audun_furnes Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Hvordan skal jeg overklokke prosessoren min?hvilke program trenger jeg og hvor finner jeg de og må jeg ha ny vifte?? Jeg har en p4 1700 mhz prosessor i en dell 8200 serie m/ 512 mb ram og geforce 3 500 ti :smile: Lenke til kommentar
Rhaps Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Du trenger ikke noe nytt program. Men du må inn i bios. Kan hende du ikke trenger ny vifte hvis du har Intel ISO vifte. Hvis du ikke vet hva du driver med, bør du la være å overklokke, eller prøve å finne litt lesestoff om det. Og ikke sett den opp på 2 GHz med en gang. Arbeid det oppover. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 kan du ikke noe om overklokking så les http://www.overklokking.no/guides/hvordan_..._cpu/index.html først. Lenke til kommentar
audun_furnes Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 kan ikke noen si hva jeg må gjøre.steg for steg? Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 ¨vel,jeg syns at du burde lese litt rundt på forumet her...finne diverse how to's på nettet,se på hvilke resultater andre har fått med samme oppsett som du har,og IKKE sett igang uten å vite noe om Overklokking Lenke til kommentar
Eric Green Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 > kan ikke noen si hva jeg må gjøre.steg for steg? Bare dumsnille mennesker vil hjelpe en direkte lat gutt som ikke klarer å hjelpe seg selv. Rettere sagt sitter du og forventer at noen skal sitte seg ned å mate det med teskje, når du i realiteten kan bruke hjernen selv og lese litt. De fleste ønsker å hjelpe deg. Gi deg hint og tips når du sitter fast og når det er noe du lurer på. Marginalt få ønsker å mate deg med teskje. Er du en liten baby? Du klarte å finne frem til overklokking.no og skrive en forespørsel, da klarer du forsynemeg å lese litt også. Ha en riktig fin dag og gjør noe selv, ditt late menneske. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Quote: audun_furnes skrev (2002-01-29 12:04):kan ikke noen si hva jeg må gjøre.steg for steg? Den beste måten å faktisk få en vellykket overklokking er å lære seg det grunnlegende først. Det er ikke som på skole kjøkkenet der frøken forteller deg at du skal bruke en kvart kg hvetemel, en dl melk o.s.v. Du har allerede fått beskjed om hvor du kan lese akkurat det vi eventuelt kan fortelle deg her. Det er faktisk enklere og mer oversiktelig for deg hvis du leser det i artikkelen. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Har nettopp klokka min 1.7GHz til 2.0GHz - så helt ok ut på default volt men den noen programmer "klikka" i windows så jeg smalt volt opp til 1.775, her er den stø som et fjell. MEN Jeg vil ha den til 2.2GHz (sjekka min patch på overclockers.com) men har ikke egentlig så mye erfaring med hvor mye volt/temp en P4 egentlig liker. Noen her som har klokka P4'er som kunne opplyse om idle, full load-temp og volt. Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 er du sikker på at det går å overklokke med dell a? jeg har også dell og har leita masse på internett men finner ingen ting på åssen å klokke Dell PC-er... kansje jeg bare ikke har vært på de riktige sidene da ... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Alle som skal prøve seg på dell-klokking må legge inn en ny og uoriginal BIOS. Garantien ryker, og du kan visstnok ikke gå tilbake til den gamle BIOS'en. [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-02-01 05:24 ] Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 None som vet hvor jeg kan finne en slik bios? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Den finner du hos hovedkortprodusent. Når du skrur på maskina, så trykker du pause i tiden da Dell logoen vanligvis popper opp. Da skal du få opp nummer på hovedkort. Skriv det ned og søk på f-eks Google. Når du finner hovedkortet ditt hos produsent, les alt som står om OEM. Det er nemmelig ikke 100% sikkert det finnes en BIOS som du kan bruke. Bruk gjerne Dell forumet på nett, og søk på BIOS. der finner du mye info om akkurat denne problemstillingen. Husk at moderatorer der helst ikke ser du tukler med BIOS, så de vil selvfølgelig advare deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå