Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i kjevebenet. Infeksjon?

Toast Is Pimp!

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig vondt i venstre kjeveben oppe. Føles som om noen har gitt meg en saftig høyre og at benet er brukket.

Jeg er gutt på 22 år og har ikke tatt noen visdomstenner. Så jeg tror kanskje det er visdomstenner som kommer. Har kjent denne smerten for rundt 1 måned siden, men da veldig svak og gikk rimelig fort bort.

Forrige uke fra Onsdag til ca Lørdag følte jeg meg dårlig i ledd og hadde forhøyet snørrproduksjon så jeg var rimelig tett. Og dermed vanskelig og sove. Men hadde ikke ta ondt i kjeven.

Nå på torsdags kveld begynte den samme følelsen igjen i leddene. Leddsmertene tror jeg nå har forsvunnet. Men nå er det vondt i kjeven, vanskelig og sove.

Jeg kan kjenne blodtrykksendinger og pulsen i kjeven. Pulsen kjennes ikke hele tiden.

Det rare er at hvis jeg presser tommelen på tennene mine gjør det ikke noe forskjell!

Det blir ikke noe vondere. Kan jo være paracet'en da (500mg for rundt 1t siden).

Jeg lever nå på paracet. Har tatt rundt 1,5gram siden i går kveld.

Noen som har snøring på hva dette kan være? Rett og slett bihulebetennelse?

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/b...ebetennelse.php

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/tannbyll.php

Kan jo være tannbyll da. Men har slitt med mye slim også. Nå er det ikke ille. Var bare i forrige uke jeg var rimelig tett.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har veldig vondt i venstre kjeveben oppe. Føles som om noen har gitt meg en saftig høyre og at benet er brukket.

Jeg er gutt på 22 år og har ikke tatt noen visdomstenner. Så jeg tror kanskje det er visdomstenner som kommer. Har kjent denne smerten for rundt 1 måned siden, men da veldig svak og gikk rimelig fort bort.

Forrige uke fra Onsdag til ca Lørdag følte jeg meg dårlig i ledd og hadde forhøyet snørrproduksjon så jeg var rimelig tett. Og dermed vanskelig og sove. Men hadde ikke ta ondt i kjeven.

Nå på torsdags kveld begynte den samme følelsen igjen i leddene. Leddsmertene tror jeg nå har forsvunnet. Men nå er det vondt i kjeven, vanskelig og sove.

Jeg kan kjenne blodtrykksendinger og pulsen i kjeven. Pulsen kjennes ikke hele tiden.

Det rare er at hvis jeg presser tommelen på tennene mine gjør det ikke noe forskjell!

Det blir ikke noe vondere. Kan jo være paracet'en da (500mg for rundt 1t siden).

Jeg lever nå på paracet. Har tatt rundt 1,5gram siden i går kveld.

Noen som har snøring på hva dette kan være? Rett og slett bihulebetennelse?

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/b...ebetennelse.php

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/tannbyll.php

Kan jo være tannbyll da. Men har slitt med mye slim også. Nå er det ikke ille. Var bare i forrige uke jeg var rimelig tett.

Veldig lett å bli paranoid med tanke på alle sykdommer som finnes der ute, men anbefaler deg å dra til legen.

Lenke til kommentar

Nå som jeg skriver har smertene jeg har hatt blitt betydelig bedre. Mindre smerter. Tror jeg får sove i natt faktisk!

2t etter at jeg sprayet meg med Otrivin med Mentol har jeg merket at kanskje noe åpnet seg opp til bihulen. Har kjent fra ca kl 11 og utover at noe drypper ned i nesen, og det er antageligvis væsken som var i bihulen min, men har ikke opplevd at den har kommet ut nesen slik at jeg har fått sett på den.

Sprayen kjennes ut som en fisherman's friends trøkt opp i nesen. Sterkt!

Er så sterkt at jeg får dødsangst. Greier nesten ikke og spraye. Skal spraye for andre gang nå i dag.

Og ps: Jeg har reist med fly i mellom sykdomsperioden. Og jeg sliter litt med tette kanaler (må gjespe mye) for og åpne ørene. Kan ikke engang gå under 1m vann.

Så det var kanskje en tett bihule. Men dog må få fikset tennene og.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar
Nå som jeg skriver har smertene jeg har hatt blitt betydelig bedre. Mindre smerter. Tror jeg får sove i natt faktisk!

2t etter at jeg sprayet meg med Otrivin med Mentol har jeg merket at kanskje noe åpnet seg opp til bihulen. Har kjent fra ca kl 11 og utover at noe drypper ned i nesen, og det er antageligvis væsken som var i bihulen min, men har ikke opplevd at den har kommet ut nesen slik at jeg har fått sett på den.

Sprayen kjennes ut som en fisherman's friends trøkt opp i nesen. Sterkt!

Er så sterkt at jeg får dødsangst. Greier nesten ikke og spraye. Skal spraye for andre gang nå i dag.

Og ps: Jeg har reist med fly i mellom sykdomsperioden. Og jeg sliter litt med tette kanaler (må gjespe mye) for og åpne ørene. Kan ikke engang gå under 1m vann.

Fy søren! Jeg har vondt i kjevebeinet selv. Og sårt tannkjøtt på den siden jeg har vondt på (etter at jeg pussa meg grundig med tannbørste der). Har hatt det sånn i 3 dager ca. Vente og se. Eller så stikker jeg til tha dentist.

Så det var kanskje en tett bihule. Men dog må få fikset tennene og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...