joartho Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Da skjønner jeg lite her. På to maskiner her i huset er nedlastingen like treg hos dlink. Alt annet (youtube, spotify, nrk nett-tv, vanlig surfing) fungerer med full speed på min 5mbit tilkobling. Hehe, jeg aner en liten forbannelse her når det gjelder å få i stand dongelen. Lenke til kommentar
joartho Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Her er feilmeldingen jeg får når jeg prøver å laste ned filen fra dlink: Klarte ikke lagre F:\Nedlastinger\Fra Firefox\dwa-140_B2_v1.70s0056EU_win7(3).zip, fordi kildefilen kunne ikke bli lest. Prøv igjen eller kontakt systemansvarlig. Det tok ca en time før jeg fikk feilmeldingen denne gang. Nå har jeg imidlertid på en eller annen måte fått installert en driver som for en gangs skyld ikke blir rapportert som "Mislykket" av Windows Update. Bare for å teste så startet jeg maskinen på nytt etter denne installasjonen, og da opplevde jeg samme problem som tidligere. Det trådløse tastaturet og musen vil ikke lenger fungere. Drar jeg derimot ut D-link'en, så fungerer tastatur/mus igjen. Det må vel være en eller annen konflikt her som gjør at hele installasjonsprosessen går til h*****e? Når jeg prøver å starte D-Link sin "Connection Wizard", får jeg beskjed om at trådløskort ikke er funnet. Akkurat nå har jeg lyst å trampe hardt på dongelen! Endret 8. februar 2010 av Fuggplugg Lenke til kommentar
joartho Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Ok, nå har jeg av diverse grunner formatert maskinen og lagt inn Win 7 Ultimate 64bit (prøveversjon 30 dager) på ny. Prøver så å installere denne donglen på nytt før jeg legger inn noen andre programmer osv. Eneste som er gjort før jeg prøver donglen er installering av skjermkortdrivere og drivere som følger med DVD'en til hovedkortet. Problemet er her fortsatt! Jeg har prøvd donglen på en annen maskin her i huset som kjører Win 7 pro 32 bit (fra msdnaa), og der blir den godkjent med en gang. Er ikke donglen kompatibel med 64bit?? Når jeg har donglen i en USB-port, så vil ikke maskinen reagere på at jeg putter i USB-penn eller ekstern harddisk. Drar jeg ut donglen, så spretter plutselig USB-pennen og/eller ekstern harddisk opp. Den pokkers donglen blokkerer for andre enheter! Samme skjer om jeg prøver å installere et eller annet program og jeg har glemt å ta donglen ut. Da kommer installasjonen aldri lenger en selve oppstarten. Drar jeg donglen ut, så starter installasjonen.. Har jeg noe returrett på dette? Enten hos Dustin, eller D-Link? Endret 9. februar 2010 av Fuggplugg Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Filen kommer ned på 650kb/s hos meg nå på morgenen. Om du vil kan jeg sende den til deg på mail eller msn? Eller er du over på Win7 og trenger andre drivere nå kanskje? Om dongelen ikke fungerer bør du kunne returnere den. Lenke til kommentar
nissen8663 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Hei! Ser at problemene vedvarer. Tenkte på en liten ting, det kan jo være at prøveversjonen din ikke har høyt nok byggenummer. Du kan sammenligne de 2 versjonene av Win7 med å gå inn i registeret. Regedit-HKEY_LOCAL_MACHINE-Software-Microsoft-WindowsNT-CurrentVersion. Hadde selv problemer med dette under en programvare installasjon, fikk bekjed om at byggenummer var for lavt. Tvi tvi! Endret 10. februar 2010 av nissen8663 Lenke til kommentar
joartho Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Filen kommer ned på 650kb/s hos meg nå på morgenen. Om du vil kan jeg sende den til deg på mail eller msn? Eller er du over på Win7 og trenger andre drivere nå kanskje? Om dongelen ikke fungerer bør du kunne returnere den. Takk for det mistercartman! Skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke får lastet ned fra den siden. Har aldri opplevd lignende problemer med andre websider. Driveren kan sendes til [email protected] Lenke til kommentar
joartho Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Hei! Ser at problemene vedvarer. Tenkte på en liten ting, det kan jo være at prøveversjonen din ikke har høyt nok byggenummer. Du kan sammenligne de 2 versjonene av Win7 med å gå inn i registeret. Regedit-HKEY_LOCAL_MACHINE-Software-Microsoft-WindowsNT-CurrentVersion. Hadde selv problemer med dette under en programvare installasjon, fikk bekjed om at byggenummer var for lavt. Tvi tvi! Prøveversjonen er egentlig en piratversjon, men som jeg ikke har tenkt å prøve å aktivere på noen måte. Skal altså selvsagt kjøpe DVD med lisens, men ikke før til neste måned. Når det er sagt, så er denne versjonen 7600.16385.amd64fre.win7_rtm.090713-1255 Er byggenummeret for lavt tror du? Lenke til kommentar
nissen8663 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Hei! Ser at problemene vedvarer. Tenkte på en liten ting, det kan jo være at prøveversjonen din ikke har høyt nok byggenummer. Du kan sammenligne de 2 versjonene av Win7 med å gå inn i registeret. Regedit-HKEY_LOCAL_MACHINE-Software-Microsoft-WindowsNT-CurrentVersion. Hadde selv problemer med dette under en programvare installasjon, fikk bekjed om at byggenummer var for lavt. Tvi tvi! Prøveversjonen er egentlig en piratversjon, men som jeg ikke har tenkt å prøve å aktivere på noen måte. Skal altså selvsagt kjøpe DVD med lisens, men ikke før til neste måned. Når det er sagt, så er denne versjonen 7600.16385.amd64fre.win7_rtm.090713-1255 Er byggenummeret for lavt tror du? Nei ikke som jeg kan forstå, men det kan jo være en del "updates" som mangler. Det kan jo som alltid gi en del problemer. Hvorfor ikke laste ned en lovlig 90 dagers versjon Windows 7 ent. fra Microsoft. Link: http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/cc442495.aspx Endret 10. februar 2010 av nissen8663 Lenke til kommentar
joartho Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Nå har jeg installert den lovlige versjonen du linket til, og problemet er her fortsatt. Men greit å sjekke om det var det som var årsaken. Nå skal jeg legge inn en 32 bits utgave av Windows 7 og se om jeg får bukt med problemet. Jeg har en mistanke om at dette problemet + problemet med skjermkortet ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1202126&hl= ) forsvinner når jeg legger inn 32 bit OS. Tiden vil vise Lenke til kommentar
joartho Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Deilig, problemet er løst! Det hjalp ikke med 32 bit OS. Det var BIOS som var problemet. Jeg har nå oppdatert BIOS, og donglen ble installert uten noe som helst problemer. Jeg har lenge tenkt å oppdatere BIOS, men jeg har rett og slett ikke visst hvordan. På laptopen min lastet jeg ned en fil fra Dell og kjørte den som en vanlig fil, men nå måtte jeg installere et eget program, og kjøre filen derfra. Velvel, jeg har ihvertfall lært mye de siste dagene! Tusen takk til dere som har forsøkt å hjelpe meg! Endret 11. februar 2010 av Fuggplugg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Kjekt du fant ut av det og postet løsningen her. Det var jo merkelig at bios måtte oppgraderes for at den skulle takle USB-donglen! En av de mere obskure løsningene. Lenke til kommentar
nissen8663 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Supert! Da har vi alle lært litt i dag og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå