EMS15 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei. Satt og spilte wow da jeg plutselig fikk bluescreen Pcen slo seg av og på igjen og den funket som normalt, helt til jeg åpnet wow igjen. Jeg fikk ny bliescreen. Dette gjentok seg hver gang jeg startet wow eller andre "krevende" programmer. Wow, toribash, steam.. En time, fem bluescreen, tre sutomatiske windows problemsøking / løsninger senere fikk jeg ikke på dataen uten å kjøre den i sikkerhetsmodus. I sikkerhetsmodus tok jeg systemgjennoppretting tilbake til før jeg installerte steam, det var "anbefalt". Etter dette fikk jeg den på i vanlig modus. Så plutselig, utav det blå - fikk jeg ny bluescreen.. Nå kan jeg slå den på, på vanlig måte, alt virker fint helt til jeg kommer der jeg skal logge inn.. der er skjermen bare helt hvit. Eneste jeg gjorde før dette skjedde var å installere steam og overføre wow fra ekstern harddisk. Det er en stund siden jeg oppdaterte driverene og jeg har ikke installert de siste windows oppdateringene. Jeg har hatt problemer med at viften har kjørt seg varm,og pcen har vert på reprasjon to ganger pga det på to år. Det er egentlig en ganske dårlig kjerring pc. Tenkte jeg skulle sende den på reprasjon igjen på mandag. Men orker ikke å vente 3 uker hvis jeg kan fikse den selv. Dårlig forklart.. Trøtt.. Skriver på telefonen.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Høres ut som et defekt hovedkort, spør du meg... Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei. Satt og spilte wow da jeg plutselig fikk bluescreen Pcen slo seg av og på igjen og den funket som normalt, helt til jeg åpnet wow igjen. Jeg fikk ny bliescreen. Dette gjentok seg hver gang jeg startet wow eller andre "krevende" programmer. Wow, toribash, steam.. En time, fem bluescreen, tre sutomatiske windows problemsøking / løsninger senere fikk jeg ikke på dataen uten å kjøre den i sikkerhetsmodus. I sikkerhetsmodus tok jeg systemgjennoppretting tilbake til før jeg installerte steam, det var "anbefalt". Etter dette fikk jeg den på i vanlig modus. Så plutselig, utav det blå - fikk jeg ny bluescreen.. Nå kan jeg slå den på, på vanlig måte, alt virker fint helt til jeg kommer der jeg skal logge inn.. der er skjermen bare helt hvit. Eneste jeg gjorde før dette skjedde var å installere steam og overføre wow fra ekstern harddisk. Det er en stund siden jeg oppdaterte driverene og jeg har ikke installert de siste windows oppdateringene. Jeg har hatt problemer med at viften har kjørt seg varm,og pcen har vert på reprasjon to ganger pga det på to år. Det er egentlig en ganske dårlig kjerring pc. Tenkte jeg skulle sende den på reprasjon igjen på mandag. Men orker ikke å vente 3 uker hvis jeg kan fikse den selv. Dårlig forklart.. Trøtt.. Skriver på telefonen.. Hallo! Ta en skikkelig test med et oppdatert virusprogram, la den kjøre i sikker modus. Gå så i setup, hold delete inne og vent. Sjekk boot priority, at din hd med bootsektor er nr 1. Se over kaptittel om grafikk kort og minne. Om windows pålogg ikke dukker opp, så ser det ut som du har fått noe virus, siden du ikke kan se skriverbordet. (påloggvinduet) Prøv en ting, gå i sikker modus igjen, klikk start og kjør, skriv inn chkdsk/f Nå vil maskinen sjekke systemfilene. Etterpå kan du igjen kjøre en virusscan. Så kan du starte maskinen på nytt-. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Erfaringsmessig så kan du velge å bruke tid på å prøve ut en million ting, elelr sende den i retur og la andre fikse fa*nskapet. Det ligger en feilrapport i win som du kan sjekke, hos meg kom det opp defekt grafikkbrikke og jeg fikk lignende feil som deg. Random shutdowns, artifacts på skjerm osv. Før det godtas retur må du nok kjøre en recovery eller legge inn os påny. Feiler den fortsatt er det ingen vei utenom. Vel, et site alternativ er å bruke et hw info verktøy som sjekker tilstanden til endel komponenter. Winpatrol, hwinfo, auslogic, gpu-z, cpu-z, speedfan, pc wizard er noen av dem. Det hjelper av og til å støvsuge den for støv, ved luftinntak og undr deksler for ram og disker... Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Kommer ikke lengre enn til der jeg logger inn. Så virus scanning og andre programmer kan jeg ikke bruke. Jeg vet heller ikke hva jeg kan gjøre under oppstarten, mao hvis det er noe å gjøre hadde det vert fint medpunk til punkt hva å gjøre:P Har heller ikke muligheter til å åpne pcen. Vet i alle fall ikke hva jeg skal se etter. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Fikk opp "System Recovery Options" nå. Har valget mellom: Startup Repair System Restore Windows Complete PC Restore Windows Memoty Diagnostic Tool Command Prompt Er noe av dette til hjelp? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Har prøvd de ulike selv når det har vært trøbbel, men aldri klart å fikse noe med de verktøyene. Startup repair er vel alternativet du kan starte med, men erfaringsmessig, hvis viktige filer er skadet så hjelper ikke det heller. Hvis det skyldes varme på grunn av tette vifter/inntak så har det hjulpet å støvsuge inntakene (åpningene på sidene eller bak) og skru av lokkene under som dekker harddisker og rambrikker. Bare ikke kjør på med full effekt men ta det litt easy. Men er det oppstartsproblemer så hjelper det nok ikke å støvsuge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå