?? Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg har kjøpt ny harddisk fordi den gamle er ødelagt, og har problemer med å hente over data fra den gamle. I starten gikk det greit å kopiere over filer i windows, men nå kommer det feilmelding hvis jeg prøver å gå inn på den gamle disken "F:\ er ikke tilgjengelig. Filen eller mappen er skadet og kan ikke leses" kommer opp når jeg skal åpne den. Jeg har forsøkt programmene "Data Recovery Wizard" og "GetDataBack", men PC-en låser seg etter en stund med begge to. Ingen livsviktig info på harddisken, så er ikke interressert i å betale i dyre dommer for å få et firma til å hente ut de gamle filene. Jeg finner den gamle disken i de to nevnte programmene, og den begynner å scanne gjennom når jeg skal prøve å hente ut filene, men den stopper og låser seg etter en stund. Er det noen som har noen programmer å anbefale, som kan brukes til å hente ut data? De bør helst fungere slik at de ikke låser hele PC-en selv om de skulle komme til et område på den gamle disken som ikke funker. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 jeg regner med du ikke kjører os eller program fra den defekte harddisken? Lenke til kommentar
?? Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Nei, har installert windows på den nye, og kjører programmene fra denne. Skal bare hente ut enkeltfiler/mapper fra den gamle, som kan være nyttige å ha for fremtiden. Lenke til kommentar
?? Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg prover naa med DD rescue, kom gjerne med svar i den nedenstaaende traaden hvis noen vet hvordan jeg skal bruke det https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1201418&hl= Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg kan sterkt anbefale programmet SpinRite. Det er et fantastisk programm som kan redde de fleste harddisker tilbake til live, ivertfall lenge nok til a fa dataen kopiert over fra dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå