UleDule Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Jeg har litt problemer her. Det har seg sånn at laptopen ikke får skikkelig strøm gjennom ledningen/strømforsyningen lenger. Altså: Jeg har prøvd en annen strømforsyning, og det virket ikke da heller, så jeg regner med det er porten som har dårlig kontakt. Det kommer strøm i små perioder når jeg vrir og vender litt på greiene. Noen som har opplevd noe lignende? Noen som har noen idé om hva som kan gjøres? Jeg har en hau med innleveringer og frister på skolen(som krever bruk av data) og vil helst unngå å vente mange uker mens den er på reparasjon. Endret 6. februar 2010 av UleDule Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg har litt problemer her. Det har seg sånn at laptopen ikke får skikkelig strøm gjennom ledningen/strømforsyningen lenger. Altså: Jeg har prøvd en annen strømforsyning, og det virket ikke da heller, så jeg regner med det er porten som har dårlig kontakt. Det kommer strøm i små perioder når jeg vrir og vender litt på greiene. Noen som har opplevd noe lignende? Noen som har noen idé om hva som kan gjøres? Jeg har en hau med innleveringer og frister på skolen(som krever bruk av data) og vil helst unngå å vente mange uker mens den er på reparasjon. Hallo! Hvis du har noe du kan måle med i pluggen? Et måleinstrument for å se om spenningen er stabil der? Det kan hende at det er slagg inni pluggen og i selve sjassi kontakten også. Dette fordi det etter lang tids bruk brenner små lysbuer, og det blir et belegg, brent altså og deretter dårlig kontakt. Rens dette med 556 spray-. Beveg pluggen, men ha strømmen av mens du gjør dette. Det er ca 18/20 volt på denne pluggen, det er ikke farlig for deg, men du kan ødelegge adapteret hvis du kortslutter pluggen til den. Det kan også være brudd i ledningen like utenfor jacken som hører til strøm-adapteret. Da kan det være en nødløsning å bende kabelen litt mens du ser på skjermen at det er kontakt med adapteret. La ledningen liksom gå i en bøy mot deg og legg den så under kanten av laptop, slik at den ikke får røre på seg-. Den vanligste feilen er at man bryter for mye på denne kabel og kontakt. Den skal være mest mulig i ro mens man bruker den, dvs ikke bøye, bende og bevege på den- da skjer slike ting. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå