Gå til innhold

Mafia II - Fakta, videoer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Det blir nok flere som vil ha det på PC, og det er jo en grei sak det, men akkurat hvor det er best grafikk og sånt er det vanskelig og si. På PC har du nok muligheten for best grafikk, men det krever monster-hardware sånn i forhold til nye spill. Jeg syns grafikken på PS3 er helt topp, og det er ikke akkurat det jeg sitter og tenker på når jeg spiller, er vel mer selve opplevelsen som er avgjørende; en opplevelse som for min del blir bedre med kontrollen i hånda :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer også på noe i forhold til denne konsoll/PC-diskusjonen. Si at jeg har en gamer-pc til 12000(interne komponenter), og så har jeg en ps3. Hva gir best grafikk? Nå skal man jo også tenke på at PS3-en antageligvis kjører på større skjerm, som krever mer av maskineriet, så da er det vel ikke så bra å kjøre en PC koblet til en 32-tommer TV for eks?

 

Jeg synes egentlig at RDR ikke var så rått grafisk som jeg hadde forventet, men jeg er veldig opptatt av grafikk. Men det kom jo kanskje av at jeg har en 32-tommer fra 2009 til 5000 som ikke er i FULL HD, også var jo PS3-versjonen av RDR dårligere grafikk enn XBOX 360. Men for all del, RDR var(er) fantastisk!

 

PC har selvfølgelig mulighet til best grafikk, du trenger ikke høyeste settings for å slå en konsoll.

Lenke til kommentar

Vet at man ikke vet hva slags komponenter man må ha for å få maks på Mafia 2 på pc, men Selvin, jeg har Sapphire Radeon HD 4890 2GB GDDR5 , og Intel Core i7 920 3,4 Ghz. Tror du min pc vil kjøre ca likt som en PS3? Jeg synes skytinga på ps3 funker greit, har jo spilt noen timer COD på PS3, så det er ikke det det står på for meg om jeg skal velge PC eller PS3.

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

Vent til spillet kommer, så sjekker du på http://www.systemreq...ntslab.com/cyri

 

The PC requirements and recommendations for Mafia II have now been finalized - it's time for you to check out your computer's specs and get it ready for Mafia II on August 24th.

 

 

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS

Operating System: Microsoft Windows XP (SP2 or later) / Windows Vista / Windows 7

Processor: Pentium D 3Ghz or AMD Athlon 64 X2 3600+ (Dual core) or higher

RAM: 1.5 GB

Video Card: nVidia GeForce 8600 / ATI HD2600 Pro or better

Hard Disc Space: 8 GB

Sound Card: 100% DirectX 9.0c compatible sound card

Peripherals: Keyboard and mouse or Windows compatible gamepad

 

 

RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS

Operating System: Microsoft Windows XP (SP2 or later) / Windows Vista / Windows 7

Processor: 2.4 GHz Quad Core processor

RAM: 2 GB

Video Card: nVidia GeForce 9800 GTX / ATI Radeon HD 3870 or better

Hard Disc: 10 GB

Sound Card: 100% DirectX 9.0c compliant card

Peripherals: Keyboard and mouse or Windows compatible gamepad

 

 

PHSYX/APEX ENHANCEMENTS SYSTEM REQUIREMENTS

Operating System: Microsoft Windows XP (SP2 or later) / Windows Vista / Windows 7 Minimum Processor: 2.4 GHz Quad Core processor

Recommended Processor: 2.66 GHz Core i7-920 RAM: 2 GB

 

Video Cards and resolution: APEX medium settings

Minimum: NVIDIA GeForce GTX 260 (or better) for Graphics and a dedicated NVIDIA 9800GTX (or better) for PhysX

Recommended: NVIDIA GeForce GTX 470 (or better)

Video Cards and resolution: APEX High settings

Minimum: NVIDIA GeForce GTX 470 (or better) and a dedicated NVIDIA 9800GTX (or better) for PhysX

Recommended: NVIDIA GeForce GTX 480 for Graphics and a dedicated NVIDIA GTX 285 (or better) for PhysX NVIDIA GPU driver: 197.13 or later.

NVIDIA PhysX driver: 10.04.02_9.10.0522. Included and automatically installed with the game.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Vet at man ikke vet hva slags komponenter man må ha for å få maks på Mafia 2 på pc, men Selvin, jeg har Sapphire Radeon HD 4890 2GB GDDR5 , og Intel Core i7 920 3,4 Ghz. Tror du min pc vil kjøre ca likt som en PS3? Jeg synes skytinga på ps3 funker greit, har jo spilt noen timer COD på PS3, så det er ikke det det står på for meg om jeg skal velge PC eller PS3.

 

Likt som ps3? Du vil få en mye bedre opplevelse enn på en ps3, grafikken vil være overlegen.

Lenke til kommentar

Men det er veldig bra å kjøre MAFIA 2 på 1920x1080, eller er det mulig å kjøre mye høyere? Tror ikke skjermen min støtter mer enn det. I tillegg er skjermen min en sånn billig 24-tommer, kanskje det gjør at opplevelsen ikke blir like bra som på ps3. Er det stor forskjell på en 24-tommer til 3000-4000 og den jeg har :http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710 ?

Lenke til kommentar
På PC har du nok muligheten for best grafikk, men det krever monster-hardware sånn i forhold til nye spill.

Tja, jeg veit ikke det. Crysis er per dags dato fortsatt det mest krevende (bortsett fra GTA IV og Splinter Cell: Conviction, som kjører dårlig uavhengig av HW), og er nesten tre år gammelt. PC-en min kjøpte jeg samtidig med Crysis, bortsett fra at jeg bytta grafikkort til 4870X2 for to år siden, og har kjørt det meste på fullt i 1680*1050. Kort sagt har ikke spillene blitt tyngre å dra rundt på en tre års tid, så man skal ha en relativt gammel maskin før det byr på problemer.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Jeg lurer også på noe i forhold til denne konsoll/PC-diskusjonen. Si at jeg har en gamer-pc til 12000(interne komponenter), og så har jeg en ps3. Hva gir best grafikk? Nå skal man jo også tenke på at PS3-en antageligvis kjører på større skjerm, som krever mer av maskineriet, så da er det vel ikke så bra å kjøre en PC koblet til en 32-tommer TV for eks?

 

Jeg synes egentlig at RDR ikke var så rått grafisk som jeg hadde forventet, men jeg er veldig opptatt av grafikk. Men det kom jo kanskje av at jeg har en 32-tommer fra 2009 til 5000 som ikke er i FULL HD, også var jo PS3-versjonen av RDR dårligere grafikk enn XBOX 360. Men for all del, RDR var(er) fantastisk!

 

Størrelesen på TVen din har ingenting å si da det er kun oppløsningen som du kjører på som har noe å si, og ikke størrelsen. PS3 kjører som regel på vanlig HD oppløsning, som er dårligere enn det man bruker på vanlige PC skjermer. Med andre ord kan du koble PCen til TVen, sett oppløsningen til vanlig HD, og få bedre graffikk enn du kan få på PS3en.

 

Ny video ute :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Mente seff ikke noe vondt med sammenligningen, Spillte selv første mafia og det var ett av de beste spillene forrige tiår.

Mafia 2 kunne vel også hatt 30 square miles om de hadde hatt ett eget dedikert mapmaking team til det.

 

Håper det har litt Gangsters 2 inspirasjon, for det var ett kult spill en gang i tiden.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg har sett den Nvidia PhysX-traileren. Det ser jo veldig bra ut. Men kommer ikke dette til PS3? Og akkurat hva er det PhysX gjør, er at en kan knuse gjenstander? Fordi det har jeg sett på trailere som også innebefatter PS3/XBOX 360, regner med at den eneste forskjellen på konsoll/PC er oppløsningen og detaljnivå, og ikke hvorvidt gjenstander knuser eller ei?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Software PhysX ja men det er drevet av prosessoren og kan gi dårlig framerate. Skjermkortet til PS3 ligger desverre en generasjon under Geforce 8 slik at ekte physX kan den ikke produsere. Dermed veldig nedjusterte effekter på konsoll. SDKen er også på X360.

Ekte PhysX trenger CUDA kjerner. Så PC versjonen ville jeg anbefalt.

 

Feks: Om en bil eksploderer blir eksplosjonen 10x mer detaljert på PC med ekte physx.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig at RDR ikke var så rått grafisk som jeg hadde forventet, men jeg er veldig opptatt av grafikk.

 

Jeg synes RDR var ekstremt imponerende ift. hva jeg forventet av en konsollutgivelse til 5 år gamle konsoller. Nå vet jeg ikke hva du legger i "grafikk", men animasjoner, texturer, effekter og helheten er helt strålende.

 

Det hjelper ikke om oppløsningen er 1920x1200 så lenge det nevnte er elendig.

 

Jeg ble mildt sagt imponert av RDR på grafikksiden og blir stadig vekk skuffet av stortitler til PC og min 2x5870 maskin med 2560x1440.

 

 

Ellers finnes det andre måter å utføre fysikk på enn via Physx og personlig liker jeg ikke låste standarder som Physx. Også litt skremmende at den generelle oppfatningen begynner å peke mot at fysikk=physx.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, når jeg tenker meg om er RDR jævlig bra grafisk. Men det var jo faktisk litt dårligere grafikk på PS3 enn XBOX 360. Og når jeg så på de gameplay-trailerne på YouTube før spillet kom ut, så var det så mye bedre enn på TV-en min. Nå har jeg ikke 1080p på TV-en, og en billig tv, kan ha noe å gjøre med det, at fargene ikke er så veldig bra. Men det er betryggende det du sier, fordi jeg har drit lyst på MAFIA 2 til PS3, men jeg har lyst på rå grafikk.

Lenke til kommentar

Jeg har både 360 og PS3 og kjøpte det til 360 av årsakene du nevner :). Min LCD TV kostet 15000,- for 4 år siden og virker å gjøre en god jobb der. Vanskelig å si om du har en vesentlig dårligere opplevelse pga. din TV men det kan virke slik. PS3 har dårligere grafikk og mye blassere farger ja :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det finnes mange flere fysikk løsninger enn PhysX men det er nå Physx som gir best resultater.

 

PhysX sitt mattematiske system er godkjent av store fysikere.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg har både 360 og PS3 og kjøpte det til 360 av årsakene du nevner :). Min LCD TV kostet 15000,- for 4 år siden og virker å gjøre en god jobb der. Vanskelig å si om du har en vesentlig dårligere opplevelse pga. din TV men det kan virke slik. PS3 har dårligere grafikk og mye blassere farger ja :)

Hvor står det at PS3 har generelt dårligere grafikk og mye blassere farger? Og nei, jeg er ikke fanboy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...