Gå til innhold

BK. NM i Lassokasting 2010 [serie]


telealf

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Forsøker med en gateserie fra NM i Lassokasting i Tromsø som arangeres årlig i Storgata. Tar helst kritikk på hvordan dette fungerer som en bildeserie, men er takknemlig også for kritikk på induviduelle bilder.

 

Bilder er tatt med 1,5 crop format med 35mm, bl. 1,4, ISO 400 (det var dårlig lys).

 

Bilde nr 1.

post-180310-1265482008_thumb.jpg

 

Bilde nr 2.

post-180310-1265482068_thumb.jpg

 

Bilde nr 3.

post-180310-1265482123_thumb.jpg

 

P.S. Bildene er tatt med digital uten motor, dvs manuellt framtrekk av "film", så ikke så lett å skyte serier ;)

Endret av telealf
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å ta bildene fra målsiden siden de fleste ikke liker å få følelsen av å bli skutt på eller få lasso kastet etter seg.

 

Ellers synes jeg det hele har et litt stusselig preg. Jeg var ikke tilstede så jeg vet ikke om bildene gir det rette intrykket.

 

Jeg sier ikke at løsningen du har prøvd på aldri vil fungere. Litt sol, stativ og 1000 bilder tatt med 8 bilder i sekundet hadde sikkert hjulpet betraktelig.

Lenke til kommentar

Det er selve arrangementet som virket litt stusselig på meg, ikke bildene. Vær og lysforhold har også jobbet mot deg og det hjelper heller ikke.

Takk, da har jeg kanskje formidlet en steming :whistle: . Selv synes jeg ikke vær / lysforhold var mot meg. Da er det nok heller jeg som i tilfelle har gjort en dårlig jobb.

 

Selv er jeg nogenlunde fornøyd med å ha lagt skarphet først på deltakere, så på lasso, og fått med snøvær.

 

En fordel med rangefinder som ble brukt her er utrolig kort forsinkelse fra man trykker på utløser til bildet tas, dvs at jeg selv kunne bestemme når eksponering skulle skje i stedet for å kjøre motor med noen hundre bilder og håpe på rett øyeblikk ble fanget :cool: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...