ShortyMacG Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Skulle installere et script på webhotellet mitt, saken er at jeg bruker One. De støtter bare IE. Så skulle jeg installere pakken jeg lastet ned. Så fikk jeg opp en feilmelding i IE8 og ikke i Firefox. Hva skjedde? I IE: Intern serverfeil I FireFox: En blank side Så la jeg inn en linje: <!-- compliance patch for microsoft browsers --> <!--[if lt IE 7]><script src="/ie7/ie7-standard-p.js" type="text/javascript"></script><![endif]--> Hva skjedde nå? Vel, både IE og FireFox vises som en blank side. Register Globals er på. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Ja du fortalte jo mye Først og fremst så er 500 error og lignende feil fra servern, men siden jeg tviler på at en av serverne til one er såpass fucka så er det nok noe i scriptet ditt Hvis det er et JS script så er dette feil kategori Uansett så må du vise litt kode Lenke til kommentar
ShortyMacG Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Altså serverfeilen er ikke der lenger, men jeg tror at det er no feil med dette scriptet. <?php /* * ByteHoard 2.1 * Copyright © Andrew Godwin & contributors 2004 * * Installer2 - Page File * $Id$ * */ $pagearray = array(); $pagearray['title'] = $bhlang['install:title:bytehoard_installation']." :: ".$bhlang['install:title:systemchecks']; $pcrecheck = bhi_check_pcre(); $safemodecheck = bhi_check_safe_mode(); $phpcheck = bhi_check_php(); $imagesystems += $gdcheck = bhi_check_gd(); $imagesystems += $imcheck = bhi_check_imagemagick(); $cipcheck = bhi_check_permissions("../config.inc.php"); $cachecheck = bhi_check_permissions("../cache/writetest"); $pagearray['content'] = $bhlang['install:text:checking_system']."<br><br><b>".$bhlang['install:label:php']."</b><br>".$bhlang['install:check:php']; if ($phpcheck == false) { $pagearray['content'] .= "<span class='failed'>".$bhlang['install:check:failedphp']."</span>"; $fatals += 1; } elseif ($phpcheck == 5) { $pagearray['content'] .= "<span class='failedoption'>".$bhlang['install:check:php5']."</span>"; $warnings += 1; } elseif ($phpcheck == 4) { $pagearray['content'] .= "<span class='passed'>".$bhlang['install:check:ok']."</span>"; } else { $pagearray['content'] .= "<span class='failed'>".$bhlang['install:check:failedphp']."</span>"; $fatals += 1; } $pagearray['content'] .= "<br>".$bhlang['install:check:safe_mode']; if ($safemodecheck == false) { $pagearray['content'] .= "<span class='failed'>".$bhlang['install:check:failedsafemode']."</span>"; $warnings += 1; } elseif ($safemodecheck == true) { $pagearray['content'] .= "<span class='passed'>".$bhlang['install:check:ok']."</span>"; } $pagearray['content'] .= "<br><br><b>".$bhlang['install:label:extensions']."</b><br>".$bhlang['install:check:pcre']; if ($pcrecheck == false) { $pagearray['content'] .= "<span class='failed'>".$bhlang['install:check:failed']."</span>"; $fatals += 1; } elseif ($pcrecheck == true) { $pagearray['content'] .= "<span class='passed'>".$bhlang['install:check:ok']."</span>"; } $pagearray['content'] .= "<br>".$bhlang['install:check:gd']; if ($gdcheck == false) { $pagearray['content'] .= "<span class='failedoption'>".$bhlang['install:check:failedoption']."</span>"; $warnings += 1; } elseif ($gdcheck == true) { $pagearray['content'] .= "<span class='passed'>".$bhlang['install:check:ok']."</span>"; } $pagearray['content'] .= "<br><br><b>".$bhlang['install:label:external_progs']."</b><br>".$bhlang['install:check:imagemagick']; if ($imcheck == false) { $pagearray['content'] .= "<span class='failedoption'>".$bhlang['install:check:failedoption']."</span>"; $warnings += 1; } elseif ($imcheck == true) { $pagearray['content'] .= "<span class='passed'>".$bhlang['install:check:ok']."</span>"; } $pagearray['content'] .= "<br><br><b>".$bhlang['install:label:filesystem']."</b><br>".$bhlang['install:check:config.inc.php']; if ($cipcheck == false) { $pagearray['content'] .= "<span class='failedoption'>".$bhlang['install:check:failedperm']."</span>"; $fatals += 1; } elseif ($cipcheck == true) { $pagearray['content'] .= "<span class='passed'>".$bhlang['install:check:ok']."</span>"; } $pagearray['content'] .= "<br>".$bhlang['install:check:cache']; if ($cachecheck == false) { $pagearray['content'] .= "<span class='failedoption'>".$bhlang['install:check:failedperm']."</span>"; $fatals += 1; } elseif ($cachecheck == true) { $pagearray['content'] .= "<span class='passed'>".$bhlang['install:check:ok']."</span>"; } $pagearray['content'] .= "<br><br>"; if ($imagesystems < 1) { $pagearray['content'] .= $bhlang['install:text:thumbnails_disabled']."<br><br>"; } if ($fatals > 0) { $pagearray['content'] .= $bhlang['install:text:checksfatals']; } elseif ($warnings > 0) { $pagearray['content'] .= $bhlang['install:text:checkswarnings']; $pagearray['continue'] = 1; } else { $pagearray['content'] .= $bhlang['install:text:checksok']; $pagearray['continue'] = 1; } return $pagearray; Nå har jeg ikke så gode kunnskaper som dere kan se. Så vennligst kom med så enkle svar som mulig Endret 6. februar 2010 av ShortyMacG Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Skriv nå koden i Er umulig å lese det der Lenke til kommentar
ShortyMacG Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Skriv nå koden i Er umulig å lese det derDa var det gjort Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Kan du forklare hva denne koden er? Hva er den til? Hva skal den gjøre? Etter det jeg har skjønt så er det innholdet av en funksjon som printer ut noe html fra en installer(?) Og forresten, hva mener du med at de bare støtter IE? Er jo et vanlig webhotell Endret 6. februar 2010 av AlecTBM Lenke til kommentar
ShortyMacG Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Kan du forklare hva denne koden er?Hva er den til? Hva skal den gjøre? Etter det jeg har skjønt så er det innholdet av en funksjon som printer ut noe html fra en installer(?) Og forresten, hva mener du med at de bare støtter IE? Er jo et vanlig webhotell Den koder sjekker og ser om den får tilgang til databasen min osv. Det skal den gjøre, noe den i grunn gjør FOR bra. Du skjønner, config fila mi pluss noe andre mapper, skal settes til fulle rettigheter. Det har jeg gjort men ikke i følge det scriptet. Jo, IE har jo egen HTML editor. Man kan IKKE bruke Firefox, chrome i den. Altså KUN Internet Explorer Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Du snakker om editoren til one du ja Det skal ikke ha noe å si. Men får du noe tekst på skjermen? eller bare hvitt? Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hva viser kildekoden? Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Pass på at PHP filene dine har riktige rettigheter, i allefall 755. Hadde en del problemer med dette før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå