Knife Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Igjen så har kroppen nytte av mer aminosyrer enn for lite aminosyrer. Norsk kost gir egentlig ikke så mye proteiner som folk skal ha det til, til frokost blir det ofte 10g (4 brødskiver med 1 skive ost på hver skive og 2dl melk). Til lunsj er det igjen skiver så her regner vi 10g igjen, til middag blir det vel 20-30g og til kvelds blir det 10g. Som blir ca 50-60g protein om dagen. Så tar vi meg for eksempel som får i meg 210-300g protein om dagen fra kjøtt, melk, fisk og egg (dette er dem jeg regner med, alt annet blir ikke regnet med) Dette er en norsk kost som skal dekke protein behovet. En fyr som trener tung styrke 3 ganger i uken behøver rundt 1,5-3g protein per kilo kroppsvekt. Fra spøk til alvor: Nei, du mister ikke styrke av prottiser. Egentlig tror jeg ikke du får noe ekstra styrke av det heller. Skal du bli sterk ved hjelp av kosttilskudd, anbefaler jeg kreatin og ZMA. Det er omtrent det eneste som gir resultater. Hvis du er litt undervektig kan kalori- shake være veldig bra, men da blir man litt lubben (bulk). Zma, nja.. Bare en blanding av mineraler og vitaminer = bedre søvn og rare drømmer? nja.. Endret 6. februar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Tunfisk og creme fraiche! Krydret med fiske krydder. Endret 6. februar 2010 av Ole-ThInK Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Fra spøk til alvor: Nei, du mister ikke styrke av prottiser. Egentlig tror jeg ikke du får noe ekstra styrke av det heller. Skal du bli sterk ved hjelp av kosttilskudd, anbefaler jeg kreatin og ZMA. Det er omtrent det eneste som gir resultater. Hvis du er litt undervektig kan kalori- shake være veldig bra, men da blir man litt lubben (bulk). Oi, her var det mye bullshit på en gang! Anbefaler både deg og trådstarter til å lese litt rundt dette med kosthold og trening. Nybegynnertråden og de andre stickyene på forumet her er et fint sted og starte Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Fra spøk til alvor: Nei, du mister ikke styrke av prottiser. Egentlig tror jeg ikke du får noe ekstra styrke av det heller. Skal du bli sterk ved hjelp av kosttilskudd, anbefaler jeg kreatin og ZMA. Det er omtrent det eneste som gir resultater. Hvis du er litt undervektig kan kalori- shake være veldig bra, men da blir man litt lubben (bulk). Oi, her var det mye bullshit på en gang! Anbefaler både deg og trådstarter til å lese litt rundt dette med kosthold og trening. Nybegynnertråden og de andre stickyene på forumet her er et fint sted og starte Neimen jøss, var det det? Utdyp, vær så snill! Jeg har selv hatt stor suksess med kreatin. Kroppen kan bare ta opp en viss mengde protein. Så hvis du allerede dekker ditt behov via mat, trenger man ikke proteinpulver. Forøvrig anbefaler jeg iForm.no, det er litt mer seriøst. Holdningene til de som henger der preges ikke av overlegenhet og rasshølhet, som "Sir"Andy her er et eksempel på... Lenke til kommentar
HValder Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Fra spøk til alvor: Nei, du mister ikke styrke av prottiser. Egentlig tror jeg ikke du får noe ekstra styrke av det heller. Skal du bli sterk ved hjelp av kosttilskudd, anbefaler jeg kreatin og ZMA. Det er omtrent det eneste som gir resultater. Hvis du er litt undervektig kan kalori- shake være veldig bra, men da blir man litt lubben (bulk). Oi, her var det mye bullshit på en gang! Anbefaler både deg og trådstarter til å lese litt rundt dette med kosthold og trening. Nybegynnertråden og de andre stickyene på forumet her er et fint sted og starte Neimen jøss, var det det? Utdyp, vær så snill! Jeg har selv hatt stor suksess med kreatin. Kroppen kan bare ta opp en viss mengde protein. Så hvis du allerede dekker ditt behov via mat, trenger man ikke proteinpulver. Forøvrig anbefaler jeg iForm.no, det er litt mer seriøst. Holdningene til de som henger der preges ikke av overlegenhet og rasshølhet, som "Sir"Andy her er et eksempel på... No heitet det altså kosttilskudd, dvs. noko du bruker for å dekke eit behov. For mange er proteinpulver betydeleg enklare og ikkje minst billigare enn å oppretthalde eit optimalt kosthald. Creatin er eit ekstra boost, men utan tilstrekkeleg protein til å bygge musklar hjelp det lite. Sei seg sjølv at du ikkje brukar proteinpulver om du allereie har dekka proteinbehovet ditt. iForm er forøvrig ikkje noko meir til å stole på enn diskusjon.no, det er eit åpent forum det også. Og det er du som drar inn ord som overlegenheit og rasshøl her Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Fra spøk til alvor: Nei, du mister ikke styrke av prottiser. Egentlig tror jeg ikke du får noe ekstra styrke av det heller. Skal du bli sterk ved hjelp av kosttilskudd, anbefaler jeg kreatin og ZMA. Det er omtrent det eneste som gir resultater. Hvis du er litt undervektig kan kalori- shake være veldig bra, men da blir man litt lubben (bulk). Oi, her var det mye bullshit på en gang! Anbefaler både deg og trådstarter til å lese litt rundt dette med kosthold og trening. Nybegynnertråden og de andre stickyene på forumet her er et fint sted og starte Neimen jøss, var det det? Utdyp, vær så snill! Jeg har selv hatt stor suksess med kreatin. Kroppen kan bare ta opp en viss mengde protein. Så hvis du allerede dekker ditt behov via mat, trenger man ikke proteinpulver. Forøvrig anbefaler jeg iForm.no, det er litt mer seriøst. Holdningene til de som henger der preges ikke av overlegenhet og rasshølhet, som "Sir"Andy her er et eksempel på... Ser HValder svarte bra på noe av dette, men kan si noe selv også. Mente ikke å være overlegent rasshøl egentlig, men orka ikke skrive så mye der og da. Mulig det var måten du skrev det på som gjorde at jeg misforstod litt, men var mye her som jeg ikke skjønte helt. 1. Proteiner er alfa omega sammen med et bra kosthold og kcal-overskudd hvis du skal bygge muskler. Og når du sier "Egentlig tror jeg ikke du får noe ekstra styrke av det heller" så blir det delvis feil. Du får ikke ekstra styrke av proteiner, men du trenger proteiner for å bygge muskler! Enten det kommer fra kylling eller pulver. 2. "Bli sterk ved hjelp av kosttilskudd", hva betyr det? Det finnes folk som ikke bruker kosttilskudd og er sterkere enn både meg og deg! Og du trenger faktisk ikke kosttilskudd hvis kostholdet ditt er bra! Det heter kostTILSKUDD, som betyr at hvis du ikke får nok proteiner gjennom maten du spiser, så kan du bruke proteinpulver for og fylle på. For det er nemlig mange som ikke får nok proteiner gjennom kosten sin, og bruker derfor proteinpulver. 3. "Anbefaler kreatin og ZMA. Det er omtrent det eneste som gir resultater", wtf, serriøst!? Kreatin og ZMA ligger IKKE på toppen av lista av hva du burde prioritere. Over det på lista, ligger kostholdet ditt med nok kcal, nok proteiner (evt. proteinpulver) og omega3 fettsyrer. Så, har du orden på kostholdet ditt, og det er bra, du får i deg nok proteiner (eller trenger proteinpulver), får i deg omega3, ja da kan du bruke kreatin og ZMA, og kanskje det gir det det lille ekstra. Merk: Det lille ekstra, ja. Du blir ikke sterk av ZMA og kreatin, det gjør at du f.eks. kanskje kan klare den siste repitisjonen som du vanligvis ikke klarer, og gjør at du kan trene litt tyngre. Så når du sier at kreatin og ZMA er det eneste som gir resultater, så veit jeg ikke helt hvem som som er et overlegent rasshøl med mangel på essensiell kunnskap. Sier ikke at jeg kan så mye eller kan alt, men du kan tydeligvis enda mindre. 4. "Hvis du er litt undervektig kan kalori- shake være veldig bra, men da blir man litt lubben (bulk)" Okei, her synes jeg det stod "protein-shake" i går kveld kl. 02.25, noe som ville vært bullshit. Men jeg leste feil. Men ligger kanskje noe feil i det likevel. Kalori-shake aka gainer gir deg ekstra kcal sammen med karbohydrater og proteiner, og kan være vel og bra hvis du sliter med å få i deg nok kcal. Men gainer betyr ikke automatisk at man blir lubben! Det er kcal-overskudd som gjør det lubben, eller feit om du vil. Om du drikker gainer, men fortsatt ligger i kcal-underskudd så blir man ikke lubben. Og "bulk" handler ikke om å bli lubben, som det virker som du tror. Bulk handler om å gå opp i vekt, og da hovedsaklig i muskelmasse. Litt fett pleier også og følge med, men om du har et bra kosthold, kan du gå på "bulk" og legge på deg minimalt med fett. 5. "Jeg har selv hatt stor suksess med kreatin." Ja, det kan godt hende. Du har kanskje et bra kosthold, og får i deg nok proteiner fra før av da! Og kreatin gir deg det lille ekstra. Eller alternativ to: du er nybegynner, og har derfor bra fremgang nesten uansett. Ikke veit jeg. Du bruker bare kreatin, og ikke noe annet, som f.eks. proeinpulver eller? Og når du sier "Kroppen kan bare ta opp en viss mengde protein. Så hvis du allerede dekker ditt behov via mat, trenger man ikke proteinpulver." så stemmer dette, men du nevner jo ikke dette i den første posten. 6. Proteinpulver, kreatin og ZMA er ikke noe magisk vidunder-middel! Det er tilskudd til kosten din. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Kreatin og ZMA er ikke no man begynner med som nybegynner. Proteinpulver er et billig alternativ vis du ikke får i deg nok proteiner. Og er en smart måte og få i seg nok proteiner samtidig ikke få i deg for mye karbohydrater og fett. Og en enkel kilde etter trening eller slenge med når du spiser havergryn om morgenen. Et kostTILSKUDD. Kreatin og ZMA har virkning for noen men det er definitivt ikke et must, spesielt ikke for noen med så lite erfaring som OT. Og det er heller ikke noe magisk pulver. Kreatin er bare for og maksimere vannopptaket av muskelcellene veldig enkelt forklart (sue me if I'm wrong) Kosttilskuddet ZMA har lenge vært kjent for å øke prestasjonen på trening og forbedre forholdet mellom muskler og fett. Dette skulle angivelig skje ved at man fikk forhøyede nivåer av muskeloppbyggende hormoner, samtidig som at de hormonene som er involvert i nedbrytning ble undertrykt. I studier fra Wilborn et al (2004) og Koehler et al (2007) slår man fast at dette ikke er tilfelle. Men så over til det Ot lurer på, ja det går an og lage proteinshaker uten egg og proteinpulver: Bland 1 boks kesam light ut i fun light saft og vann. Det er en grei løsning med nok proteiner. Vis du blander frosne bær og frukter i lag med eggehvite merker du ikke egg smaken, så det burde gå bra. Så fremst du ikke tåler melk. Cottage cheese er også rik på proteiner. Ellers anbefaler jeg deg og spise mat som er rik på proteiner. Drikke melk. Og tenke langsiktig. Lenke til kommentar
Muhammed93 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Oida unnskyld til alle jeg ikke har svart på, den email varsleren må ha deaktivert seg på et eller annet vis, men Sir Andy du snakker i god stil Ole think, skal prøve de ideene dine, ser veldig bra ut det med bær Så var det et nytt spm: jeg er litt "lubben" er det noen måter å ikke få i seg for mye fett, men samtidig holde seg til proteiner og muskelbygging? etter det jeg har hørt øker kroppsvekten ettersom musklene vokser, er det noen måter å holde vekten i sjakk? veier 75 kg (1,77 høy) og vil helst ikke over 75. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Konsentrer deg om en ting om gangen. Muskeløkning (vektøkning) eller fettforbrenning (vektreduksjon). Endret 7. februar 2010 av Eksentron Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Du får vel bare vente til du blir voksen nok til å ikke kaste opp av alt mulig.. Lenke til kommentar
Muhammed93 Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Du får vel bare vente til du blir voksen nok til å ikke kaste opp av alt mulig.. Din gjøk, jeg tåler ikke de nevnte matvarene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå