Gå til innhold

Alvorlig fargefeil når jeg åpner råfiler i PS

Anbefalte innlegg

hei hå. tenkte jeg skulle titte på og justere litt på noen bilder jeg tok i sommer, men så viser det seg at når jeg åpner dem så blir alt veldig feil. aner ikke hva som er galt. legger ved screenshot så dere skjønner problemet.

filformatet er .nef programmet er Photoshop og kamera er Nikon D60. håper noen veit hva som er feil. :)

edit: bare for ordens skyld, det er ikke jeg som har tulla med rødfargen her. det er sånn de er når jeg åpner de. :O

post-22866-1265494464_thumb.jpg

Endret av mg_martin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei hå. tenkte jeg skulle titte på og justere litt på noen bilder jeg tok i sommer, men så viser det seg at når jeg åpner dem så blir alt veldig feil. aner ikke hva som er galt. legger ved screenshot så dere skjønner problemet.

filformatet er .nef programmet er Photoshop og kamera er Nikon D60. håper noen veit hva som er feil. :)

edit: bare for ordens skyld, det er ikke jeg som har tulla med rødfargen her. det er sånn de er når jeg åpner de. :O

Klikk på den hvite "oppoverpilen" øverst til høyre i histogrammet. Det røde er en indikator på at området er utbrendt (helt hvitt) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...