Glennski Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Hei. Har en Telsey router ifra fibernett. På denne kan man kun sette opp DMZ-host på én IP-adresse. Vi er 2 pc'er som gjerne skulle hatt åpnet for all trafikk inn. Hvordan løser vi dette? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 kommer ann på routeren, noen routere har støtte for flere DMZ Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 kommer ann på routeren, noen routere har støtte for flere DMZ Denne har ikke det. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Har så mange ip på DMZ jeg vil, problemet er att på fiber hos lyse så kan en bare få en ekstern ip som privatkunde. Så sett opp en linux distro strippet ned til kun å være en firewall og du trenger ikke dyre løsninger Endret 7. februar 2010 av Lindsay Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Har så mange ip på DMZ jeg vil, problemet er att på fiber hos lyse så kan en bare få en ekstern ip som privatkunde. Så sett opp en linux distro strippet ned til kun å være en firewall og du trenger ikke dyre løsninger Takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Du løser trolig problemet med å sette sentralen i bridge eller DMZ. Koble så på en router som du setter i UPNP. Aktiver UPNP på hver PC (OS og programvare). De programmene som ikke bruker UPNP kan du bruke portforwarding eller porttriggering på. Som nevnt før så fungerer DMZ bare mot en ipadresse. Dette fordi en port kan kun være åpen mot en ip av gangen. Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Du løser trolig problemet med å sette sentralen i bridge eller DMZ.Koble så på en router som du setter i UPNP. Aktiver UPNP på hver PC (OS og programvare). De programmene som ikke bruker UPNP kan du bruke portforwarding eller porttriggering på. Som nevnt før så fungerer DMZ bare mot en ipadresse. Dette fordi en port kan kun være åpen mot en ip av gangen. Kan jeg sette sentralen i bridge eller er det noe leverandør gjør? Er jo et alternativ som heter " Opprett bro mellom tilkoblinger" i nettverksinnstillinger. Er det denne jeg må bruke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå