Futelva Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Hei, ser av systemkravene til Bad Company 2 at skjermkortet mitt kan bli noe tynt. Nåværende maskinoppsett ser dere i profilen min. Har noen et tips til et skjermkort som vil passe OK til resten av maskinen, og som gir en grei ytelse i Bad Company 2? Jeg har egentlig ikke noen prisgrense, men mener det er viktig at det nye skjermkortet harmonerer nogenlunde med resten av maskinen. Maskinen er ikke ny, og jeg ser at det er flere steder som kan bli flaskehalser... På forhånd takk! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Hei, ser av systemkravene til Bad Company 2 at skjermkortet mitt kan bli noe tynt. Nåværende maskinoppsett ser dere i profilen min. Har noen et tips til et skjermkort som vil passe OK til resten av maskinen, og som gir en grei ytelse i Bad Company 2? Jeg har egentlig ikke noen prisgrense, men mener det er viktig at det nye skjermkortet harmonerer nogenlunde med resten av maskinen. Maskinen er ikke ny, og jeg ser at det er flere steder som kan bli flaskehalser... På forhånd takk! Radeon HD 4870 eller 4870x2 er jo kort som er anbefalt for Bad Company 2, har selv x2 som funker bra. Men om du ikke har noen prisgrense burde du gå for 5xxx serien, feks 5970, eller 5870. Lenke til kommentar
LiaN-S Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg ville gått for HD5770 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574233 Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Men om du ikke har noen prisgrense burde du gå for 5xxx serien, feks 5970, eller 5870. Jo, greit nok det. Jeg bare tror at det er grenser for gromt kort jeg kan sette inn i eksisterende maskin uten at det er andre faktorer enn GPU som vil begrense spillopplevelsen. Takk for tips om 4870x2, skal sjekke litt rundt det. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Ville vært "galskap" å kjøpe et HD4870x2 i dag. Enten går du for et HD5850/70, eller så venter du på nye DX11 kortene fra Nvidia.. som skal bli lansert tidlig mars. http://www.hardware.no/artikler/dette_er_n...kjermkort/74380 Synes ikke at resten av maskinvaren din er så utdatert som du kanskje tror. En E8400 CPU holder fortsatt koken i de fleste tilfellene. Nå vet jeg ikke om støtten for 4-kjerner er god i Bad Company eller ikke, men da kan det evt være en mulighet å se på en Q9xxx cpu i stedet. Endret 7. februar 2010 av fflex Lenke til kommentar
Merko Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Nå vet jeg ikke om støtten for 4-kjerner er god i Bad Company eller ikke, men da kan det evt være en mulighet å se på en Q9xxx cpu i stedet. ifølge DICE anbefalinger, så er Quad Core det som er 'anbefalt' for Bad company 2, så vil tro det er godt støttet Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Spiser produsenters prosessoranbefaling med en stor klype salt, da det eneste spillet jeg har sett merkbar forbedring ved quad core til dags dato er antikviteten supreme commander, som får en oppfølger snart. Forøvrig har en kompis av meg en E6400, som visstnok er under minstegrensa til mass effect 2, parret med en GTX285. Han har ikke overraskende 60fps ved 1920x1050 selv i firefights. Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Takker for innspill. Ser ut som 5850 er et greit kort å gå for. Har sett litt rundt på reviews. Kan virke som at det støyer litt, men det får jeg bare leve med... Så da kan jeg forstå det slik at dette skjermkortet (5850) passer helt greit med resten av maskinvaren? EDIT: Er det noen kjente problemer med Windows 7 64 bit professional sammen med 5850? Endret 7. februar 2010 av Futelva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå