Scheen Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Prøver for tiden å fikse et problem en venninne av meg har med laptopen sin. BlacK Screen of Death, eller KSoD, som virker å ha blitt det offisielle navnet. Vista booter, men alt jeg kan se er en svart skjerm. Musepekeren er synlig, og kan beveges på. Ctrl-alt-del og andre ting funker ikke, men trykker jeg på shift fem ganger får jeg opp sticky keys-vinduet. Jeg har lest en del løsninger på problemet, men ingen av dem funker for meg. Løsningen for mange virker å starte MSConfig og velge Diagnostic Startup, for deretter å aktivere tjenestene én etter én for å finne synderen. Problemet der er at jeg ikke engang får startet MSConfig. Safe Mode, Safe Mode med ledetekst, alt bringer meg bare til KSoD, og jeg får ikke gjort noe. En annen løsning var å trykke på linken som finnes i Sticky Keys-vinduet og derfra finne MSConfig manuelt. Men mitt vindu har ikke noen link, så no luck der heller. Ingen av basisløsningene funker heller, system restore eller siste innstillinger som virket, alt det der. Merker jeg begynner å slippe opp for muligheter, her. Noen ideer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Napp disken ut og kjør checkdisk fra en annen maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå