dragon95 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Hei Har et treningsprogram som jeg har laget selv.. Og bare lurte på om det er bra... Eller om det blir feil å trene sånn osv Her er programmet: Mandag: Fri Tirsdag: Biceps – Triceps – Bryst Onsdag: Rygg – Vinger – Nakke Torsdag: Biceps – Triceps – Bryst Fredag: Rygg – Vinger – Nakke Lørdag: Fri Søndag: Nakke – Rygg – Biceps – Triceps – Benk – Bryst Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Overtrening. Du trener biceps og triceps hver eneste trening. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Kan dette kalles et treningsprogram? For det første gir du ingen info om øvelser, sett eller reps. For det andre så er biceps og triceps kun ting man bør trene som støtteøvelser. Dette er små muskler som man heller skal trene indirekte. Jeg vil anbefale deg å trene basisøvelser. Søk opp basisøvelser på google og les deg opp på det. Det å gå på treningsstudio og trene ørten repetisjoner med bicecpscurls har veldig lite for seg. Hva er egentlig målene dine? Ethvert treningsprogram bør ha knebøy, markløft og benkpress. Så må man se på hva som er målene dine. Skal du ned i vekt eller skal du bygge styrke? Dersom det siste alternativet gjelder deg så må du variere basisøvelsene jevnlig. F.eks trene markløft fra/på kloss. Knebøy på kloss, med stopp, supersett osv. I benken bør en trene med stopp, på flaske og eventuelt supersett. I tillegg er 5 ganger i uka altfor mye. 3 dager holder i massevis. Dersom du skal ned i kilo kan du f.eks kjøre 3 dager styrke + 1 dag kardio. Endret 6. februar 2010 av Teac Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Du trenger ikke å variere øvelsene. Det du må gjøre er å slå din forrige treningsøkt, ved å legge til flere repitisjoner eller vekt. TS: La meg tippe, du er rundt 13-14 år gammel? 5 ganger er for mye, uansett hva. Tren 3 ganger i uken der du har hovedfokus på baseøvelsene, altså knebøy, benk og markløft (som Teac sa). Uten disse øvelsene så vil du aldri bli noe større eller bygge styrke. Markløft er en helt for jævlig konge øvelse for biceps, løfter du 200kg i markløft så vil du ha myyyyyyeeee større biceps enn å pumpe biceps curl. Knebøy er kalt kongen over alle øvelser, løfter du 1,5x av kroppsvekten din i knebøy vil du se helt anderledes ut. Endret 6. februar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Overtrening. Du trener biceps og triceps hver eneste trening. Trener ikke det hver trening nei... annenhver. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Seriøst.. Finn deg et ferdig laget program, du har lite peiling om trening. Mandag: FriTirsdag: Biceps – Triceps – Bryst Onsdag: Rygg – Vinger – Nakke Torsdag: Biceps – Triceps – Bryst Fredag: Rygg – Vinger – Nakke Lørdag: Fri Søndag: Nakke – Rygg – Biceps – Triceps – Benk – Bryst På Tirsdag så kjører du biceps direkte altså med biceps curl. På onsdag kjører du rygg, der du bruker BICEPS. Endret 6. februar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Men kan du/dere sette opp et bra program for meg a? For både å gå litt ned i vekt og bygge muskler... Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Seriøst.. Finn deg et ferdig laget program, du har lite peiling om trening. Mandag: FriTirsdag: Biceps – Triceps – Bryst Onsdag: Rygg – Vinger – Nakke Torsdag: Biceps – Triceps – Bryst Fredag: Rygg – Vinger – Nakke Lørdag: Fri Søndag: Nakke – Rygg – Biceps – Triceps – Benk – Bryst På Tirsdag så kjører du biceps direkte altså med biceps curl. På onsdag kjører du rygg, der du bruker BICEPS. Ja vet det... For jeg tenkte det at jeg skulle gjøre det sånn at jeg tar de muskelgruppene som "henger" sammen.. Men når jeg trener rygg som du sa, bruker jeg jo biceps. Så det går på en måte ikke "opp". For det er jo heller ikke bra å ta for mange muskelgrupper per dag heller? Tror du at du kan ta deg tid til å sette opp et treningsprogram til meg? Har tenkt til å trene biceps, triceps, bryst, mage, benkpress, vinger, nakke, skuldre, rygg, underarmer o.l. kan ikke trene for mye knebøy osv for mye, pga kneskade... Endret 6. februar 2010 av dragon95 Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 5x5 starting strenght! Dette er et bra program og starte med. Jeg har selv startet med dette og hadde enorm framgang. Baseøvelser og helkroppsprogram er veien og gå for bygge muskler. Sørg for og lese om knebøy, markløft og benkpress! Last ned denne e-booken også og les gjennom. Stronglift ebook Og ta en titt hær: Teknikk Veiledning for nybegynnere Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Seriøst.. Finn deg et ferdig laget program, du har lite peiling om trening. Mandag: FriTirsdag: Biceps – Triceps – Bryst Onsdag: Rygg – Vinger – Nakke Torsdag: Biceps – Triceps – Bryst Fredag: Rygg – Vinger – Nakke Lørdag: Fri Søndag: Nakke – Rygg – Biceps – Triceps – Benk – Bryst På Tirsdag så kjører du biceps direkte altså med biceps curl. På onsdag kjører du rygg, der du bruker BICEPS. Ja vet det... For jeg tenkte det at jeg skulle gjøre det sånn at jeg tar de muskelgruppene som "henger" sammen.. Men når jeg trener rygg som du sa, bruker jeg jo biceps. Så det går på en måte ikke "opp". For det er jo heller ikke bra å ta for mange muskelgrupper per dag heller? Tror du at du kan ta deg tid til å sette opp et treningsprogram til meg? Har tenkt til å trene biceps, triceps, bryst, mage, benkpress, vinger, nakke, skuldre, rygg, underarmer o.l. kan ikke trene for mye knebøy osv for mye, pga kneskade... Se på hvilke muskler som henger sammen. Henger biceps og bryst sammen, nei. Henger bryst og triceps sammen, ja Også må du vite litt om core. Magen og nedre del av ryggen er core, dette er de musklene som er viktigst. Jo lengre opp du kommer, jo mindre betyr musklene. Nakke betyr mindre enn for eksempel mage. Dag1: Bryst, triceps og skuldre Dag2: Bakside lår og nedre del av ryggen/korsrygg Dag3: Framside lår, øvre del av ryggen og mage --- Øvelser: Dag1: Benkpress, dips, milltær press ( Dag2: Markløft, stående markløft, nordic hamstrings, roing i maskin Dag3: Knebøy, lunges, stangroing, Crunch Også er det mye annet å tenke på, som push og dra øvelser og ro øvelser. Oppgaven til ryggen under rygg øvelser og sånt. Masse bullcrap. Endret 6. februar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Er dette programmet bedre? Tirsdag: Bein front/bak Knebøy / beinpress 3 x 8 Utfall 3 x 12 Lårcurl front 3 x 10 Lårcurl bak 3 x 10 Onsdag: skuldre/tricep Militærpress / nakkepress maskin 3 x 12 Sidehev med hantler eller i maskin 3 x 8 Omvendt pec dec mage mot rygg 2 x 10 Fransk press / smal benkpress 3 x 8 Nedpress 3 x 10 Tricepspress over hodet 2 x 12 Fredag: rygg/legger Nedtrekk 3 x 12 Foroverbøyd roing 3 x 10 Kabel roing 3 x 12 Rygghev 3 x 10 Stående tåhev 3 x 15 Sittende tåhev 3 x 15 Søndag: bryst/biceps Benkpress 3 x 8 Skrå benkpress/brystpress 2 x 10 Dips / decline benkpress 2 x 12 Pec deck 3 x 10 Bicepcurl 3 x 10 Hantelcurls 3 x 12 Hammer curls 2 x 10 Endret 18. februar 2010 av dragon95 Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Nei i grunnen ikke. Når du trener store muskler som bein og bryst kun en gang i uka så vil du ikke komme noen vei. Hver muskel bør få gjennomgå hvertfall to ganger per uke. Bein bør egentlig være obligatorisk hver trening. Så lenge beina får en dags pause mellom hver økt så er de klare igjen. Jeg vil anbefale deg Stronglifts 5x5. Det er et kjempe program som tar høyde for det meste. Dette er et godt program for å bli kjent med basisøvelser. Her er det masse å kritisere, men jeg skal ikke ta for meg alt. - 2 øvelser for legger (!) markløft og knebøy holder i massevis. - Lårcurls bak er greit nok, men forann? Ikke vits når du har knebøy. - 3 øvelser for skuldre på en dag. Frontpress er blant de beste øvelsene her. Du fokuserer altfor mye på de små musklene. Eks. 8 sett på biceps. 6 sett på legger. 8 sett skuldre. Dette er typiske nybegynner feil. Har selv gjort det samme. Fokuser på de store musklene. Gå for basisøvelser. Eks. Knebøy trener lår, legger og mage. Markløft trener bein, skuldre, rygg og nakke osv. Kroppen får mer igjen for å plages med en øvelse som tar på mange muskler samtidig. Endret 18. februar 2010 av Teac Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 1. Veiledning til nybegynnere 2. MyRevolution's Nybegynnerprogram 3. MyR. 5x5 4. Veiledning til nybegynnere Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Nei i grunnen ikke. Når du trener store muskler som bein og bryst kun en gang i uka så vil du ikke komme noen vei. Hver muskel bør få gjennomgå hvertfall to ganger per uke. Bein bør egentlig være obligatorisk hver trening. Så lenge beina får en dags pause mellom hver økt så er de klare igjen. Jeg vil anbefale deg Stronglifts 5x5. Det er et kjempe program som tar høyde for det meste. Dette er et godt program for å bli kjent med basisøvelser. Her er det masse å kritisere, men jeg skal ikke ta for meg alt. - 2 øvelser for legger (!) markløft og knebøy holder i massevis. - Lårcurls bak er greit nok, men forann? Ikke vits når du har knebøy. - 3 øvelser for skuldre på en dag. Frontpress er blant de beste øvelsene her. Du fokuserer altfor mye på de små musklene. Eks. 8 sett på biceps. 6 sett på legger. 8 sett skuldre. Dette er typiske nybegynner feil. Har selv gjort det samme. Fokuser på de store musklene. Gå for basisøvelser. Eks. Knebøy trener lår, legger og mage. Markløft trener bein, skuldre, rygg og nakke osv. Kroppen får mer igjen for å plages med en øvelse som tar på mange muskler samtidig. Det er ikke jeg som har laget programmet. fikk det av en jeg kjenner. grunnen til at det bare er bein en gang i uka var fordi at musklene skal hvile nok, sa han. han sa også at siden jeg ikke hadde trent styrke så lenge, så burde jeg bruke dette programmet her i 8 uker, så lager han et nytt ett. for jeg spurte han hvorfor det var rygg og triceps, ikke rygg og biceps. da sa han det at så musklene skal få nok hvile. Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Mandag: Bryst + bein Skråbenk 5x5 Benkpress 5x5 Flyes 3x10-12 Skrå hantelpress 3x8-10 Triceps 3x10 Abs 3x15 Onsdag: Rygg, skuldre og biceps Markløft 5x5 Millitær press 5x5 Stangroing 3x8-10 Biceps curl 3x10 Abs 3x15 Fredag: bryst + bein Skråbenk Flyes 3*10-12 Lunges 2x8-10 Benkpress 5x5 Triceps 3x10 Abs 3*15 Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Men kan du/dere sette opp et bra program for meg a? For både å gå litt ned i vekt og bygge muskler... Den innstillingen der kjenner jeg mange som har og det funker dårlig! Skal du legge på deg muskler er det bare å spise mye og trene hardt. Trenger kalorioverskudd for å bygge, men kaloriunderskudd for å gå ned i fettmasse. Bare kjøre på med massse mat. Angående treningsprogram bør det inneholde Knebøy, Markløft, Skulderpress(manualer eller stang), Franskpress og chins bla. Franskpress er rett og slitt sinnsyk på tricepsen med riktig teknikk og de andre er selvforklarende. Trener forsåvidt bein kun en gang i uka, aldri kjørt oftere heller. Funker fett. Unnsykld, muskel Endret 25. februar 2010 av M@R7!N Lenke til kommentar
Knife Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Bein og rygg er forsåvidt de musklene du kan trene mest. Og ofte de musklene som trener mer trening for å vokse. Leggene foreksmpel trenger massiv-volum for å vokse, på grunn av at vi bruker leggene ganske mye her i hverdagen. Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Men kan du/dere sette opp et bra program for meg a? For både å gå litt ned i vekt og bygge muskler... Den innstillingen der kjenner jeg mange som har og det funker dårlig! Skal du legge på deg muskler er det bare å spise mye og trene hardt. Trenger kalorioverskudd for å bygge, men kaloriunderskudd for å gå ned i fettmasse. Bare kjøre på med massse mat. Angående treningsprogram bør det inneholde Knebøy, Markløft, Skulderpress(manualer eller stang), Franskpress og chins bla. Franskpress er rett og slitt sinnsyk på tricepsen med riktig teknikk og de andre er selvforklarende. Trener forsåvidt bein kun en gang i uka, aldri kjørt oftere heller. Funker fett. Unnsykld, muskel okei. men hvilken innstilling? Endret 26. februar 2010 av dragon95 Lenke til kommentar
dragon95 Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Driver å prøver ut forskjellige program.. For å se hvilket jeg syns er best og som jeg ser best resultater på... så har tenkt til å prøve dette: Tirsdag: Bryst, Triceps, Mage Set/reps - Benkpress 3x8 - Sidehev med hantler eller i maskin 3x8 - Skrå benkpress 3x10 - Smal benkpress 3x8 - Dips 3x10 - Tricepscurl over hodet 3x10 - Pec Deck 3x10 - Dumbell Flyes 3x10 - Curl benkpress 3x8 - Push down (stang) 3x10 Onsdag: Rygg, Biceps, Vinger - Nedtrekk 3x10 - Foroverbøyd roing 3x10 - Kabelroing 3x10 - Rygghev 3x10 - Bicepscurl 3x10 - Hantelcurls 3x10 - Hammercurls 3x8 - Ligg på benk og trekk ned mot hode (kabel) 3x10 - Markløft 5x5 Torsdag: Skuldre, Bein, Mage - Militærpress 3x10 - Omvendt pec deck 3x10 - Nedpress 3x8 - Knebøy/beinpress 3x15 - Lårcurl foran 3x10 - Lårcurl bak 3x10 - Utfall 3x12 - Front raise (kabel) 3x8 - Upright row (kabel) 3x8 - Arnold press 3x8 Fredag: Bryst, Triceps, Vinger - Benkpress 3x8 - Sidehev med hantler eller i maskin 3x8 - Skrå benkpress 3x10 - Smal benkpress 3x8 - Dips 3x10 - Tricepscurl over hodet 3x10 - Pec Deck 3x10 - Dumbell Flyes 3x10 - Cross over i maskin 3x10 - Push down (stang) 3x10 Lørdag: Rygg, Biceps, Mage - Nedtrekk 3x10 - Foroverbøyd roing 3x10 - Kabelroing 3x10 - Rygghev 3x10 - Bicepscurl 3x10 - Hantelcurls 3x10 - Hammercurls 3x8 - Ligg på benk og trekk ned mot hode (kabel) 3x10 - Pull up 5x5 Søndag: Skuldre, Bein, Vinger - Militærpress 3x10 - Omvendt pec deck 3x10 - Nedpress 3x8 - Knebøy/beinpress 3x15 - Lårcurl foran 3x10 - Lårcurl bak 3x10 - Utfall 3x10 - Front raise (kabel) 3x8 - Upright Row (kabel) 3x8 - Arnold press 3x8 Ser dette bra ut? Eller er det for mye på en dag? Eller er det for mange set og reps på noen? Som dere har sikkert har skjønt så har jeg ikke så mye peiling på trening, men har fått litt mer men legger jeg det ut her så dere kan godkjenne det Endret 10. mars 2010 av dragon95 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Jeg hadde aldri orka å trene hver dag, bortsett fra mandagen. Og jeg tror heller ikke du kommer til å klare å gjennomføre alle treningsøktene gjennom 8 uker. Det kommer til å ta en del tid fra deg osv. Er du nybegynner? I såfall tror jeg dette programmet kommer til å hjelpe deg lite. 3 øvelser på biceps og to ro-øvelser på samme dag. Jeg er litt skeptisk. Jeg har null biceps-øvelser og en ro-øvelse, én øvelse for bryst og én for skuldre. Jeg trener hele kroppen og har hatt gode resultater med det også. Men du kan jo prøve, så kan vi se hvor langt du kommer Hadde vært interessant å vite hvordan dette vil fungere på deg og om du får noen resultater og god fremgang av dette, og se hvor mye kroppen din tåler. Så jeg sier bare kjør på! Du får sikkert noen erfaringer av å bruke dette programmet også. Noe som er kjekt å ta med seg videre. Endret 10. mars 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå