Gå til innhold

Redde data fra ødelagt harddisk

??

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny harddisk fordi den gamle er ødelagt, og har problemer med å hente over data fra den gamle. I starten gikk det greit å kopiere over filer i windows, men nå kommer det feilmelding hvis jeg prøver å gå inn på den gamle disken "F:\ er ikke tilgjengelig. Filen eller mappen er skadet og kan ikke leses" kommer opp når jeg skal åpne den.

Jeg har forsøkt programmene "Data Recovery Wizard" og "GetDataBack", men PC-en låser seg etter en stund med begge to. Ingen livsviktig info på harddisken, så er ikke interressert i å betale i dyre dommer for å få et firma til å hente ut de gamle filene.

Jeg finner den gamle disken i de to nevnte programmene, og den begynner å scanne gjennom når jeg skal prøve å hente ut filene, men den stopper og låser seg etter en stund.

Er det noen som har noen programmer å anbefale, som kan brukes til å hente ut data? De bør helst fungere slik at de ikke låser hele PC-en selv om de skulle komme til et område på den gamle disken som ikke funker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg kan sterkt anbefale programmet SpinRite. Det er et fantastisk programm som kan redde de fleste harddisker tilbake til live, ivertfall lenge nok til a fa dataen kopiert over fra dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...