Gå til innhold

Proteinshake UTEN egg og pulver


Anbefalte innlegg

Heiyah alle :D

 

etter at jeg starta å trene så har jeg sniffa litt rundt og kom fram til at jeg ikke for i meg nok proteiner derfor tenkte jeg at jeg burde lage en shake en gang daglig ;)

 

Så jeg tenkte en av dere kunne gi noen ideer til proteinshakes (177 høy, 75 kg, 16 år gammel blir 17 i august)

 

Det er et par ting som må være oppfylt:

*Ikke noe egg (instant oppkast)

* Ikke noe pulver (Foreløpig)

* Skal smake godt (Har tendens til å kaste opp av ting som ikke er gode)

 

Tingene jeg liker er vel:

* Bananer

* Druer

* Tunfisk (Ikke blenda med noe annet)

* de fleste andre frukter (annanas også men ikke i boks)

* sjokopulver er vel greit så lenge det passer ;)

 

 

MEN som sagt så kaster jeg opp veldig fort hvis noe ikke er godt som feks egg blandet med bananer og tunfisk xD

hvis dere har spm om et eller annet er det bare å skrive dem også ;)

 

Takker for alle svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tunfisk med lett majones :) Ikke den i lake, men vann. Miks to bokser sammen, mengde majones kan du bestemme selv. Du kan også blande det sammen med FirstPrice salsadipp, det er konge :)

 

Kylling er en kjempegod proteinkilde, men trenger litt planlegging hvis det ikke skal koste skjorta.

 

Men du trenger shake man ikke lager med pulver? Tenker du på å blande sammen frukter og en proteinkilde i en mikser?

Lenke til kommentar
Tunfisk med lett majones :) Ikke den i lake, men vann. Miks to bokser sammen, mengde majones kan du bestemme selv. Du kan også blande det sammen med FirstPrice salsadipp, det er konge :)

 

Kylling er en kjempegod proteinkilde, men trenger litt planlegging hvis det ikke skal koste skjorta.

 

Men du trenger shake man ikke lager med pulver? Tenker du på å blande sammen frukter og en proteinkilde i en mikser?

 

Heheh vel ja jeg mener frukter og en proteinkilde i en mikser ;) men hadde vært bra om fruktene også inneholdt proteiner (hvis de gjør xD) skal prøve det der med tunfisk, men jeg foretrekker heller det på grovt brød med litt dressing isteden? btw er ikke dressing/majones litt drøyt, veier over normalt xD

 

Kaptain jeg er ny på trening så venter litt med proteinpulver ;) kanskje etterhvert =)

Lenke til kommentar

Det er noe med at de som er 16- 17 år og har blitt bitt av pumpebasillen alltid får en ide om at prottispulver = superkrefter. De aller fleste som tar pulver tar det ikke opp engang, og ender opp med veldig dyr urin. Proteinpulver er supert hvis du ikke får i deg nok proteiner i kosten, men de aller fleste trenger det ikke som kosttilskudd. Det er ingen vits å gå rundt å tro at pulver er altfor "hardcore" for deg som nettopp har begynt. Tvert imot; hvorfor holde igjen resultater?

Lenke til kommentar
Det er noe med at de som er 16- 17 år og har blitt bitt av pumpebasillen alltid får en ide om at prottispulver = superkrefter. De aller fleste som tar pulver tar det ikke opp engang, og ender opp med veldig dyr urin. Proteinpulver er supert hvis du ikke får i deg nok proteiner i kosten, men de aller fleste trenger det ikke som kosttilskudd. Det er ingen vits å gå rundt å tro at pulver er altfor "hardcore" for deg som nettopp har begynt. Tvert imot; hvorfor holde igjen resultater?

 

 

Så det er ikke no sånn der uberbole greie som alle driver å kakler om?

Men hvis jeg plutselig slutter med proteinpulver, mister jeg sakte styrken som proteinet har gitt?

Lenke til kommentar

Proteinpulver gir deg ikke styrke, men hjelper med å bygge styrken. Du vil ikke miste muskelmasse dersom du slutter med protein, direkte. Det vil dog bli vanskeligere å vedlikeholde/bygge muskler jo færre protein du inntar.

 

Og, nei, det gjelder ikke å ta inn så mye proteiner du kan. Generelt skal du innta 2 - 2.5 gram protein per kg fettfri kroppsvekt om målet er å øke muskelmasse. 0.5 - 1 gram mer på deff.

Lenke til kommentar
Proteinpulver gir deg ikke styrke, men hjelper med å bygge styrken. Du vil ikke miste muskelmasse dersom du slutter med protein, direkte. Det vil dog bli vanskeligere å vedlikeholde/bygge muskler jo færre protein du inntar.

 

Og, nei, det gjelder ikke å ta inn så mye proteiner du kan. Generelt skal du innta 2 - 2.5 gram protein per kg fettfri kroppsvekt om målet er å øke muskelmasse. 0.5 - 1 gram mer på deff.

 

Hvordan finner jeg ut min "Fettfrie vekt" da? Har bestemt meg å teste en liten dose med proteinpulver :p men så mye det koster da.. mon tro dem selger gull elns xD

Lenke til kommentar
Det er noe med at de som er 16- 17 år og har blitt bitt av pumpebasillen alltid får en ide om at prottispulver = superkrefter. De aller fleste som tar pulver tar det ikke opp engang, og ender opp med veldig dyr urin. Proteinpulver er supert hvis du ikke får i deg nok proteiner i kosten, men de aller fleste trenger det ikke som kosttilskudd. Det er ingen vits å gå rundt å tro at pulver er altfor "hardcore" for deg som nettopp har begynt. Tvert imot; hvorfor holde igjen resultater?

 

 

Så det er ikke no sånn der uberbole greie som alle driver å kakler om?

Men hvis jeg plutselig slutter med proteinpulver, mister jeg sakte styrken som proteinet har gitt?

 

Men du må være kjempeforsiktig med proteinpulver. En kamerat av meg trente i litt over to måneder. Han begynte med Whey Tech prottisulver samtidig som han begynte å trene, og etter to mnd så han slik ut:

 

Ronniecoleman.jpg

 

Fra spøk til alvor: Nei, du mister ikke styrke av prottiser. Egentlig tror jeg ikke du får noe ekstra styrke av det heller. Skal du bli sterk ved hjelp av kosttilskudd, anbefaler jeg kreatin og ZMA. Det er omtrent det eneste som gir resultater. Hvis du er litt undervektig kan kalori- shake være veldig bra, men da blir man litt lubben (bulk).

Lenke til kommentar
Fra spøk til alvor: Nei, du mister ikke styrke av prottiser. Egentlig tror jeg ikke du får noe ekstra styrke av det heller. Skal du bli sterk ved hjelp av kosttilskudd, anbefaler jeg kreatin og ZMA. Det er omtrent det eneste som gir resultater. Hvis du er litt undervektig kan kalori- shake være veldig bra, men da blir man litt lubben (bulk).

Hvis du drikk for mykje vatn døyr du, det er alltid eit spørsmål om dosering. På bulk legg du på deg, uavhengig av om du et vanleg mat eller posesuppe.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...