Marbyz Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg driver å ser på scooter for tiden, og sitter naturlig nok med noen spørsmål. Etter å ha surfet litt på nettet, virker det som om Peugeot Speedfight 2 er et godt kjøp. Noen med erfaring? Hvordan er Speedfight 2 sammenlignet med 3? Hvor mange km kjører du/dere på full tank, hvordan er forbruket sånn generelt? Hvordan er det å kjøpe brukt scooter, er de som regel "utkjørt" og slitne? Eller burde jeg kjøpe ny? - Novair Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Speedfight er et meget godt alternativ. Vist dei er orginale da er dem snille på bensin forbruket og mitt syn så går dem langt uten trøbbel, da jeg har hatt vivacity og der er samme motor som speedfight og min holdt lenge uten vedlikehold. Og kjøpe ny lønner seg ikke vist du tenker økonomisk, men vist det er en scooter du skal ha en stund da går nå det og. Kan også annbefale andre merker. Honda X8R-S og Honda SFX og Peugeot Vivacity og Yamaha aerox /jog r/jog rr og Sym Jet / Sym jet Euro X. Meget gode og pålitelige scooterer! Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hehe, tror ikke du skal bekymre deg over bensinforbruket så lenge du ikke trimmer for mye Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Vi har en her i huset (SP2), som er "tilbakestilt til fabrikkstandard". Holder man seg til fartsgrensene for scooter, bruker den mindre bensin enn hvis den er plombert, fordi den ikke trenger å gå på full pinne hele tiden. Bensinforbruket på en moped er tross alt så lavt at det ikke er stort å bekymre seg for? Solid, skikkelige bremser, brukbart lys, et godt kjøp. Men eksosanlegget ruster fort. Eneste svakheten så langt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg har Speedfight 1. Funker glimrende. Men setet kunne ha vært mykere. Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Hvor langt kjører dere med full tank (KM) ? Tenker ikke bare på Peugeot speedfight, men på en utrimmet scooter generelt. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) En moped bruker ganske mye drivstoff i forhold til størrelse og hestekrefter, faktisk. Den store scooteren min på femti hester bruker ikke stort mer enn den lille speedfighteren. Regn med at det går med to- tre desiliter på mila. Endret 7. februar 2010 av CastorFiber Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det stemmer at de er litt tørste. Men fortsatt bedre enn en bil. Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Det ser ut til at det har blitt verre å skaffe seg en Speedfight 2 for tiden, derimot er det mye lettere å skaffe Speedfight 3. Hvordan er 3`ern sammenlignet med Speedfight 2? Er det mest kosmetisk forskjell, eller er det gjort store endringer under plasten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå