missLise Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg har fått noen tracking cookies på pc'n min som jeg ikke får bort. Er det farlig? Hvordan får jeg det bort? Jeg har følgende: Tracking cookie.Atdmt Tracking cookie.Doubleclick Tracking cookie.2o7 Tracking cookie.Tradedoubler Jeg bruker AVG-anti virus. Er ikke sånn fryktelig god på data, så jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det bort. Har nemlig prøvd å google det... Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Tracking Cookies er ikke noe farlig Fra Den Store Sikkerhets Guiden: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Tracking Cookies er ikke farlig, og burde heller ikke bli sett som spyware. Når du logger deg inn på en tjeneste f.eks, og nettleseren din spør deg om du vil at passordet skal bli husket. Hvis du trykker at du vil at passordet skal blir lagret, så blir det også lagret en cookie, eller informasjonskapsel på norsk, på din maskin. Så neste gang du skal logge den inn på den tjenesten, så vil informasjonkapselen åpnes, og du slipper å skrive inn passordet ditt. Det er helt ufarlig, selv om enkelte anti-spywareprogrammer finner de. De gjør ingen skade, og kan heller ikke stjele din identitet. Det går ikke ann å unngå å gå informasjonkapsler, da det alltid vil lagres noen på din maskin, enten du vil det eller ikke. For å fjerne de, så er det bare å kjøre en runde med CCleaner ( http://www.ccleaner.com/ ). Les mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Tracking_cookie#Tracking Endret 6. februar 2010 av Submit Lenke til kommentar
missLise Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Men syns det ikke ser noe fint ut når jeg søker etter virus Er det ikke noen måte å få det bort på? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Start AVG programmet Velg Tools->Advances settings->Resident shield. Fjern avmerkingen framfor "Scan for tracking cookies". Mulig du må gjøre det samme under valgene Scans, Scan whole computer... Endret 6. februar 2010 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå