Gå til innhold

BK: Bitch Smackdown


Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette hundebildet syns jeg er noe av det bedre jeg har sett fra deg her inne. Du har så til de grader fanget opp stemninga!

 

Det jeg følte manglet, var noe konturer,detaljer,kontraster i bildet.

 

Jeg har redigert bildet, som for øvrig inneholdt masse skjulte detaljer som jeg nå har fått femhevet.

Jeg hevet temperaturen litt og mener jeg å huske, samt added litt fill light, blacks og økte eksponeringen litt ettersom jeg la til såpass masse grove teksturer eller kontraster om du vil.

 

Jeg håper ikke du tar deg nær av at jeg har gjort dette, og jeg fjerner selvfølgelig automatisk på din kommando :innocent:

 

post-179066-1265660386_thumb.jpg

 

Cropen syns jeg er helt grei, da det trengs mye luft i den siden hund1 ser og jeg liker dèt utsnittet.

Lenke til kommentar

Tøft bilde, men det ligger en del potensiale i crop og etterbehandling. Har lagt ved et kjapt forslag til forbedringer, jeg synes dette bildet fortjener en langt tettere crop; da kommer man mer inn i situasjonen. Nå står man mest og betrakter...

post-7280-1265722176_thumb.jpg

 

Er nok noen detaljer i snøen som er brent ut, men sitter ikke på kalibrert skjerm. Prøvde å ta hensyn til høyresiden i histogrammet. Vil naturligvis være mer å hente i fullsize jpg eller aller helst råfilen...

 

Edit: Mulig man også burde flytte tyngdepunktet i bildet litt til høyre i croppen min, altså at man fjerner noe mer snø på høyre siden og heller har med litt mer på venstresiden.

Lenke til kommentar
Nice - Jeg har aldri vært noen photoshop geni, så bra noen er det. Hehe.

 

Spennende redigering!

 

Takk, men det er hverken Photoshop eller et geni som står bak :!:

Lightroom2 som er programmet jeg bruker kommer riktignok fra Adobe -som lager photoshop- men det er primært et program for justering av bildet, ikke for manipulering av det.

 

Syns det er viktig å poengtere, da all infoen ligger i bildet her, og som K-ryeng sa nå så ville det vært mer å hente i råfila.

(Da spesielt i lightroom som er utviklet for å kunne justere og konvertere fra råfil til Jpg f.eks)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...