Gå til innhold

Mafia II - Fakta, videoer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Mafia2-game-logo.png

 

Sjangre: Sandbox/3rd person shooter

Plattformer: PC, Xbox 360 og Playstation 3

Release date: 27/08/2010 (PAL-regioner) Ute nå!

Utvikler/utgiver: 2K Czech/2K Games

Aldersgrense: 18+ (PEGI)

Offisiell hjemmeside: http://www.mafia2game.com

 

Vennligst bruk spoilertags når det snakkes om historien i spillet!

Husk at ikke alle er kommet like langt, så bruk sunn fornuft.

 

Info rundt spillet:

 

Story (hentet fra spillets hjemmeside, engelsk):

Born the son of a poor immigrant, Vito is a beaten down Italian American who is trying to escape the life of poverty that consumed his childhood. It was on the streets that Vito learns that joining the Mafia is the only route to wealth and respect for people of his standing. Wanting to escape the life of hardship that his father led, he dreams about becoming a "Made Man."

 

A petty criminal his whole life, Vito, along with his childhood friend, Joe, will descend into the wold of organized crime. Together, they will work to prove themselves to the Mafia as they try to make their names on the streets. Starting with low-level jobs like robbery and stealing cars, Vito and Joe escalate quickly up the Mafia family ladder...

 

But the life as a wise guy isn't quite as glamorous as it seems.

 

Noe fakta:

  • Mafia II er satt i Empire Bay, en oppdiktet by inspirert av New York, San Francisco, Chicago og andre amerikanske storbyer.

  • Historien starter på slutten av andre verdenskrig og fortsetter inn i 1950-årene.

  • Spillet vil ha en sterk historiefortelling med troverdige karakterer, en autentisk mafia-verden og over 800(!) sider manuskript.

  • Til tross for sine sandbox-gener vil Mafia II være noe mer linært enn andre spill i samme sjanger, uten at dette skal være særlig negativt.

  • Mafia II vil inneholde lisensiert musikk fra 40- og 50-tallet. Muligens tidligere enn dette også.

  • Ingen lisensierte biler, men de fiktive bilene vil være sterkt inspirert av ekte biler fra denne tidsperioden. Utviklerne har dog tatt seg noen friheter.

  • 2K Games har signert en avtale med Playboy hvor vi som spillere vil kunne samle lisensierte Playboy-magasiner fra 1950-tallet.

  • Spillet vil bl.a. inneholde våpen fra andre verdenskrig samt et lite gjensyn med noen få fra det første Mafia-spillet.

  • Mafia II vil ikke ha noen multiplayer-funksjon.

  • Hovedpersonen heter Vito Scaletta.

20100325065308bnZh.jpg

 

Offisielle trailere:

 

 

Diverse intervju- og gameplay-videoer:

 

 

Cover art:

 

Mafia_II_Boxart.jpg

 

Systemkrav for PC:

 

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS

OS: Microsoft Windows XP (SP2 or later) / Windows Vista / Windows 7

CPU: Pentium D 3Ghz or AMD Athlon 64 X2 3600+ (Dual core) or higher

RAM: 1.5 GB

GPU: nVidia GeForce 8600 / ATI HD2600 Pro or better

Hard Drive space: 8 GB

Sound Card: 100% DirectX 9.0c compatible sound card

Peripherals: Keyboard and mouse or Windows compatible gamepad

 

RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS

OS: Microsoft Windows XP (SP2 or later) / Windows Vista / Windows 7

CPU: 2.4 GHz Quad Core processor

RAM: 2 GB

GPU: nVidia GeForce 9800 GTX / ATI Radeon HD 3870 or better

Hard Drive Space: 10 GB

Sound Card: 100% DirectX 9.0c compliant card

Peripherals: Keyboard and mouse or Windows compatible gamepad

 

PHSYX/APEX ENHANCEMENTS SYSTEM REQUIREMENTS

OS: Microsoft Windows XP (SP2 or later) / Windows Vista / Windows 7

Minimum CPU: 2.4 GHz Quad Core processor

Recommended CPU: 2.66 GHz Core i7-920

RAM: 2 GB

 

Video Cards and resolution for APEX medium settings

Minimum: NVIDIA GeForce GTX 260 (or better) for Graphics and a dedicated NVIDIA 9800GTX (or better) for PhysX

Recommended: NVIDIA GeForce GTX 470 (or better)

 

Video Cards and resolution for APEX High settings

Minimum: NVIDIA GeForce GTX 470 (or better) and a dedicated NVIDIA 9800GTX (or better) for PhysX

Recommended: NVIDIA GeForce GTX 480 for Graphics and a dedicated NVIDIA GTX 285 (or better) for PhysX

NVIDIA GPU driver: 197.13 or later.

NVIDIA PhysX driver: 10.04.02_9.10.0522. (Included and automatically installed with the game.)

 

 

Podcasts kan finnes og høres her:

http://www.mafia2game.com/community/us/podcasts.php

 

Wikipedia-link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mafia_II

(Kan inneholde spoilers!)

 

------

 

Det er bare å slenge inn gameplay-videoer, intervjuer, mer fakta og lignende. Jeg kan ikke få med meg alt som skjer rundt dette spillet, så hadde vært flott med litt hjelp. Håper tråden er nyttig, men kom gjerne med tips om hvordan den kan gjøres bedre. :)

 

PS: For de av dere som ikke er kjente med denne serien, ta en titt på anmeldelsen til GameSpot av det første spillet som kom ut i 2002:

Endret av Smål
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det er ikke noen release date ennå, dessverre. :(

Muligens et sted mellom 1. mai og 31. juli 2010.

 

2. Hvis du ser open world-intervjuet (nr. 1 og nr. 2), så forklarer Denby Grace hvordan side missions fungerer mye lettere enn jeg klarer. Hvis vi skal tro han, så vil side missions møte deg der du er istedenfor at du må kjøre til et viss punkt for å gjøre de. Du vil selv ha valget om du vil gjøre de eller ikke. De vil heller ikke inneholde noe "unødvendige greier" som ikke gir historien noe ekstra. Selv om jeg personlig tror at noen av de vil være litt unødvendige, tror jeg også at de vil være mye bedre gjennomført og klare å holde meg interessert lenge nok til å få fullført alle. Vi får vente og se. :)

Endret av Smål
Lenke til kommentar
Dette spillet blir episk. Garantert beste spillet i 2010.

 

Fin førstepost. :)

+ 1 Og takker for det! Bare å komme med kommentarer om forskjellig informasjon som bør hives opp der. Vil helst ha kilder også, men hvis ikke kan jeg muligens lage en liste over forskjellige rykter som er hørt - hvis det er noen. :)

Endret av Smål
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En helt ny trailer for Mafia II dukker opp i morgen, torsdag 4. mars, på GTTV. Orker ikke "regne ut" når dette er norsk tid, men det er i alle fall 09:30 PM PST i følge Mafia II's nettsteder. Skal slenge ut den nye traileren i førsteposten når den dukker opp separert fra GTTV.

 

Her er en liten smakebit på hva som vises i morgen på GTTV:

http://www.gametrailers.com/video/episode-306-gametrailers-tv/62542

Lenke til kommentar

Dårlige nyheter, folkens. :(

 

Mafia II er blitt utsatt til Take-Two's fjerde finanskvartal som strekker seg fra 1. august til 31. oktober 2010. Jeg er dog ikke helt 100% sikker på om dette er riktig, men i følge alt maset på spillets forum, kan det tyde på at det stemmer. '2K Community Manager' Elizabeth Tobey viser heller ingen tegn til å avkrefte dette. Jeg visste at mafiaen hadde mange mørke sider, men nå begynner det virkelig å bli svart her. Vi har tross alt ventet noen år.

 

March 3, 2010 - During Take-Two's fiscal 2010 first quarter financial call this afternoon, the company announced Mafia II, originally planned to ship in May, has been delayed to the company's fiscal fourth quarter, which begins on August 1, 2010 and ends on October 31, 2010.

 

Take-Two delayed Mafia II last year to allow for more development time.

http://xbox360.ign.com/articles/107/1073897p1.html

Endret av Smål
Lenke til kommentar

Det verste som kan skje er at de gir det ut foer (sitter med utenlandsk tastatur) de har fiksa bugs og slike problemer. Da er det bedre at de utsetter syns jeg. Uansett har jeg bedre tid til aa spille Bad Company 2 og Just Cause 2 naa, saa det er helt ok for meg :p

Lenke til kommentar

Jeg syns dem kan klappe igjen og slutte å gi folk falske forhåpninger. Etter alle disse utsettelsene, er det virkelig noen som tror det kommer i 2010? Det tror ikke jeg, for jeg har opplevd det samme med Splinter Cell: Conviction. Det skulle komme i 2007, men har blitt utsatt med noen måneder hver gang et visst antall måneder har gått siden forrige oppdatering. Til høsten kommer jo f.eks. Max Payne 2 også, og da kommer de garantert til å la Mafia vente. Tro meg når jeg sier at det ikke kommer før om et år, selv om det inntil igår skulle komme om +-3 måneder. Jeg skal drite i Mafia 2 helt til det kommer på døra mi, for jeg kan ikke risikere kraftigere abstinenser enn de som allerede er tilstede...

Lenke til kommentar

Jeg syns dem kan klappe igjen og slutte å gi folk falske forhåpninger. Etter alle disse utsettelsene, er det virkelig noen som tror det kommer i 2010? Det tror ikke jeg, for jeg har opplevd det samme med Splinter Cell: Conviction. Det skulle komme i 2007, men har blitt utsatt med noen måneder hver gang et visst antall måneder har gått siden forrige oppdatering. Til høsten kommer jo f.eks. Max Payne 2 også, og da kommer de garantert til å la Mafia vente. Tro meg når jeg sier at det ikke kommer før om et år, selv om det inntil igår skulle komme om +-3 måneder. Jeg skal drite i Mafia 2 helt til det kommer på døra mi, for jeg kan ikke risikere kraftigere abstinenser enn de som allerede er tilstede...

:cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...