Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kan jeg komme inn i millitæret?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En som har diabetes, kan han komme inn i millitæret? Jeg regner med du ikke kan det, men spør jo bare for å være sikker.

Vanligvis ikke. Det kommer muligens til en viss grad an på hvor hardt du er rammet, men jeg for min del kjenner ikke til noen med diabetes, som er avhengige av medikamenter, som tjenestegjør/har tjenestegjort i Forsvaret. Alle jeg kjenner som har diabetes og er avhengige av medikamenter, har sluppet/blitt nektet (velg selv) militærtjeneste.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig skeptisk til det ihvertfall. Forsvaret har blitt veldig sellektiv. De prøver å unngå å ta inn folk med slike sykdommer. Til og med dårlig syn eller allergi kan være en årsak til at de ikke tar inn. Som nevnt over, kommer det an på hvor kraftig diabetes du er - men også på sesjonsbefalet og din motivasjon.

Lenke til kommentar
det finnes ikke noe som heter forkjellige grader diabetes, hva skal det bety?

husker broren min ville komme inn i militæret, han kom ikke inn.

Du kan jo ha diabetes type2, som er med dårlig kosthold å gjøre, og du kan ha type 1, som du har arvet.

Jeg for min del, har type 1, som er den enkleste å styre.

Lenke til kommentar

Du kan jo ha diabetes type2, som er med dårlig kosthold å gjøre, og du kan ha type 1, som du har arvet.

sånn å forstå men det er jo sikkert ikke mer enn 1000 personer under 20 som har det.

men nr.2 etter det jeg har forstått kan man få vekk med bra kosthold. eller i verste fall piller.

med nr.1 må man jo sette sprøyter og det er nok et større problem.

Lenke til kommentar

sånn å forstå men det er jo sikkert ikke mer enn 1000 personer under 20 som har det.

men nr.2 etter det jeg har forstått kan man få vekk med bra kosthold. eller i verste fall piller.

med nr.1 må man jo sette sprøyter og det er nok et større problem.

I verste fall piller? Altså, du MÅ ta piller. Morgen og kveld. Og da er det VELDIG begrenset hva og hvor mye du kan spise. Med nr.1 tar jo du deg bare en tur på do og setter sprøyte i forskjellige mengder ettersom hva du har spist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...