Gå til innhold

Erfaring med DM800.eu ?

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Jeg skal kjøpe en Dreambox DM800 HD, og kom over denne siden som selger den for ca 2000kr. Det høres litt for billig ut til å være sant spør du meg.

Er det noen som har erfaringer med denne butikken, eller er det fare for noe svindel av en eller annen sort ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-qfohT7

Finnes bare et team som lager image for kloner, og jeg kan garantere deg att you are on your own om du får problemer med din box.Det finnes utrolig mange nettbutikker som selger kloner så valget er ditt.

Jeg var ikke klar over at det var mye kloner i omløp i vår del av verden. Men jeg tar rådene til etteretning og holder meg langt unna.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-qfohT7

Er det noen måte å oppdage slike kloner på ? (Serienummer, kjennemerker, etc ?)

Ser det er noen som selger disse på finn.no, og bestiller gjerne om jeg kan vite om det er ekte vare eller ikke..?

Lenke til kommentar

Hvis du åpner dm800 og holder den med fronten fra deg:

På modemet nede til høyre skal det være elektriske deler på oppsiden av modemkortet.

CPU skal ikke ha kjøleribber.

Dobbel pinnerekke skal være under/nesten under tunerdelen, ikke ved siden av kondensatorene.

Hvit kort oppe til venstre skal ha noe svart lim på seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvis du åpner dm800 og holder den med fronten fra deg:

På modemet nede til høyre skal det være elektriske deler på oppsiden av modemkortet.

CPU skal ikke ha kjøleribber.

Dobbel pinnerekke skal være under/nesten under tunerdelen, ikke ved siden av kondensatorene.

Hvit kort oppe til venstre skal ha noe svart lim på seg.

Supert, takk for tips. Dette skal jeg se etter når jeg kjøper en boks

Lenke til kommentar

Jeg er også ute etter en DM800. Jeg ringte til dm800.eu, og har sendt en del mail med dem. De sier en kan kjøre alle image på denne tuneren.

Selvsagt kan det hende de lyver, men han sa nå at han kunne garantere at denne fungerte akkurat like bra som Dream Multimedia sin 800HD boks.

Kunne sende boksen i retur om jeg ikke var fornøyd.

Er veldig i tvil her. Har lyst på en 800HD men synes den er overpriset når den koster 4500,-

så det frister jo litt.

Lenke til kommentar

Kan lese mer om Dm800 Kloner her:

http://avforum.no/forum/satellitt/96814-dreambox-original-kopi.html

Jeg har selv hatt en Dm500 klone og den fungerte akkurat som orginalen, men det var jo litt kjipt å kjøpe en fake en når jeg trodde det var en orginal, jeg har også i senere tid kjøpt meg både en ekte og en fake Dm800 mest for å stille min nyskjerrighet.

Den Fake Dm800 fungerer helt greitt den og man kan kjøre stort sett de fleste imagene på den men de må patches først, jeg kjøpte min på alibaba.

Når det er sagt så er ikke dette noen oppfordring til å kjøpe Fake bokser eller noe.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen formening om at dreamboxer er overpriset eller ikke. Men jeg vil heller oppfordre deg til å kjøpe en DM500HD, eller en orginal box til en av konkurrentene.

(Dreambox har flere konkurrenter.)

Jeg synes at det det er bedre at de som utvikler disse tunerene sitter igjen med noen kroner, isteden for de som lager cloner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Takk for link. Har ikke sett gjennom hele tråden, men skal lese littegrann mer der etterhvert.

Kan godt hende de kopiene fungerer like bra, men jeg er rett og slett ikke interresert i kopier (Som i piratkopier som utgir seg for å være ekte dreambox). Jeg liker originaler, slik at jeg vet at jeg får det jeg betaler for om ikke annet.

Jeg har forsåvidt ingen kjennskap til de ulike merkene heller, jeg vet vel kun om dreambox da dette merket sikkert er det mest populære. Sikkert mulig det er andre like bra alternativer (Er bare så utrolig lei CD Sagem boksen)? Jeg har vært inne på dreambox.no for å se, og der var det vel DM800 som var det nærmeste jeg kunne tenke meg. DM500HD står ikke der, hvordan er den modellen i forhold da ?

Lenke til kommentar

Takk for link. Har ikke sett gjennom hele tråden, men skal lese littegrann mer der etterhvert.

Kan godt hende de kopiene fungerer like bra, men jeg er rett og slett ikke interresert i kopier (Som i piratkopier som utgir seg for å være ekte dreambox). Jeg liker originaler, slik at jeg vet at jeg får det jeg betaler for om ikke annet.

Jeg har forsåvidt ingen kjennskap til de ulike merkene heller, jeg vet vel kun om dreambox da dette merket sikkert er det mest populære. Sikkert mulig det er andre like bra alternativer (Er bare så utrolig lei CD Sagem boksen)? Jeg har vært inne på dreambox.no for å se, og der var det vel DM800 som var det nærmeste jeg kunne tenke meg. DM500HD står ikke der, hvordan er den modellen i forhold da ?

Tror Ikke det finnes en DM500HD. Bare DM500

Lenke til kommentar

Tror Ikke det finnes en DM500HD. Bare DM500

Joda det finnes en Dm500HD men jeg vet ikke hvor tilgjengelige de er ennda.

Skal man kjøpe Dm500 må man være obs på at disse er satt ut av produksjon å finner du en som er helt ny er det 99% sjanse for at det er en Klone.

Er du i tvil send en mail til Dreambox.no, de er hovedimportør og vet hvem som er autoriserte forhandlere av Dreambox.

Ellers så har jo Alcamimport Ute en del Dm800 på auksjon hos Qxl.

Tror ikke de selger kloner, da de i tilegg selger storebroren Dm8000 som det ikke finnes noen klon av.

Det eneste som er litt dritt med alcamiport er leveringstidene, jeg vant en PS3 av de det tok vel ca en mnd før jeg fikk den, men den ble sendt fra Norek (Komplett sitt lager)

Lenke til kommentar

http://www.dreambox.no/ finnes det DM500HD. Kom til Norge denne uken!

http://digsat.net/ » Skandinavisk Forum » Generelle Forum kan du lete

etter konkurrenter.

Har selv godt for Dreambox, siden 'alle' har hørt om dem! Har to DM800,

kjører NabiloBlackHole på begge. Men Peter Pan er også å anbefale,

særlig for nye brukere.

Edit la til no

Endret av toreae
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-qfohT7

Da havnet jeg på en original DM800 fra komplett.

Kunne noen ha sparket meg videre i riktig retning ? Jeg regner med jeg må legge inn nytt image på boksen. Har søkt litt på nettet, men det er jo en skog av info. Vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i her =)

Noen som har noen sider/forum som er bra for nybegynnere ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Kunne noen ha sparket meg videre i riktig retning ? Jeg regner med jeg må legge inn nytt image på boksen. Har søkt litt på nettet, men det er jo en skog av info. Vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i her =)

Du kan jo registrere deg her:

http://www.digsat.net/digsatnet.html

Men om det er koder, Piratkort eller kortdeling så må jeg nok skuffe deg da det toget er gått for en stund siden, i allefall hva gjelder Canal Digital og Viasat.

Det diskuteres ikke på Digsat lenger heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Men om det er koder, Piratkort eller kortdeling så må jeg nok skuffe deg da det toget er gått for en stund siden, i allefall hva gjelder Canal Digital og Viasat.

På ingen måte ute etter ulovlige ting. Ikke er jeg inne i "satellitt" terminologien heller, så prøver bare å skrape sammen noe fornuftig ut av ting jeg leser på nettet. Det kunne jo vært hakket mer nybegynner vennlig dette her.. Virker jo som rocket science bare å få inn kanalene

Jeg klarte nå til slutt, som du kan se på tidspunktet denne posten er laget, å få til det jeg ville. Installerte Gemini image (Ingen anelse om dette er bra eller ikke men..) og klarte på mystisk vis å få kanalene frem med å installere CCCam 2.1.4. Så da tror jeg ikke skal røre noe instillinger, kanskje få satt opp en kanalliste ellerns imorgen :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

På ingen måte ute etter ulovlige ting. Ikke er jeg inne i "satellitt" terminologien heller, så prøver bare å skrape sammen noe fornuftig ut av ting jeg leser på nettet. Det kunne jo vært hakket mer nybegynner vennlig dette her.. Virker jo som rocket science bare å få inn kanalene

Jeg klarte nå til slutt, som du kan se på tidspunktet denne posten er laget, å få til det jeg ville. Installerte Gemini image (Ingen anelse om dette er bra eller ikke men..) og klarte på mystisk vis å få kanalene frem med å installere CCCam 2.1.4. Så da tror jeg ikke skal røre noe instillinger, kanskje få satt opp en kanalliste ellerns imorgen :)

Gemini er vel det Imaget som er mest utbredt så det er nok greitt nok ja, trenger ikke kunne Rocket Science for å få inn kanalene :) men det er litt mer knot med en Dreambox enn en vanlig Reciever ja, men det er mange bra guider på nettet og kan man lese så kommer man fort inn i det.

Nå det gjelder kanal liste så finnes det program til pc som man kan redigere den med for så å overføre dne til boksen igjen.

Ellers er det mange flotte programmer man kan innstallere, Mp3 spillere, bildevisning osv...

Finner det meste på Digsat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...