Richard87 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei, jeg har en rekke MJPEG filmer liggende som jeg vil bruke i Adobe Premiere Elements, hva må gjøres? noen som vet om ett bra gratis programm som støtter batch operation? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Eg ville eigentleg trudd du skulle sleppe å konvertere MJPEG-filene, om du har ein dekoder. Du kan t.d teste MainConcept sin. Det som står om vannmerke reknar eg med gjeld berre for komprimering, ikkje dekomprimering. Eit ope alternativ er ffdshow-tryout. ffdshow kan dekode mykje forskjellig, og det kan vere du må inn i innstillingane og aktivere MJPEG-støtten. (I mappa på startmenyen, sjå i Video Decoder Configuration og/eller VfW interface). Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg har prøvd og installert ffdshow sin og aktivert MJPEG støtte, men ingen forskjell i Adobe(får lyd, men ikke bilde) skal sjekke ut MainConcept sin... Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Da jeg jobbet med MJPEG og Premiere Elements fikk jeg oftere og oftere kræsj etter hvert som jeg addet flere filer i prosjektet. Hver fil spiste litt minne, helt til det ble tomt. Det så ut som hver fil startet en instans av dekoderen. Det jeg gjør i dag når jeg får MJPEG fra mitt D90 (720p) er å konvertere dem med Lagarith lossless i virtualdub. Filene blir større, men har ikke kvalitetstap. De importeres også fint inn i Premiere Pro/Elements uten å spise opp minnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå