Gå til innhold

Hva er liberalismen? FAQ

107 stemmer

1. 1. Hvor liberalistisk er du?

• Overhodet ikke liberalistisk
      15
    • I svært liten grad liberalistisk
      17
    • Litt liberalistisk
      13
    • Ganske liberalistisk
      15
    • I betydelig grad liberalistisk
      11
    • Svært liberalistisk
      19
    • Gjennomført liberalistisk
      17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man uansett får nytten ved at andre betaler skatten, vil det være et insentiv til ikke å betale skatt.

Ja, men hvis folk ikke betaler skatt, betyr det at de ikke synes staten er så forbanna viktig.

Eller det betyr at de satser på at andre betaler.

Lenke til kommentar

Hvis man uansett får nytten ved at andre betaler skatten, vil det være et insentiv til ikke å betale skatt.

Ja, men hvis folk ikke betaler skatt, betyr det at de ikke synes staten er så forbanna viktig.

Eller det betyr at de satser på at andre betaler.

Da synes de ikke de det er livsviktig.

Lenke til kommentar

Livsviktig er no mat og tok over hove, ikkje akkurat "betale" til staten. Så eg vill heller bruke mine penger på livsviktig mat og tak over hove. Men kor mye peng eg bruke på dette må no berre eg vite, men forsatt er det meir livsviktig for meg en og betale til staten.

Men korleis skal staten klare og betale sine fasteutgifter når folk kan betale inn sån det passer for dem? Må no vere svært dårlig for staten og ikkje ha fast inntekt og må "håpe" på at pengene til og dekke dei viktigeste utgiftene kjem inn.

Må vere den dårligeste jobb vilkåra i staten der at "viljen" til folket bestemme lønningen din.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Staten har for mange oppgaver.

Da svarte på 0 niks. I dette Liberale samfunnet du ser framfor deg har forsatt staten oppgåve med og beskytte folket. Altså betale politi og rettsvesen. Men uten faste inntekter må denne oppgåven vere omtrent umulig? Kordan skal Staten har ressurser til og løse kriminelle problemer når ressursene er svært begrenset til "Frivillige donasjoner"?

Lenke til kommentar

Ingenting er umulig.

Politiet gjør for mye tull i dag. La politiet gjøre ekte arbeidt.

Ekte arbeid? Du får søren meg forklare deg bedre her. Sjølvsagt kan ressursene bli bedre brukt men du kan ikkje komme her og si at Politiet gjer arbeid som er tøys og tull uten argument for det.

EDIT: Du trengte ikkje akkurat skrive "homo" før du ordnet teksten din...

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Ekte arbeid? Du får søren meg forklare deg bedre her.

forby vold.

Da forklarte mye..... WOW! Men er ikkje vold allerede ein straffbar handling?

EDIT: Det hjelper ikkje og stå der med fingeren å peke når man ikkje har ressurser til og gjennomføre det.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...