Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ønsker meg flere venner

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker meg felere venner, men synes det er veldig vanskelig å finne noen :blush:

jeg har noen venner, men de er alltid så opptatt med kjæreste og barn å sånt så de har liten tid.

er det noen som kan komme med forslag med å finne seg venner? eller er det flere der ute

som har det samme problemet som meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den enkleste måten å få seg nye venner på er å begynne med en hobby eller melde seg inn i en eller annen form for organisasjon. Om du er interessert i politikk kan politiske partier være fine steder å finne likesinnede intellektuelle. Om du liker å trene kan du jo bli med i en idrettsklubb. Mange muligheter her. Nå er det selvsagt veldig lett å sitte her og snakke om hvordan det er så enkelt å få seg venner. i virkeligheten er det selvsagt langt verre. Men det er ikke umulig, og man må tørre å satse.

Det er vel det som har vært mitt problem. Har ikke akkurat en flokk av venner selv, og skulle gjerne hatt noen fler enn det jeg har nå. Men jeg har ikke turt å satse. Sitter stadig med tanker om at jeg burde melde meg inn i en studentorganisasjon eller noe. Men det blir gjerne med tanken. Men jeg tror som sagt trikset er å bli aktiv i en eller annen sosial aktivitet som nærmest tvinger deg til å bli kjent med nye mennesker. :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Den enkleste måten å få seg nye venner på er å begynne med en hobby eller melde seg inn i en eller annen form for organisasjon. Om du er interessert i politikk kan politiske partier være fine steder å finne likesinnede intellektuelle. Om du liker å trene kan du jo bli med i en idrettsklubb. Mange muligheter her. Nå er det selvsagt veldig lett å sitte her og snakke om hvordan det er så enkelt å få seg venner. i virkeligheten er det selvsagt langt verre. Men det er ikke umulig, og man må tørre å satse.

Det er vel det som har vært mitt problem. Har ikke akkurat en flokk av venner selv, og skulle gjerne hatt noen fler enn det jeg har nå. Men jeg har ikke turt å satse. Sitter stadig med tanker om at jeg burde melde meg inn i en studentorganisasjon eller noe. Men det blir gjerne med tanken. Men jeg tror som sagt trikset er å bli aktiv i en eller annen sosial aktivitet som nærmest tvinger deg til å bli kjent med nye mennesker. :)

Ja, jeg forstår hva du mener, men da har vi liksom et problem til da skjønner du.. jeg har faktisk ikke noen hobbyer.. jeg vet ikke helt hvor jeg skal melde meg inn heller vis jeg finner noe jeg kunne ha tenkt meg.

hvor finner man slike plasser? ja, det er veldig lett å sitte å skrive om det, men jeg synes værtfall at det er vanskelig å skaffe seg nye venner... jeg synes det er utrolig vanskelig. jeg er veldig utadvent av meg men det er liksom ikke at jeg spør med det samme om vi skal finne på noe liksom, vil ikke virke desperat heller... synes faktisk at det var mye letter før å få venner, altså når jeg gikk på skole, men det er kanskje ikke så rart heller... men nå alder av 22 så sliter jeg med å få venner, mye av grunnen kan jo være at jeg har full jobb og de andre studere å lever et helt anet liv enn meg.. jeg får jo være med de av å te å feste å div men de har jo også sine egne liv med studering og jobbing. desverre :(

så noen forslag hvordan jeg skal gå fram til å melde meg inn i noe organisasjon eller noe? hvor i hele tatt finner jeg lsikt? =) har veldig lite peiling da skjønner du.

Takk for alle svarene. !! =D

Lenke til kommentar

Jeg vil ihvertfall si at høyere utdanning er sosialt, jeg har vel møtt halvparten av mine virkelig gode venner gjennom utdanningen min(musikk+film). Kan ikke huske å ha møtt noen på byen som har endt opp som gode venner. Jeg vil tro at så fort jeg får meg jobb etter utdanning at det også er et sted for å finne gode venner, med samme interesser osv.

Lenke til kommentar

Ingen hobbyer altså. Da er vel dette et perfekt tidspunkt å skaffe seg noe slikt da. Hva intresserer du deg for? Hvor i landet bor du? Hvis du bor i en av de større byene i landet (Noe jeg antar du gjør siden du snakker om venner som studerer), så er utvalget av aktiviteter stort. Det finnes mye rart du kan bli med på. Litt vanskelig å nevne konkrete forslag uten å vite hva du interesserer deg for. Men jeg ville kanskje sjekket ut diverse politiske lokallag. Man trenger ikke å ha ambisjoner om å bli politiker for å delta i lokallag. Letteste måte å komme i kontakt med slike lokallag er vel gjennom nettstedene til partiene.

Ellers er idrettsorganisasjoner ganske sosiale greier. Dessuten får man jo de helsemessige bonusene på kjøpet. Det finnes en haug ulike idrettsorganisasjoner, alt fra typiske lagidretter som fotball og håndball til mer individuelle sporter som kampsport av ulike slag og bueskyting. Hvis du er interessert i slik er det lett å finne slikt gjennom google. Her i Bergen har man for eksempel en kendo-klubb (japansk fekting basert på samuraienes sverdteknikker), et bueskyter-forbund og et par bueskyterklubber spredt rundt etc.

Men som sagt. Vanskelig å komme med mer konkret info uten info om interesser og hvor i landet du bor. ;)

hvor finner man slike plasser? ja, det er veldig lett å sitte å skrive om det, men jeg synes værtfall at det er vanskelig å skaffe seg nye venner... jeg synes det er utrolig vanskelig. jeg er veldig utadvent av meg men det er liksom ikke at jeg spør med det samme om vi skal finne på noe liksom, vil ikke virke desperat heller...

Og dette med å ikke virke desperat kjenner meg igjen i ja. Er selv relativt utadvent, men synes det blir rart å bare begynne å snakke med og henge med folk uten videre.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Ingen hobbyer altså. Da er vel dette et perfekt tidspunkt å skaffe seg noe slikt da. Hva intresserer du deg for? Hvor i landet bor du? Hvis du bor i en av de større byene i landet (Noe jeg antar du gjør siden du snakker om venner som studerer), så er utvalget av aktiviteter stort. Det finnes mye rart du kan bli med på. Litt vanskelig å nevne konkrete forslag uten å vite hva du interesserer deg for. Men jeg ville kanskje sjekket ut diverse politiske lokallag. Man trenger ikke å ha ambisjoner om å bli politiker for å delta i lokallag. Letteste måte å komme i kontakt med slike lokallag er vel gjennom nettstedene til partiene.

Ellers er idrettsorganisasjoner ganske sosiale greier. Dessuten får man jo de helsemessige bonusene på kjøpet. Det finnes en haug ulike idrettsorganisasjoner, alt fra typiske lagidretter som fotball og håndball til mer individuelle sporter som kampsport av ulike slag og bueskyting. Hvis du er interessert i slik er det lett å finne slikt gjennom google. Her i Bergen har man for eksempel en kendo-klubb (japansk fekting basert på samuraienes sverdteknikker), et bueskyter-forbund og et par bueskyterklubber spredt rundt etc.

Men som sagt. Vanskelig å komme med mer konkret info uten info om interesser og hvor i landet du bor. ;)

hvor finner man slike plasser? ja, det er veldig lett å sitte å skrive om det, men jeg synes værtfall at det er vanskelig å skaffe seg nye venner... jeg synes det er utrolig vanskelig. jeg er veldig utadvent av meg men det er liksom ikke at jeg spør med det samme om vi skal finne på noe liksom, vil ikke virke desperat heller...

Og dette med å ikke virke desperat kjenner meg igjen i ja. Er selv relativt utadvent, men synes det blir rart å bare begynne å snakke med og henge med folk uten videre.

Hei igjen!

Jeg ja, jeg liker filmer da.. :p om det hjelper noe, jeg er faktisk en ganske åpen for det meste bare at politikk er ikke helt min sterke side liksom... :roll:

men vet du hva jeg gjorde her om dagen? jeg meldte meg som frivillig i rødekors! :D

frivellig besøkende for ensome.. bare for å prøve noe nytt å spennende + at man hjelper andre :innocent: fikk

tips av ei på jobb.. :)

vil gjerne meld meg på mere slike ting.. men som sagt vet jeg ikke helt hvor, jeg har prøvd å se litt på nett å sånn men jeg finne liksom ikke... jeg bor i Trondheim :)

Jeg vil ihvertfall si at høyere utdanning er sosialt, jeg har vel møtt halvparten av mine virkelig gode venner gjennom utdanningen min(musikk+film). Kan ikke huske å ha møtt noen på byen som har endt opp som gode venner. Jeg vil tro at så fort jeg får meg jobb etter utdanning at det også er et sted for å finne gode venner, med samme interesser osv.

ja, jeg har fått inntrykk av å studere høyere eller ikke så er det veldig sosialt... :)

Det jeg tror funker, er å dra på byen. Eneste stedet jeg har sett folk. Min erfaring med høyere utdanning er at det dessverre ikke er så sosialt, men du KAN jo være heldig. Jobb anser jeg heller ikke som et sted å skaffe venner....

hvordan da mener du?

jeg har dratt ut på byen mange g :) anger man har aldri opplevd å få en god venn ut av det... :ermm:

Lenke til kommentar

Du er ikke så fryktelig gammel ennå, kanskje du skulle prøve Folkehøgskole i et år? Så lenge du er sånn passe hyggelig og aktivt søker venner, vil det ha lite å si at du er litt eldre enn de fleste. Jeg går Vg1 nå, men jeg har venner som er opptil tre år eldre enn meg på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...