Gå til innhold

Politiske ekstremister, en pest.

Anbefalte innlegg

Dette handler ikke om at folk skal nektes å postes basert på sin politiske mening, legning, religiøsitet eller lignende (gud forby at noe slikt noensinne skulle skje), det handler om at en del fantatiske brukere KONSEKVENT sporer av ALLE tråder til en skittkastingdiskusjon mellom forskjellige ideologier, og drar inn den jævla ideologi x vs ideologi y-dritten i større eller mindre grad i absolutt alle diskusjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med nazist?

Dersom den en kaller er erklært nazist vil det være å kalle en spade en spade. Å kalle en FRPer "nazist" blir derimot et personangrep, fordi nazist er et ganske negativt ladet ord.

Homo?

Avhengig av kontekst kan det tolkes som et skjellsord, og dermed regnes som personangrep.

Neger?

Jøde?

Igjen, det vil avhenge av kontekst, men om en bruker "neger" eller "jøde" som negativt ladede ord, vil det være personangrep.

Er dette også bare malplassert og rablende galt, eller er det personangrep? Hvis det er personangrep, hvordan rettferdiggjør du det? Er det mer "nobelt" å være sosialist enn å være nazist, homo, neger eller jøde?

Alt er relativt, og det vil avhenge av kontekst. Men det er ganske vanlig at ordene du nevner brukes som svært negativt ladede skjellsord. Men som sagt, det avhenger av kontekst.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er om det er greitt her på forumet å si "Hetero!" når det ikke er greit å si "Homo!".

Spørsmålet er hvor langt du må kverulere før jeg gir opp. Svaret er lenge.

Hetero er en normativ tilstand, siden det referer til noe mellom 80 og 90 % av befolkningen. I min ideelle verden ville ikke det å være homofil være et stigma, og ingen ville behandle homofile nedlatende. Men dessverre er "homo" et negativt ladet ord i mange situasjoner, og dersom konteksten tilsier at ordet brukes negativt er det er personangrep.

Det er lite poeng i å kverulere, men jeg antar du vil fortsette. :)

Lenke til kommentar

Hadde nå bare det gått an å begrense svadainnlegg uten rot i virkeligheten...

For å si det på en annen måte, jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bedt ett utall individer om å legge frem en eller annen form for dokumentasjon som kan bevise vedkommendes påstander.

Og hva svar jeg får da?

"Jammen det burde du skjønne, det er logisk"

"Jeg forteller sannheten, det holder"

"Jeg trenger ikke legge frem dokumentasjon"

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...