sammen med ATI kort. Når folk kjøpte seg ATI kort istedenfor nye NVidia kort så nok selskapet rødt. På en måte hadde ATi en markedsfordel. Alt Nvidia gjorde var å rette opp i det slik at folk som kjøper nye Nvidia kort ikke skal føle seg snytt for retten til PhysX.

 

Nvidia folk bør jo ha en gode siden kortene er så innmari dyre.

 

Syns ikke at det er helt riktig å tenke slikt. Man har jo stross alt et nvidia kort i systemet, bare at den kjøres sammen med at ATI kort. Det hadde vært som du sier, om man fikk til PhysX til å kjøre sammen bare med et ATI kort. Så, hvis man har et ATI kort i systemet, så slår de faen av PhysX på det andre nvidia kortet. Jævlig teit.

 

EDIT: ah, du mente det med oppgradering til de nyeste Nvidia kortene ja, I see :hmm:

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Syntes det var en cool demo jeg. Gikk inn i gun shoppen skjøt duden åpna kassa og ringte purken og briba dem til å gå fri.

 

Litt rart at man ikke kan rane folk da ? Altså hvem som helst ute på gata, bare trekke frem gønnern og sikte. Ingen reagerer.

 

Det fløyt og så veldig bra. Blir nok kjøp detta. Hvem skal ha til ps3 ?

 

Er det missions vi får ekstra eller er det klær å sånn?

Lenke til kommentar

Ikke se på dette som et sandkassespill. Spillet går ut på at du skal innleve deg i historien til en gangster etter andre verdenskrig. Spillet blir nok veldig lineært, med få/ingen valg, bortsett fra at du kan velge hvordan du vil kjøre. Det at du kan more deg i "free mode" etterpå er mest for underholdning, og som et supplement til historien. Når det gjelder svak AI og lette motstandere, så regner vi med at fullversjonen vil ha muligheten til å velge forskjellige vanskelighetsgrader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...