el_cash Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Skjermkortet på "hjemmeserveren" min har tatt kvelden for godt. Trenger derfor et nytt kort som erstatning for mitt gamle 256MB Nvidia GF 7650 GS. Spiller ikke på maskinen, men derimot kjører jeg BOINC, og vil derfor at kortet skal støtte BOINC GPU computing. Serveren står imidlertid på 24/7, så det er fint hvis det nye kortet er stillegående, helst viftefritt. Budsjettet mitt er på maks en tusenlapp. Noen som har en god idé om hvilket kort jeg bør gå for, som er bra til å "crunche data" og innenfor budsjett? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Tror for nVidia sin del er alle kort i 8xxx serien og oppover kompatible. Hvordan det er for ati sine kort er jeg usikker på. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Det er link her til kompatible kort. Men det er veldig mange som er kompatible, så det jeg egentlig trenger er å få innspill til hvilke kort som har kjappest GPU og koster under en tusenlapp. Vil for eksempel XFX GeForce 240 550M 1GB være et godt kjøp? Er dette et stille kort? Eller kan jeg få både et stillere kort med en kjappere GPU for pengene? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Skal bestille i kveld, så håper på å få bekreftelse fra dere: Er XFX GeForce 240 550M 1GB det heftigste grafikkortet jeg får for en tusenlapp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå