Alpha_Male Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Er på LAN nå og har PS3'en kobla til en dataskjerm med hdmi - hdmi <> dvi. Bilde er ikke noe problem, men å få lyd ble litt knotete. Jeg skal nemlig ha lyd på hodetelefoner og foreløpig har jeg kobla rød og hvit RCA fra PS3 til en forsterker og hodetelefonene mine i forsterkeren. Finnes det enklere måte? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Er på LAN nå og har PS3'en kobla til en dataskjerm med hdmi - hdmi <> dvi. Bilde er ikke noe problem, men å få lyd ble litt knotete. Jeg skal nemlig ha lyd på hodetelefoner og foreløpig har jeg kobla rød og hvit RCA fra PS3 til en forsterker og hodetelefonene mine i forsterkeren. Finnes det enklere måte? Egentlig ikke, det finnes dedikerte hodetelefon-forskerkere som er ganske små. Man kan kjøpte ledninger ifra RCA til Jack-plugg slik at du får koblet hodetelefonene direkte til RCA-lydutgangene på PS3, men de er ikke laget for å drive et par hodetelefoner. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hva med å kjøpe deg et USB-basert headset? Lenke til kommentar
ketle Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hva med å kjøpe deg et USB-basert headset? Vil kun fungere for chat, ikke for ingame lyd. Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Skjerm med lydutgang... Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Skjerm med lydutgang... Du mener inngang.. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Lyden kommer jo inn over HDMI så han mener nok utgang man kan koble til hodetelefoner ja... Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Skjerm med mulighet for å koble høytalere/headset til... Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Lyden kommer jo inn over HDMI så han mener nok utgang man kan koble til hodetelefoner ja... Trådstarter sier han bruker en HDMI->DVI så min konklusjon var at det kom lite lyd over den koblingen. Da bør skjermen helst også ha en inngang før den muligens kan ha hodetelefon-utgang i tillegg. Ellers er jeg vant til at folk har en meget slepphendt holdning til begrepene utgang/inngang, men det trenger ikke ha vært tilfelle her. Lenke til kommentar
Alpha_Male Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Å kjøpe en ny skjerm er ikke akkurat en enkel eller billig løsning Jeg søkte litt rundt og kom opp med annen løsning som ikke innebærer at jeg må drasse rundt på en forsterker eller kjøpe en ny skjerm. Litt mange koblinger men det funker! Løsning: PS3 - RCA - overgang RCA til 3.5 mm minijack hann - 3.5 minijack hunn-hunn - hodetelefoner EDIT: var forresten vanskelig å finne 3.5 minijack hunn-hunn adapter. For de som ønsker det fant jeg det billig på ebay Endret 10. februar 2010 av Alpha_Male Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Løsning: PS3 - RCA - overgang RCA til 3.5 mm minijack hann - 3.5 minijack hunn-hunn - hodetelefoner Som jeg skrev i mitt første svar, dette er mulig å lage en slik kabel, men "line-out" signalene som er ment for en forsterker oppfyller helt bestemte krav og er derfor ikke idielle for er par hodetelefoner. Lenke til kommentar
ketle Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Du kan kjøpe en headset forsterker for 100 kr på dealextreme.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå